snímke) a tímu Red Bull. Veď pri svojom prvom štarte vyjazdil nový nástupnícky tím výsledok, ktorý sa britskému tímu Jaguar Racing nepodarilo získať ani počas 85 štartov Grand prix. Novinári hneď niekde nalistovali argumet, že v celej histórii boli pri svojom debute lepší iba Alfa Romeo (GP Anglicka 1950 zisk 19 bodov), Mercedes (GP Francúzska 1954 15 b.), Ferrari (GP Monaka 1950 9 b.) a Wolf (GP JAR 1977 9 b.). Nuž neviem, či britskí kolegovia nenafukujú príliš veľku bublinu, ktorá im po prasknutí zalepí okuliare, no nechajme ich chvíľu rojčiť. Tí, ktorí formulu jeden sledujú dlhšie totiž vedia, že David je síce fajn chlapík, no jeho výkony sú mimoriadne labilné a rovnako tak ako zajazdí niekoľko výborných výsledkov za sebou, dokáže následne prehospodáriť niekoľko ďalších veľkých cien. A Red Bull? Situáciu v Melbourne bola zásluhou nového systému kvalifikácie a vrtkavého počasia neštandardná a ani famózny Michael Schumacher so svojim majstrovským monopostom ferrari sa nedokázal v priebehu závodu prepracovať vyššie ako na siedme miesto (predtým, než odstúpil). Posudzovať teda výkonnosť podľa jedneho výsledku je preto asi trochu predčasne a múdrejšie bude počkať si na ďalší priebeh šampionátu. Napokon už túto nedeľu je pred nami druhý podnik seriálu majstrovstiev sveta automobilov formuly jeden v malajskom Sepangu. Predpovede miestnych meteorológov tu hlásia teploty nad tridsať stupňov a suché stabilné počasie, čo by mohlo byť lepším predpokladom pre konfrontáciu výkonnosti. Formula jeden sa do Malajzie nasťahoala v roku 1999, keď v jej premiérovom závode jednoznačne dominoval po zlomenine nohy v Silverstone navrátivší sa Michael Schumacher, no v závere prepustil víťazstvo kolegovi Eddie Irvinovi, ktorý bol ešte stále v hre o majstrovský titul. Nemecký pilot si toto gesto vynahradil neskôr víťazstvami v rokoch 2000, 2001 a 2004, čím je doteraz najúspešnejším pilotom malajskej Grand prix. Okruh ležiaci neďaleko Kuala Lumpur je dlhý 5543 metrov a piloti ho absolvujú 56-krát (310,408 km). Najrýchlejšie pole position zajazdil Michael Schumacher vlani časom jedna minúta a 33,074 sekundy. Najrýchlejšie kolo pretekov je tiež z rovnakého roku a postaral sa o neho Kolumbijčan Juan Pablo Montoya časom jedna minúta 34,223 sekundy. Závod sa jazdí o pätnástej hodine miestneho času, čo znamená osem hodín ráno stredoeurópskeho času. Či sa na svoju pozície z ostatných rokov už Sepangu vráti Michael Schumacher, alebo či si Talian Fisichella udrží vedenie v priebežnom poradí (mimochodom je iba ôsmym Italom, ktorý sa dostal do čela majstrovstiev sveta F1. Pred ním to od roku 1950 zažili iba Alboreto, de Angelis, Ascari, Bandini, Farina, Musso a Taruffi.), tak to uvidíme ak budem znova sledovať nedeľňajšie preteky v Sepangu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.