Motory áut Richard-Brasier skúšali v pretekárskych člnoch
Francúzsky konštruktér Georges Richard založil so svojim bratom Maxom roku 1893 v Irvy-Porte dielňu na výrobu bicyklov Societé des Cycles Georges Richard. Zakrátko Richard postavil svoje prvé automobily kópie nemeckých vozidiel Benz s reťazovým prenosom síl riadenia a s pohonom zadných kolies remeňovým prevodom. V roku 1900 sa začalo s montážnymi prácami na licenčných modeloch belgickej značky Vivinus a o rok nato podnik predstavil malý automobil s reťazovým pohonom. V roku 1902 sa Georges Richard spojil s konštruktérom Brasierom a pod značkou Richard-Brasier sa na trhu objavili väčšie autá s pohonom zadných kolies cez kĺbový hriadeľ alebo reťaz. Firma si trúfla postaviť svoje produkty na štart rôznych súťaží a pretekov. Vsadila na správnu kartu. Nastalo obdobie nezanedbateľných investícií do pretekárskych modelov, vyvinutých z bežných vozidiel. Zvláštnosťou boli ich motory poväčšine skúšané v pretekárskych člnoch. Slávu prežívalo celé osadenstvo spoločnosti, keď jeden z týchto brilantne zvládnutých exemplárov vyhral v rokoch 1904 a 1905 prestížnu trofej Gordon-Bennett. Onedlho Richard opustil firmu a zakladá vlastnú automobilku Unic, neskôr povestnú spoľahlivými nákladnými automobilmi. Na výrobkoch jeho bývalej fabriky ostala už iba značka Brasier. Modely klasických vozidiel podobných kočom znamenajú pre automobilových modelárov to isté, čo pre lodných modelárov výletné parníky nostalgiu neraz spojenú s prekvapivými technickými riešeniami.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.