Napriek tomu, že tím z Maranella odštartuje sezónu s prechodným modelom F2004M a nový monopost plánuje nasadiť až koncom apríla na domácej veľkej cene San Marína v Imole, konala sa minulý piatok na domácej pôde "červených" prezentácia ich nového modelu a predstavenie celého tohtoročného tímu. Obzretie sa za touto udalosťou začnime tou najjednoduchšou časťou, teda jazdeckým obsadením. Ani pre rok 2005 sa základná zostava v zložení Michael Schumacher a Rubens Barrichello nezmenila. Zostal tiež aj dlhoročný testovací pilot Luca Badoer a akurát Brazílčana Luciana Burtiho, na mieste druhého testovacieho pilota nahradil Španiel Marc Gené, ktorý doteraz pôsobil v tíme Williams. Pokiaľ ide o personálnu politiku, tak v tejto oblasti k žiadnym zmenám nedošlo a "červený" tím do písmena napĺňa teóriu o personálnej stabilite. Zmena sa udiala akurát na sponzorskom zložení, keď Filu (oficiálny partner v rokoch 2003-04) nahradila značka Puma. Pozrime sa však aj na samotný monopost. Nový model F2005 meria 4545 mm, široký je 1796 mm a vysoký 959 mm. Celková váha so všetkými náplňami a pilotom je 605 kg. "Šasi je úplne nové, tak z pohľadu konštrukcie ako aj z pohľadu materiálov, a je výsledkom nového aerodynamického programu. Auto je ľahšie, ale zároveň stabilnejšie a ďaleko šetrnejšie k pneumatikám," vysvetľuje technický riaditeľ Ross Brawn. Dodal, že dnešná podoba F2005-ky sa ešte do jeho debutu v Grand prix bude modifikovať. Nový model dostal aj nový motor, desaťvalec v hliníkovom bloku s objemom 2997 cm3. "V roku 2003 motoru stačilo vydržať 400 kilometrov, vlani 700 kilometrov a teraz musí vydržať 1400 kilometrov. Rozhodli sme sa preto budovať nový motor na koncepcii motora predošlého," zdôveril sa zasa Paulo Martinelli zodpovedný za vývoj motora. Rozhodne však neprezradil výkon a počet koni, no vraj sa nevmestí do výkonu toho vlaňajšieho. Prezident Luca Montezemolo zasa vyjadril poďakovanie japonskej pneumatikárskej spoločnosti, keď povedal: "Naše auto je výsledkom vzájomnej spolupráce so spoločnosťou Bridgestone. Znova síce sezónu štartujeme s prechodným modelom, ale ako povedal Ross (Brawn), veríme, že je to správne rozhodnutie a znova sa udržíme na špičke. Aj v tomto roku sa pokúsime získať znova oba tituly a doviesť cenné trofeje do Maranella. A dúfam, že na otázku kto bude schopný porážať ferrari budem môcť aj naďalej odpovedať, že iba Ferrari." Pri týchto slovách pána prezidenta, ktorého v polovici sedemdesiatych rokov angažoval ešte samotný Enzo Ferrari sa však asi veľa fanúšikov F1 nepotešilo. Je však pochopiteľné, že každý si stráži predovšetkým vlastné pieskovisko a Ferrari určite nebude výnimkou. Na pretras potom prišla aj otázka vzťahov k GPWC (plánujúcej vlastnú sériu F1) a pripojeniu sa k novej iniciatíve FIA.Tejto citlivej témy sa asi najlepšie zhostil šéf tímu, Jean Todt, ktorý povedal. "Ferrari a F1 sú vzájomne prepojené a spoločne stvorili to, čím formula jeden dnes je. Sme jediným tímom, ktorý absolvoval všetky ročníky a máme na svojom konte najviac titulov. Nechcem tým znižovať význam ostatných tímov, ale myslím si, Ferrari dosiahlo viacej ako ostatní. Je to ako vo filmovom priemysle. Keď točíte film, tak potrebujete hviezdy, aby ste film predali. S každou takouto hviezdou sa potom uzatvára zmluva podľa ktorej je takáto hvieda platená. A Ferrari takouto hviezdou v rámci formuly jeden rozhodne je. A to vravím bez akéhokoľvek arogantného úmyslu. Chápem však aj frustráciu ostatných tímov z tejto situácie, ale zároveň som presvedčený, že oni by sa v rovnakej pozícii zachovali rovnako ako my." Nuž na margo týchto slov možno azda poznamenať, že vychádzajú z reálnej situácie a ak chceme byť objektívny, tak musíme rešpektovať nespochybniteľné fakty. Na druhej strane si však každý môžeme myslieť čokoľvek a rozhodnúť sa potom komu budeme ďalej držať palce. Bude to tím Ferrari?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.