o ďalšie tri predajne. Lidl tak teraz v ČR prevádzkuje rovnú stovku predajní a tento rok plánuje otvoriť ďalšie nové obchody.
Sieť obchodov Lidl spoločne so sesterskými predajňami Kaufland od minulého roka útočí na druhú pozíciu v rebríčku 10 najväčších obchodných reťazcov v Česku, ktorá zatiaľ patrí spoločnosti Ahold Czech Republic. V poradí prvý je reťazec Makro. Hovorkyňa spoločnosti Lidl Jana Jabůrková povedala, že reťazec otvoril nové predajne v mestách Čáslav, Rumburk a Pardubice. Ako už predtým informovala, zatiaľ čo v júni 2003 mal Lidl v ČR prvých 14 predajní, do konca roka 2003 sa ich počet zvýšil na 51 a v závere roka 2004 Lidl prevádzkoval 97 predajní.
Plány na tento rok vedenie firmy síce nezverejnilo, odborníci ale odhadujú, že Lidl chce v Česku prevádzkovať okolo 200 predajní. Nové predajne plánuje Lidl otvoriť napríklad v Hradci Králové či Českých Budějoviciach. Tržby sesterských reťazcov Kaufland a Lidl v minulom roku podľa odhadu spoločnosti Incoma Research vzrástli medziročne o 7,5 miliardy Kč na 34,5 miliardy Kč, čo je v prepočte vyše 44 miliardy Sk. Kaufland a Lidl tak vlani medzi desiatkou najväčších reťazcov v ČR vykázali najväčší nárast obratu. Druhú najrýchlejšiu dynamiku z pohľadu tržieb mala v roku 2004 sieť predajní Makro, ktorej obrat vzrástol o 2,5 miliardy Kč na 38,2 miliardy Kč.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.