Korzár logo Korzár

Za Lidlom príde ďalšia konkurencia

Bratislava - Na Slovensko sa chystá ďalší lacný obchodný reťazec. Spoločnosť Aldi tu plánuje otvoriť diskontné predajne Hofer. Ide o podobný typ

obchodov ako Lidl.

Aldi kontaktovala agentúru pre prieskum trhu Terno, aby im podala analýzu trhu diskontov na Slovensku. Analytik agentúry Terno Ľubomír Drahovský predpokladá, že napokon sa rozhodnú u nás otvoriť obchody.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Diskonty sú obľúbené

Na trhu diskontov je totiž len Lidl. Napríklad v Česku ich je päť. Ak sa sem Aldi rozhodne prísť, otvorí obchody najskôr o dva roky. Aldi prevádzkuje obchody v trinástich krajinách sveta. V susednom Rakúsku, kde má obchody pod menom Hofer, patrí k najväčším obchodným reťazcom. Má tu vyše 340 obchodov, rozdelených pod sedem centrál.

SkryťVypnúť reklamu

Analytik Poštovej banky Miroslav Šmál nepredpokladá, že by Hofer mohol ponúknuť ešte nižšie ceny ako Lidl. "Tam sa už zázraky nedajú robiť, predovšetkým pri cenách ovocia a zeleniny už predajcovia pracujú s minimálnou maržou alebo ich dokonca dotujú z iných tovarov." Je však možné, že zostrením konkurencie budú musieť svoje ceny znížiť drahšie obchody. V opačnom prípade prídu o zákazníkov.

Diskontné predajne sa oproti klasickým obchodom vyznačujú výrazne nižšími cenami. Nízke ceny dosahujú úspornou prevádzkou, systémom dopravy a skladovania, ale aj minimálnym počtom pracovníkov v jednotlivých predajniach. Diskonty väčšinou predávajú neznačkové veci, mnohé z nich sú vyrobené na objednávku len pre tento reťazec. Do cien sa tak nepremietajú náklady na reklamu od výrobcu. V predajniach nemajú také široké množstvo tovarov ako klasické obchody. Napríklad nepredávajú štyri rôzne druhy masla, ale len jedno. Hofer predáva v Rakúsku v jednej predajni asi 600 rôznych položiek. Klasické supermarkety ponúkajú 5- až 8-tisíc položiek. Hypermarkety ich majú aj vyše 40-tisíc. Menšou ponukou zvýšia obchody obrat u každej položky. Z jedného výrobku sa tak predá oveľa viac kusov, ako keby ponúkali aj konkurenčné výrobky. Producenti vďaka vyššiemu obratu dokážu znížiť cenu.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším spôsobom znižovania cien je otváranie viacerých obchodov v jednom regióne. Napríklad Lidl otvoril najprv 14 predajní za západnom Slovensku. Až neskôr otvoril vo viacerých vlnách predajne aj v iných regiónoch. Znižujú sa tak náklady na dopravu, keď zásobovacie autá do jednej oblasti dovezú väčšie množstvo tovaru.

Šetrí sa na všetkom

Tovar v diskontných obchodoch je väčšinou uložený v kartónoch. Predavači ho sem len dokladajú a blokujú pri pokladniach. Nie sú tu žiadni poradcovia, ktorí pomáhajú pri nákupe. Menej ľudí znamená nižšie náklady na mzdy a ceny tak môžu opäť klesnúť.

Prezident Zväzu obchodu Pavol Konštiak o otvorení obchodov Hofer vedel len z médií. "Je to podobné ako s Lidlom," povedal. Ani Lidl sa zväzu oficiálne neohlásil. Podobné to je aj s komunikáciou s médiami. "S médiami nekomunikujeme," bola jediná odpoveď, ktorú nám predstavitelia Lidlu povedali. So zástupcami firmy Aldi sa nám ani nepodarilo spojiť. Na internetovej stránke je len poštová adresa, kam treba posielať prihlášky do zamestnania. Nie je tu žiadny telefonický kontakt či e-mailová adresa. Nenašli sme ich ani v telefónnom zozname.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: pcs

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 15 900
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 461
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 542
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 343
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 077
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 999
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 695
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 338
  1. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  2. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  3. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  4. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  5. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  6. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 652
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 036
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 620
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 272
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 873
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  2. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  3. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  4. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  5. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  6. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 652
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 036
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 620
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 272
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 873
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu