druhom mieste vo svoje triede A7, keď za majstrovskou posádkou Pospíšil - Vajík zaostala o šesť bodov. Počas dlhých zimných večerov prešovský tandem spoločne s mechanikmi sa pustil do prípravy automobilu pre novú sezónu, ktorá podobne ako vlani odštartuje na východe republiky.
"V tomto roku by sme mali štartovať na staronovej technike," hovorí Peter Haluška. "Vraciame sa k našej Fabii a hoci vieme že to nie je Seat, radi sa s ňou zvezieme. Preteky nás bavia a Fabiu chceme pripraviť tak, aby sa stala štandardným materiálom v rely. Musíme odstrániť všetky jej neduhy, ktoré mala. Uvidíme, či sa nám to podarí hneď od začiatku, ale priebežne počas sezóny. Máme chuť z toho urobiť dobré súťažné auto."
Vlaňajšiu sezónu táto dvojice absolvovala v kokpite Seatu kit car, s ktorým dominovala na záverečnom domácom podujatí v Nitre. Ako však P. Haluška prezradil neboli to ich posledné preteky, lebo o niekoľko dní štartovali v susedných. "Po skončení domácom šampionátu sme štartovali na Horáckej rely, kde sa nám dlho darilo držať sľubné druhé miesto. Prišla však sedemnástka rýchlostná skúška, počas ktorej si postavila hlavu naša technika a museli sme predčasne súťaž opustiť. Porucha nás mrzela o to viac, pretože sme odstupovali z druhého miesta. Po návrate sme auto pripravili a dostali sme ponuku od zástupcov Styllexu, na odkúpenie auta. Museli sme sa slušne poďakovať, lebo v garáži nás čakala Fabia a tak nad druhým autom sme neuvažovali. Predpokladám, že tieto autá sa v budúcnosti čoraz viac budú presadzovať na súťažiach rely," povedal P. Haluška.
Táto dvojica sa vracia do skupiny A, triedy A5, v ktorej pred tromi rokmi vybojovala majstrovský titul. "Aj keď toto aute nie až tak rýchle predsa len má svoje čaro," vyznáva sa P. Haluška. Pred začiatkom sezóny a hlavne prvej súťaže má zmiešané pocity, lebo na domácich tratiach v okolí Prešova sa mu príliš nedarí. "Vlani sme štartovali so Seatom a mali sme problémy s technikou. Pred dvomi rokmi sme nastupovali na tomto podujatí po prvý raz s Fabiou a rovnako sme súťaž nedokončili. Autu sme ublížili hneď počas shakedowne a neskoršie odstúpenie ide na náš vrub. Použili sme tam iný kĺb, ktorý nemal šancu vydržať celé preteky. Okrem týchto nelichotivých spomienok máme na rely v Prešove aj príjemné. Tie sa viažu k nášmu predchádzajúcemu autu Suzuki Swift. Verím, že sa karta obráti a opäť sa dokážeme presadiť," povedal prešovský pretekár.
Organizátori jubilejného XV. Rallye Prešov, ktoré je zaradené okrem slovenského šampionátu s koeficientom 4 aj do seriálu FIA Európskeho pohára východ chystajú zaujímavé trate, ktoré poriadne preveria ich jazdecké schopnosti. "Prešovské trate sú stále pekné a náročné. Jediný nedostatok vidím v tom, že celé slovenské štartové pole až na niekoľko výnimiek nemalo možnosť ešte štartovať a v úvode ich čakajú hneď 30 km dlhé rýchlostný skúšku. Predpokladám, že trať bude technická a každý by sa mal dobre pripraviť po psychickej i fyzickej stránke, aby sa dokázal vysporiadať s jej nástrahami," prezrádza P. Haluška. Ako dodal sneh by už nemal v apríli robiť jazdcom problémy, skôr zvyšky posypového materiálu na krajniciach ciet.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.