najradikálnejších zmien pravidiel od roku 1998 a prax ukázala, že FIA pri ich tvorbe nemal vždy najšťastnejšiu ruku. Aj za tejto situácie sa však najlepšie s podmienkami vysporiadal tím Renault a s trochou športového šťastia jeho pilot Giancarlo Fisichella dokázal dominovať celému súťažnému víkendu, keď najprv zajazdil najrýchlejšiu kvalifikáciu a neskôr zvíťazil aj v pretekoch. A práve sobotňajšia prvá kvalifikácia vlastne rozhodovala o výsledku nedeľňajších pretekov a nastavila zrkadlo tvorcom jej formy. Na relatívne suchej trati totiž piloti v prvej polovici kvalifikácie jazdili úplne iné časy ako pretekári štartujúci do svojho jediného kvalifikačného kola v druhej polovici session, ktorú poznačila prudká zmena počasia. Tesne po končení ostrého kola Fisichellu sa totiž spustil prudký lejak a práve jazdiaci Felipe Massa na slickoch nemal vôbec žiadnu šancu. Za Brazílčanom potom štartoval Michael Schumacher, ktorý situáciu trochu podcenil a obul iba intermedia, čo v konečnom súčte (aj keď Michael jazdil fantasticky) znamenalo stratu 25 sekúnd a chvost štartového poľa. A pretože o postavení na štarte prvýkrát rozhodoval súčet oboch kvalifikačných časov, tak už v sobotu bolo všetkým jasné, že Nemec so svojim Ferrari vyštartuje do pretekov v najlepšom prípade v strede štartového poľa. V podobnej situácii (možno o kúsok lepšej, lebo trať rýchlo schla) sa mimochodom ocitli aj Alonso, Ralf Schumacher, Barrichello, Montoya, či Räikkonen. Stratu, ktorú títo piloti na seba nabalili v sobotu však v nedeľu (počas druhej kvalifikácie) už eliminovať nemohli a tak sme od závodu aspoň mohli očakávať celkom zaujímavý priebeh. A ten nesklamal. Talian Fisichella síce dokonalo využil dispozície nového renaultu a svoje postavenie v čele štartového poľa pretavil v jednoznačné víťazstvo, no za ním sa ďalší favoriti museli veľmi snažiť, aby sa prehrýzli štartovým poľom na adekvátnu pozíciu. Pochopiteľne, že pozornosť sa sústreďovala na hegemóna ostatných rokov Michaela Schumachera, ktorý zo strategických dôvodov nejazdil ostré kolo v druhej kvalifikácii a radšej vymenil motor, čoho odsunulo definitívne do posledného radu na rošte (mimochodom prvýkrát v kariére!). Už krátko po štarte sa však Nemec prepracoval na 15. miesto, no tam sa zasekol za Takuma Satom. Následná stratégia s odložením dotanovania paliva ho síce posunula najprv na desiate a neskôr až na siedme miesto, ale to bolo z jeho strany všetko, pretože po návrate na trať po druhej PIT STOP sa v zápale boja zrazil s krajanom Nickom Heidfeldom a obaja z pretekov odstúpili. Mimochodom, práve toto bol najdiskutovanejší moment podujatia, pretože Michael sa tlačil vonkajšou stranou a Nick zasa vnútornou. Ferrari vytlačilo williams na trávu, kde sa nedalo brzdiť a modrobiely monopost červený následne z trate doslova zostrelil. "Myslím, že na kolízii máme obaja rovnaký podiel viny," tvrdil Schumacher, zatiaľ, čo Heidfeld upozorňoval: "Vytlačil ma na trávu a nemohol som brzdiť." Kto to videl, ten si resume urobí sám. Faktom zostane, že pre oboch sa preteky skončili. Nemca síce vytlačili späť na trať, lebo jeho motor nezhasol, no bolo to na hrane regulérnosti a než Michael stihol dokončiť kolo, tak ho odvolali z pretekov. Oficiálne stanovisko tímu však je, že pri kolízii sa auto zásadne poškodilo. Šéf tímu McLaren Ron Dennis však tesne po pretekoch pre bristkú ITV povedal, že to bolo na penalizáciu a Michael urobil dobre, že radšej odstúpil. Ak už sme pri taktike, tak v závere nevydareného podujatia sa hľadali diery v pravidlách aj v tíme BAR, ktorý kolo pred koncom stiahol z pretekov obidve vozidlá a nahlásil ich poruchy motorov, čo mu v Sepangu umožní nastúpiť s novými motormi (tento rok platí pravidlo o životnosti motorov na dvoje pretekov) a získa tak oproti ostatným výkonnostnú výhodu. Za povšimnutie stojí výkon Rubensa Barrichella, ktorý sa vďaka dobrej stratégii z jedenásteho miesta na štarte prepracoval na druhé miesto a taktiež výkon nového tímu
Výsledky 21. GP Austrálie: 1. Fisichella (Tal.) renault 1:24:17,336 (215,167), 2. Barrichello (Bra.) Ferrari + 5,553, 3. Alonso (Špan.) renault + 6,712, 4. Coulthard (Ang.) redbull + 16,131, 5. Webber (Aus.) williams + 16,908, 6. Montoya (Kol.) mclaren + 35,033, 7. Klien (Rak.) redbull + 38,997, 8. Räikkonen (Fin.) mclaren + 39,633. (PP: Fisichella Renault 3:01,460 (1:28,289 + 1:33,171), NK: Alonso Renault 1:25,683 (222,807) v 24 kole. Viedli: Fisichella 1. - 23. k., Barrichello 24. k., Fisichella 25. - 42. k, Alonso 43. -44. k., Fisichella 45. - 57. k.)
Priebežné poradie jazdcov MS: 1. Fisichella 10 bodov, 2. Barrichello 8, 3. Alonso 6., 4. Coulthard 5, 5. Webber 4, 6. Montoya 3, 7. Klien 2, 8. Raikkonen 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 16, 2. Ferrari 8, 3. RedBull 7, 4. Williams a McLaren po 4.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.