softvérového vybavenia svojej stajne. Dozvedeli sme sa, že tím realizuje simulácie i telemetrické aplikácie svojich monopostov na clusteroch IBM e1350 bežiacich pod Linuxom (postavené na serveroch IBM eServer e325 a e326 s procesormi AMD Opteron). Zástupcovia tímu tvrdia, že použitie Linuxu výrazne skracuje čas potrebný na splnenie požadovaných analýz až o 90 percent. Práve výkon a rýchlosť simulácií bol hlavným meradlom pre nasadenie Linuxu, nie cena, uvádza riaditeľ IT u Renaultu F1, Christophe Verdier. Renault sa pritom najskôr staval k Linuxu skepticky práve kvôli predpokladanému nižšiemu výkonu systémov; prvé experimentálne skúsenosti s Linuxom siahajú už do roku 1998. Situácia sa ale zmenila, tím naplno využíva clustre s Linuxom od roku 2003. „Celkovo sme nemali s Linuxom žiadne problémy od jeho inštalácie, dodáva Verdier.
Autor: erik
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.