Korzár logo Korzár
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Spoločnosť Eurostar modernizuje vlakové súpravy

Už vyše desať rokov jazdia spájajú Spojené kráľovstvo s Francúzskom a Belgickom vlakové súpravy Eurostar, jazdiace cez Eurotunel dĺžky 50 kilometrov,

vybudovaný pod kanálom La Manche. Od začatia prevádzky cestovalo súpravami Eurostar už vyše 61 miliónov cestujúcich, čo je približne toľko, ako má Spojené kráľovstvo obyvateľov. Cestovanie vlakmi Eurostar je teraz už také populárne, že tieto vlaky prepravia medzi Londýnom a Parížom i medzi Londýnom a Bruselom každý mesiac viac cestujúcich, než medzi uvedenými dvojicami miest cestuje lietadlom. Najnovšie štatistiky ukazujú, že vlaky Eurostar prepravili vlani 7,27 milióna cestujúcich, čo je o 15 % viac ako v roku 2003.

V snahe udržať vysoký štandard prepravy sa anglicko-francúzsko-belgická spoločnosť Eurostar rozhodla zmodernizovať všetkých 27 vlakových súprav. Proces modernizácie vozňov bude trvať 12 mesiacov. Nový interiér vozňov je dielom vlastného dizajnérskeho tímu Eurostar, sídliaceho v ústredí firmy v Londýne. Veľa pozornosti sa venovalo najmä modernizácii vozňov prvej triedy, ktorými obvykle cestujú obchodní cestujúci. Tí obvykle pracujú aj vo vlaku, takže treba pre nich vytvoriť akúsi mobilnú kanceláriu. Modernizované vozne prvej triedy majú nové sedadlá s operadlami, ktorých operadlá možno sklápať do niekoľkých polôh stlačením tlačidla. Nové sú aj stolíky a stolné svetlá, a každé sedadlo je vystrojené zásuvkou na pripojenie laptopu alebo mobilného telefónu. Vozne štandardnej triedy tiež dostanú pohodlnejšie sedadlá, nové koberce a opierky hlavy s koženými poťahmi. Odstránením niekoľkých sedadiel sa zväčší batožinový priestor. Dva vozne štandardnej triedy v každej súprave budú tiež vystrojené elektrickými zásuvkami pri sedadlách. Modernizované sú postupne aj dva bufetové vozne každej súpravy. Ich interiér je obložený panelmi, pripomínajúcimi drevo, majú novú podlahu a nové barové pulty i stolíky. V každej súprave je teraz 750 miest. Železničná spoločnosť Eurostar už získala za kvalitu poskytovaných služieb 20 medzinárodných ocenení. Najnovším z nich je prestížne ocenenie World´s Leading Rail Srevice (niečo ako najlepšie železničné spojenie na svete) za rok 2004, pričom ide už o siedme takéto ocenenie za sebou. Počas vyše desaťročnej prevádzky servíroval personál súprav Eurostar cestujúcim prvej triedy 12 miliónov jedál, deväť miliónov fliaš vína a 840 000 fliaš šampanského. V bufetových vozňoch sa predalo sedem miliónov sendvičov, štyri milióny čokoládových tyčiniek a vypili sa tam štyri milióny pohárov piva.

Aerodynamicky tvarované súpravy Eurostar majú dĺžku 400 metrov a ich hmotnosť je 800 ton. Celkový výkon hnacích elektromotorov jednej súpravy je 12 76 kW. V súčasnosti existuje medzi Londýnom a Parížom až 16 denných spojov (každým smerom), zatiaľ čo medzi Londýnom a Bruselom je to až deväť spojov každým smerom. Niektoré vlaky zastavujú aj vo francúzskom meste Lille a v Calais-Frethun, na anglickej strane stoja niektoré súpravy na stanici Ashford International v Kente. Jedna súprava denne premáva z Londýna do zábavného parku Disneyland pri Paríži, v zimnej sezóna premávajú dva vlaky týždenne do francúzskych Álp, v lete jazdí v sobotu jeden vlak z Londýna do juhofrancúzskeho Avignonu.

Po otvorení druhého úseku vysokorýchlostnej železničnej trate na britskom území (v roku 2007 sa skráti doba jazdy z Londýna do Paríža na 2 hodiny 15 minút a z Londýna do Bruselu dokonca na len 1 hodinu 53 minút. V roku 2007 budú otvorený aj nový londýnsky terminál pre súpravy Eurostar, a to stanica St. Pancras International.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  4. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  5. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 690
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 050
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 5 996
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 4 068
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 211
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 005
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 967
  8. Unikátna kniha vás naučí zvládať nástrahy internetu 1 655

Blogy SME

  1. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  2. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  3. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  4. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  5. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  6. Michael Achberger: Takto si vyberiete jedlo v reštaurácií a nepriberiete
  7. Viera Spišáková: Trapas zubársky II
  8. Elena Antalová: Jeden prieser za druhým...A je to dôležité?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 281
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 449
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 160
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 7 103
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 693
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 270
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 015
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 486
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zasadnutie Súdnej rady na snímke z roku 2020.

Rozhodovať bude Najvyšší správny súd.


2 h
Stanislav Lobotka oslavuje svoj prvý gól v drese SSC Neapol.

V Neapole ukázal famózne sólo, dočkal sa po siedmich rokoch.


8 h
Komentátor SME Peter Schutz.

O porážku pôjde až vtedy, ak súd rozhodne v neprospech obžaloby.


12 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 82. deň.


a 6 ďalší 3 h

Blogy SME

  1. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  2. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  3. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  4. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  5. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  6. Michael Achberger: Takto si vyberiete jedlo v reštaurácií a nepriberiete
  7. Viera Spišáková: Trapas zubársky II
  8. Elena Antalová: Jeden prieser za druhým...A je to dôležité?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 281
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 449
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 160
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 7 103
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 693
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 270
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 015
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 486
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu