Korzár logo Korzár
Štvrtok, 26. máj, 2022 | Meniny má Dušan

"Keď vidím nejakú dobrú holku, nemôžem ju zhodnotiť"

Väčšina tried má okolo 30 žiakov - chlapcov a dievčat v rôznom pomere. Niekedy je to približne pol na pol a inokedy sú v triede len samí chlapci

alebo samé dievčatá. Veď prečo aj nie? Máloktorý chlapec sa túži stať kozmetikom a väčšina dievčat nedychtí po technickom či strojárenskom povolaní. Existujú však aj výnimky, kedy sa ocitnú napríklad len dve dievčatá medzi chlapcami a musia si zvykať na netradičný kolektív. Darmo, kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť. Opýtali sme sa teda zopár študentov, ako zapadli v kolektíve opačného pohlavia a či je ich postavenie vždy len závideniahodné.

SÁM MEDZI ŽENAMI = VÄČŠIA CHUŤ DO UČENIA

"My sme boli na začiatku traja spolužiaci. No tí dvaja postupne odišli," zdôveril sa nám Lukáš (18) z Gymnázia Laca Novomeského. "Mal som také zmiešané až smutné pocity z toho, že ostanem sám. Nevedel som, čo mám od toho očakávať, ale určite som sa netešil." Za najväčšiu nevýhodu svojho postavenia považuje Lukáš to, že si nemá s kým pokecať o čisto chlapských záležitostiach ako sú šport alebo politika. "Alebo keď vidím nejakú dobrú holku, nemôžem ju zhodnotiť, keď som so spolužiačkami, lebo to už by bolo divné. Takisto ma nie vždy berú do kolektívu. Napríklad ma nechcú brať so sebou kupovať spodnú bielizeň a ja by som išiel celkom rád," zahľadel sa Lukáš kamsi do prázdna. Po tomto sa však pustil s úsmevom na tvári do menovania početných výhod, ktoré mu jeho pozícia prináša. "Napríklad sa často spolu učíme. S chlapcami si to neviem predstaviť. Tu medzi dievčatami je lepšia pracovná disciplína a aj známky mám lepšie, lebo dievčatá majú väčšiu chuť do učenia. No niektorí profesori sa občas pozabudnú a triedu oslovujú ako "dievčatá". Vtedy sa tak zamyslím, načo tam vlastne som. Veď ja nie som dievča." Nás však zaujímalo, či cíti v triede nejaký zvýšený záujem o seba zo strany dievčat, keďže je sám, bez konkurencie. "Samozrejme, ale to len tak v rámci srandy. Ani by som si so spolužiačkou nezačal, lebo by sme boli každý deň spolu a nevedel by som sa sústrediť na učenie." Podľa jeho vlastných slov mu však možno túto jedinečnú situáciu v triede len závidieť. Automaticky sa musí pripojiť k dievčenskej skupinke a tým pádom sa veľa naučí o ženskej psychike a zmýšľaní. "Tak možno po pár rokoch štúdia to pochopím," zhodnotil Lukáš realisticky. "No niekedy ma aj využívajú. Napríklad na držanie maskary, lesku na pery alebo zrkadielka, keď sa líčia. Napriek tomu je môj živočíšny pud tak silno vypracovaný, že stále keď vidím ženu, vnímam ju ako ženu. Aj keď som v čisto ženskom kolektíve."

"SPOLUŽIAČKY SÚ TROCHU ZASPATÉ"

Naopak Pavol, 21-ročný študent Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity by bol veľmi rád, ak by boli v triede viac ako dvaja chlapci. "Zo začiatku som sa bál, že medzi mnou a spolužiačkami bude slabá komunikácia, menej humoru a že nebudem mať s kým chodiť na pivo. A moje obavy boli opodstatnené." Za hlavný problém označil Paľo fakt, že sa nemá s kým poriadne porozprávať a nie všetky spolužiačky mu 'sedia'. "Stále tam kolujú len tie ženské reči ako make-up, bielizeň... Sú tam aj také holky, ktorým sa môžem vyrozprávať, ale inak s necítim nejak zvýhodnený." Svoje spolužiačky označil za trochu zaspaté a niečo podobné náklonnosti pociťuje len od dvoch až troch dievčat. "Ak by mi boli ostatné sympatickejšie, chýbalo by mi, že sa viac nebavíme, ale takto o ich pozornosť nestojím." Na rozdiel od Lukáša si Paľo myslí, že formácia skupiny a kolektívu nemá žiadny vplyv na študijné výsledky. Na vysokej škole je všetko už len na samotnom študentovi. Na jednom sa však obaja chlapci zhodli. Majú úžasnú možnosť dokonale spoznať ženy rôznych pováh a byť pripravení do budúcnosti 'čeliť' akémukoľvek typu ženy. "No musím povedať, že pri dievčatách menej nadávam, otváram im dvere a som k nim a pri nich stále galantný." Paľo je v triede známy srandista, ktorý oživuje to mŕtvo počas vyučovania a pozornosť vzbudzuje skôr jeho občasná vážna nálada. "Veľmi mi chýba hlavne naša dobrá partia chalanov zo strednej, no už som sa zmieril aj s touto situáciou."

"CHLAPCI NEMAJÚ ZÁBRANY VIESŤ PERVERZNÉ REČI"

Počiaočné obavy zo vstupu do nového kolektívu neobišli ani Lenku, študentku tretieho ročníka Elektrotechnickej priemyslovky. V triede sú iba dve dievčatá a niekedy to majú naozaj ťažké. "Sú takí profesori, ktorí nás hodnotia oveľa prísnejšie ako chlapcov. Keď nás skúšajú, musíme vedieť oveľa viac. Alebo aj počas výkladu novej látky už tomu máme rozumieť a vedieť to." No iní sú k dievčatám zhovievavejší a prižmúria oko, ak Lenka nechápe učivo úplne do hĺbky. Najväčším problémom pre ňu v prvom ročníku bolo zapamätať si všetky mená spolužiakov, lebo každý bol Mišo alebo Tomáš. Niektorí sa jej zdali trochu namyslení, ale takéto typy sa nájdu asi všade. "S chlapcami je veľa srandy, dá sa tam dobre pobaviť. A nemajú predo mnou zábrany sa rozprávať o hocičom. Hlavne keď som tam majú také perverzné reči. No hrešiť som sa pri nich nenaučila. To som vedela už predtým," smeje sa Lenka. Čo sa týka samotného štúdia, nie je to až také ružové. Chlapci sa podľa jej slov učia len vtedy, keď sa im chce a to je dosť málo. "Je tam pár ľudí, ktorí učivu naozaj rozumejú, ale väčšinou som odkázaná sama na seba a ani pri písomkách od nich nemôžem čakať veľa pomoci." Dozvedeli sme sa však aj oveľa zaujímavejšie skutočnosti. "Keď sa nebavia o elektronike, hrách alebo filmoch, tak sa rozprávajú o dievčatách a to tak, že ich ohovárajú. Myslela som, že takéto niečo robia len dievčatá," vysvetľuje Lenka. Tri roky v chlapskom kolektíve však urobili svoje a Lenka si zvykla nielen na náročnosť učiva a otvorenosť v rozhovoroch, ale aj na jednostranné oslovenia profesorov. "Dnes keď už profesor povie: Chlapci, poďte sem, tak idem automaticky s nimi. Už sa nad tým ani nepozastavujem."

"DIEVČATÁ NEMAJÚ PROBLÉM INTEGROVAŤ SA DO CHLAPČENSKÉHO KOLEKTÍVU"

Na názor sme sa opýtali aj pani psychologičky PhDr. Ľudmily Gállovej: "To, ako sa človek bude cítiť v kolektíve opačného pohlavia závisí hlavne od jeho sebavedomia. Ak sa dovtedy cítil dobre v takomto kolektíve, nemal by s tým mať problém ani v budúcnosti. Iná situácia nastane, ak sa napríklad dievča cítilo stiesnene medzi chlapcami a opäť je v takej triede, kde si z nej robia posmešky alebo ju vylučujú z kolektívu. Zámerne spomínam dievča medzi chlapcami, lebo v tom vidím väčší problém ako keď sa chlapec ocitne medzi dievčatami. V tomto pubertálnom veku sú totiž chlapci menej šetrní a zvyšujú si sebavedomie na úkor dievčat, zatiaľ čo dievčatá majú skôr tendencie chrániť chlapca a sú aj empatickejšie a súcitnejšie. No dnes už dievčatá nemajú také problémy integrovať sa do chlapčenského kolektívu, pretože ak si vybrali taký typ školy, sú s tým už zmierené a vedia, do čoho idú. Osobne však nemám dobré skúsenosti s osamotenými pohlaviami v triede, pretože to môže mať skôr zlé vplyvy, ako napríklad znížené sebavedomie. Ideálny je asi vyvážený pomer chlapcov a dievčat."

Či je teda lepšie byť chlapcom medzi samými dievčatami alebo dievčaťom medzi chlapcami je ťažko určiť. Závisí to hlavne od povahy jednotlivca a jeho schopnosti prispôsobiť sa. Preto skôr ako začnete závidieť takýmto osamelým pohlaviam v triede, vedzte, že všetko má svoje plusy aj mínusy.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  2. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  3. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  4. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  7. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  8. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  1. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  2. Máte doma SodaStream? Vymeňte si bombičku pohodlne z gauča
  3. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  4. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  5. Na krásnom, modrom Jadrane
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  8. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 11 983
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 5 480
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 285
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 413
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 696
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 585
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 275
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 043

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Kuriozity: Dajte si najväčšie pivo v najmenšej krčme na planéte
  2. Vladimír Krátky: Budúci piatok bude v Bratislave 35 stupňov . Podľa SHMÚ .
  3. Internátny život UK: Internáty UK: čo nás čaká v ďalšom semestri?
  4. Irena Šimuneková: Buchlov
  5. Ján Dulovič: Pôjdeme tam budúci týždeň, Jožko!
  6. Zuzana Cascino: Tiché chápadlá vojny.
  7. Ján Raclavský: Falošná dilema obyčajného človeka
  8. Toto je rovnosť: Neférovo rozdelená neplatená práca v domácnostiach drví účasť žien na trhu práce, ale aj ich psychické zdravie
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 7 641
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 412
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 519
  4. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 435
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 3 570
  6. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 3 260
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 252
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 686
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Kuriozity: Dajte si najväčšie pivo v najmenšej krčme na planéte
  2. Vladimír Krátky: Budúci piatok bude v Bratislave 35 stupňov . Podľa SHMÚ .
  3. Internátny život UK: Internáty UK: čo nás čaká v ďalšom semestri?
  4. Irena Šimuneková: Buchlov
  5. Ján Dulovič: Pôjdeme tam budúci týždeň, Jožko!
  6. Zuzana Cascino: Tiché chápadlá vojny.
  7. Ján Raclavský: Falošná dilema obyčajného človeka
  8. Toto je rovnosť: Neférovo rozdelená neplatená práca v domácnostiach drví účasť žien na trhu práce, ale aj ich psychické zdravie
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 7 641
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 412
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 519
  4. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 435
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 3 570
  6. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 3 260
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 252
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 686
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu