šampionátu vrátila vlani po dlhých pätnástich rokoch a je vedľa Japonska jedným z dvojice minuloročných nováčikom (v roku 2000 pribudol Cyprus, 2002 Nemecko a 2003 Turecko). Rovnako ako vlani aj tento rok je centrom podujatia piate najväčšie mesto Mexika Leone, ktoré je zároveň hlavným mestom spolkového štátu Guanajuato. Mexická rely sa kedysi jazdievala v okolí hlavného mesta Mexico City, kvôli lepšiemu prístupu sa jazdí od roku 1997 v Leone. Mimochodom v minuloročných pretekoch si zúčastnení pochvaľovali kompaktnosť podujatia, pretože ani jedna z rýchlostných skúšok nebola vzdialená od centra súťaže ďalej ako päťdesiat kilometrov. Možno aj preto sa Mexiku vlani ušlo ocenenie za organizáciu pretekov. Lenže miestni neboli takto úspešní vždy. Keď sa pozrieme do histórie tak zistíme, že mexická rely (jazdiaca sa koncom osemdesiatych rokov ako Olympus Rally America) za súčasnou popularitou značne zaostávala a zúčastnilo sa jej iba 29 posádok. Dokonca v tej dobe koloval vtip, že diváci v Európe poznajú po mene každého pretekára, zatiaľ čo v Mexiku sa diváci po mene poznajú všetci navzájom. Tie časy sú však na šťastie dávno preč a podobne ako vlani aj tento rok sa očakáva veľký divácky záujem. Minulý rok na tejto novej trati dominovala značka Ford, ktorá si zásluhou Märtina a Duvala dokonca odvážala dvojité víťazstvo. Tento rok sa však skôr očakáva súboj Subaru a Peugeotov, no rozhodne na Fordy ani Citroëny nemôžeme zabúdať. Pretože však vieme aké býva šťastie v automobilovom športe vrtkavé, tak radšej si víťaza netipujme. Naviac svoju úlohu môže zohrať aj počasie, ktoré podľa posledných správ z Južnej Ameriky hlásilo vytrvalé dažde. Do štartu sa vraj malo vyčasiť.
Organizátori rely jazdiacej sa v najvyššej nadmorskej výške pre súťažné posádky pripravili necelých tisíc kilometrov dlhú súťaž (930 km) na ktorej je rozmiestnených štrnásť rýchlostných skúsšok s dĺžkou asi 356 kilometrov. Súťaž sa začína slávnostným ceremoniálom dnes večer a v piatok je na programe úvodných šesť eresiek (147 km). Už v úvodnej etape však posádky otestujú svoje vozidlá v nadmorskej výške až 2737 metrov (druhá a piata rýchlostná skúška)! Rovnaký počet eresiek (dokonca aj pokiaľ ide o kilometre) ako v piatok čaká na súťažiacich aj v sobotu. Nedeľňajší záver je potom zložený iba z dvoch úplne nových úsekov, pričom ten posledný má dĺžku viac 40 kilometrov! Bojovať sa teda bude až do posledného kilometra a kto zvíťazil sa dozvieme najskôr asi niekedy v nedeľu podvečer. Nuž a kto sa bude o majstrovské body pasovať za jednotlivé tímy? Citroën nasadil dvojicu Sebastien Loeb a Francois Duval. Ford posiela do súboja o body Toni Gardemeistera a Daniela Solu, pričom do boja zasiahne aj Čech Roman Kresta, ktorý však bude jazdiť iba na svoje tričko. Do kaktusového ohňa Subaru znova posiela Pettera Solberga a Chrisa Atkinsona. Peugeot Marcusa Grönholma a Markko Märtina. Mitsubishi budú reprezentovať Harri Rovänperra a Gilles Panizzi, no a v tíme Škoda sa po zranení v Monte Carle za volant znova vracia Armin Schwarz, pričom sekundovať mu bude Jani Paasonen. Celkom na záver si ešte tradične zopakujme aktuálnu situáciu v jednotlivých šampionátoch. V posádkach vedie Gardemeister (14 bodov) pred Martinom (13), Loebom a P. Solbergom (obaja po 10) Rovänpera ma bodov sedem a Panizzi šesť. V značkách vedie Ford s dvadsiatimi bodmi, pred Peugeotom a Mitsubishi obaja po 17. Nasledujú Citroën 11, Subaru 10 a Škoda 3 body.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.