celkom vážne. Po troch štartoch má však na konte dve víťazstvá a vyhupol sa do čela priebežného poradia šampionátu. Pretože mexická rely bola prvým tohtoročným šotolinovým podujatím (v sezóne ich je na programe až jedenásť) a zároveň debutovým štartom pre nové subaru Impreza WRC2005, dostali sme jasnú indíciu o tom, nakoľko boli Solbergove slová myslené vážne. Nórsky pretekár v Mexiku zajazdil šesť najrýchlejších rýchlostných skúšok (zo štrnástich) a ani na okamih pred seba nikoho nepustil. Napriek tejto suverenite však skromne tvrdil "Tento rok bude mimoriadne vyrovnaný. Tak, ako ešte nikdy predtým.". Jeho presvedčenie asi vychádzalo z bravúrnej jazdy úradujúceho majstra sveta. Značka Citroen, rovnako ako Peugeot, síce už dopredu ohlásila, že po tejto sezóne zo šampionátu odchádza a priškrtí aj objem financií na vývoj nového, respektíve modifikáciu stávajúceho modelu. Na výsledku Sebastiena Loeba to však tentoraz vôbec nebolo poznať a nebyť straty, ktorú kvôli technickým problémom nabalil ešte v prvej etape (poškodené pravé zadné koleso), tak by sme asi oslavovali úplne iného víťaza. "Išiel som, ako keby som jazdil o víťazstvo. Bola to možno jedna z najlepších jázd v mojej kariére. ", priznával v cieli Francúz. Po výpadku vo švédskej rely totiž vo francúzskom tíme zmobilizovali všetok svoj potenciál a urýchlenie vývoja nového motora evidentne prinieslo výsledok. Medzi odbornou verejnosťou sa však očakáva, že tím Citroen takúto výkonnosť neudrží do konca sezóny a postupne sa v poli bude prepadávať. Či sa však takáto prognóza skutočne naplní si budeme musieť ešte počkať minimálne pol roka.
Vraťme sa však späť do Mexika. Vlani túto rely (po jej návrate do najvyššej kategórie) všetci zhodne vychvaľovali a organizátori si tým postavili laťku veľmi vysoko. Boli si však toho vedomí a v príprave na tohtoročný pretek znova nič nezanedbali (dokonca si priebeh samotného podujatia nasimulovali aj s uzávierkami ciest!). A oplatilo sa. V záverečnej etape síce Paasonenovi aj napriek všetkému do jazdnej dráhy zasa vbehla krava (splašila sa po prelete vrtuťníka), no to už bol iba bonbónik na šľahačke vydarenej a poctivo pripravenej súťaže. Ako sme si už naznačili od úvodnej eresky sa vo vedení usadil Petter Solberg, ktorého najprv začal stíhať Loeb, ktorý však na prejazde medzi druhým a prvým meraným úsekom zistil, že má vyosené koleso a pretože servis bol až po tretej ereske, musel pokračovať na poškodenom vozidle z ktorého v jednu chvíľu zostala iba "trojkolka" (doprevádzaná dopravnou políciou). Francúzovi tak narastla časová strata, ktorú potom svojou bravúrnou jazdou doháňal zvyšok súťaže. Od tohto momentu sa na druhej priečke usadil Marcus Gronholm na peugeote 307, ktorý však onedlho pochopil, že na subaru nestačí a tak sa rozhodol pre osembodovú jazdu istoty. "Súťaž bola veľmi zradná a tak som zbytočne neriskoval. Som rád, že sme sa vyvarovali chýb a umiestnili na pódiu.", skonštatoval stroho fínsky exmajster sveta. Za ním sa dlhý čas o bronzovú pozíciu pasovali Belgičan Duval a Estónec Martin. Francois Duval však nemal šťastie ani v tretích pretekov, ktoré odjazdil v tíme Citroen a pred štartom desiatej rýchlostnej skúšky musel odstúpiť kvôli poruche motore (poškodený nárazom o skalu počas ôsmej eresky). Markko Martin potom mohol jazdiť uvoľnenejšie a obhájil trietiu priečku. Vedľa Toni Gardemeistera sa tak stal druhým pilotom, ktorý v tejto sezóne dokázal zbierať body vo všetkých majstrovských podujatiach. Pochopiteľne, že sa to premietlo aj v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta, kde obaja zmienení pretekári figurujú iba s malým bodovým odstupom za vedúcim Petterom Solbergom.
Pokiaľ ide o zastúpenie našich farieb, tak ani v Mexiku sme nemali komu držať palce, samozrejme ak sme ich nedržali niektorému z českých zástupcov. Naši západní susedia mali v ohni totiž hneď niekoľko želiezok, keď okrem továrensky nasadeného Romana Krestu (Ford) a dvom vozidlám značky Škoda sa v štartovej listine objavil aj Pavel Valoušek so svojim Suzuki Ignis (v kategórii Junior WRC). Začnime stručne Valouškom. Ten skončil celkovo na peknom sedemnástom mieste a výbornom štvrtom mieste v JWRC. Po Monte Carle teda bodoval aj v Mexiku a zo šiestimi bodmi v šampionáte JWRC figuruje na šiestom mieste (vedie Angličan Guy Wilks s dvanástimi bodmi, ktorý v Mexiku zvíťazil). Roman Kresta nebol tentoraz tímom Ford nasadený do bojov o majstrovské body v súťaži značiek (tie mal doviesť Sola, no havaroval) a tak mohol jazdiť (azda) pokojnejšie. Romanovi sa úvod vydaril, keď po prvej etape zaujímal celkovo šiete miesto, čo bolo zároveň aj nejlepšie z tímu Ford. V ďalšom priebehu súťaže sa však karta obrátila a pred štartom jedenástej rýchlostnej skúšky musel odstúpiť kvôli poškodeniu prednej nápravy. "V desiatke som nabehol na kameň, ktorý poškodil prednú nápravu. Snažili sme sa to opraviť, ale odpadol aj tlmič a bez hrozby rozsiahlejšieho poškodenia sa pokračovať nedalo.", vysvetľoval Kresta. Najviacej pozornosti z českých farieb sa však tentoraz dostalo značke Škoda, ktorá do Mexika priviezla novú modifikáciu Fabie WRC05. Navrátivší sa Armin Schwarz nakoniec s vozidlom dokázal (trpezlivou jazdou) doviesť Škodovke bod, no Češi si uvedomujú, že im stále chýba rýchlosť. Zlikvidovať tento hendikep však zostáva iba na nich. My sa nechajme prekvapiť, ako sa s touto úlohou popasujú. Nabližšiu príležitosť predviesť sa budú mať už o mesiac na rely Nový Zéland, ktorá sa jazdí osmeho až desiateho apríla.
Výsledky 19.mexickej rely : 1. P. Solberg / Mills (Subaru Impreza) 3:41'06,2", 2. Gronholm / Rautiainen (Peugeot 307) + 34,5", 3. Martin / Park (Peugeot 307) + 1'38,3", 4. Loeb / Elena (Citroen Xsara) + 3'51,1", 5. Rovanpera / Pietilainen (Mitsubishi Lancer) + 3'58,1", 6. Gardemeister / Honkanen (Ford Focus) + 4'05,6", 7. Warmbold / Orr (Ford Focus) + 6'01,0", 8. Panizzi / Panizzi (Mitsubishi Lancer) + 6'01,7", 9. Schwarz / Wicha (Skoda Fabia) + 8'05,3".
(Viedli: 1-14 RS P. Solberg. Víťazi RS: P. Solberg RS 1, 4, 5, 9, 10, 11 a 12, Gronholm RS 2, 6 a 8, Loeb RS 7, 12, 13 a 14.)
Stav MS po troch súťažiach: 1. Solberg 20 b., 2. Martin 19 b., 3. Gardemeister 17 b., 4. Loeb 15 b., 5. Gronholm 12 b., 6. Rovanpera 11 b., 7. Panizzi 7 b., 8. H. Solberg 4 b., 9. Stohl a Carlsson po 3 b., 11. Kresta, Galli a Warmbold po 2 b. Značky: 1. Peugeot 31 b., 2. Ford 23 b., 3. Mitsubishi 23 b., 4. Subaru 20 b., 5. Citroen 16 b., 6. Skoda 4 b.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.