Korzár logo Korzár
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Spoločnosť Eurostar modernizuje vlakové súpravy

Už vyše desať rokov jazdia spájajú Spojené kráľovstvo s Francúzskom a Belgickom vlakové súpravy Eurostar, jazdiace cez Eurotunel dĺžky 50 kilometrov,

vybudovaný pod kanálom La Manche. Od začatia prevádzky cestovalo súpravami Eurostar už vyše 61 miliónov cestujúcich, čo je približne toľko, ako má Spojené kráľovstvo obyvateľov. Cestovanie vlakmi Eurostar je teraz už také populárne, že tieto vlaky prepravia medzi Londýnom a Parížom i medzi Londýnom a Bruselom každý mesiac viac cestujúcich, než medzi uvedenými dvojicami miest cestuje lietadlom. Najnovšie štatistiky ukazujú, že vlaky Eurostar prepravili vlani 7,27 milióna cestujúcich, čo je o 15 % viac ako v roku 2003.

V snahe udržať vysoký štandard prepravy sa anglicko-francúzsko-belgická spoločnosť Eurostar rozhodla zmodernizovať všetkých 27 vlakových súprav. Proces modernizácie vozňov bude trvať 12 mesiacov. Nový interiér vozňov je dielom vlastného dizajnérskeho tímu Eurostar, sídliaceho v ústredí firmy v Londýne. Veľa pozornosti sa venovalo najmä modernizácii vozňov prvej triedy, ktorými obvykle cestujú obchodní cestujúci. Tí obvykle pracujú aj vo vlaku, takže treba pre nich vytvoriť akúsi mobilnú kanceláriu. Modernizované vozne prvej triedy majú nové sedadlá s operadlami, ktorých operadlá možno sklápať do niekoľkých polôh stlačením tlačidla. Nové sú aj stolíky a stolné svetlá, a každé sedadlo je vystrojené zásuvkou na pripojenie laptopu alebo mobilného telefónu. Vozne štandardnej triedy tiež dostanú pohodlnejšie sedadlá, nové koberce a opierky hlavy s koženými poťahmi. Odstránením niekoľkých sedadiel sa zväčší batožinový priestor. Dva vozne štandardnej triedy v každej súprave budú tiež vystrojené elektrickými zásuvkami pri sedadlách. Modernizované sú postupne aj dva bufetové vozne každej súpravy. Ich interiér je obložený panelmi, pripomínajúcimi drevo, majú novú podlahu a nové barové pulty i stolíky. V každej súprave je teraz 750 miest. Železničná spoločnosť Eurostar už získala za kvalitu poskytovaných služieb 20 medzinárodných ocenení. Najnovším z nich je prestížne ocenenie World´s Leading Rail Srevice (niečo ako najlepšie železničné spojenie na svete) za rok 2004, pričom ide už o siedme takéto ocenenie za sebou. Počas vyše desaťročnej prevádzky servíroval personál súprav Eurostar cestujúcim prvej triedy 12 miliónov jedál, deväť miliónov fliaš vína a 840 000 fliaš šampanského. V bufetových vozňoch sa predalo sedem miliónov sendvičov, štyri milióny čokoládových tyčiniek a vypili sa tam štyri milióny pohárov piva.

Aerodynamicky tvarované súpravy Eurostar majú dĺžku 400 metrov a ich hmotnosť je 800 ton. Celkový výkon hnacích elektromotorov jednej súpravy je 12 76 kW. V súčasnosti existuje medzi Londýnom a Parížom až 16 denných spojov (každým smerom), zatiaľ čo medzi Londýnom a Bruselom je to až deväť spojov každým smerom. Niektoré vlaky zastavujú aj vo francúzskom meste Lille a v Calais-Frethun, na anglickej strane stoja niektoré súpravy na stanici Ashford International v Kente. Jedna súprava denne premáva z Londýna do zábavného parku Disneyland pri Paríži, v zimnej sezóna premávajú dva vlaky týždenne do francúzskych Álp, v lete jazdí v sobotu jeden vlak z Londýna do juhofrancúzskeho Avignonu.

Po otvorení druhého úseku vysokorýchlostnej železničnej trate na britskom území (v roku 2007 sa skráti doba jazdy z Londýna do Paríža na 2 hodiny 15 minút a z Londýna do Bruselu dokonca na len 1 hodinu 53 minút. V roku 2007 budú otvorený aj nový londýnsky terminál pre súpravy Eurostar, a to stanica St. Pancras International.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  3. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  4. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  5. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  10. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  3. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  8. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  9. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  10. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 414
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 228
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 358
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 289
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 070
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 8 200
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 680
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 573
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 952
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 113
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pohľad priamo z cesty, ktorou by mala viesť trať prestížnych pretekov so svetovými tímami v obci Jasov na východe Slovenska.

Miestni chcú fandiť: To bude šialenstvo.

5 h
Starosta Pereša si k výplate prilepší.

Proti bol jediný poslanec. Niektorým pridali aj spätne, reaguje Karabin.

5 h
Výstavba druhej etapy R4 odbremení sídlisko Sekčov od tranzitnej dopravy. Podľa plánov by mal byť celý severný obchvat dokončený v roku 2026.

Petičiari žiadajú výstavbu celej R4.

5 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Upratovačky sa stali rukojemníkom sporu medzi nemocnicou a upratovacou firmou.

Firma skončila v likvidácii.

11. máj

Desiatky mŕtvych, stovky zranených.

5 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop