Korzár logo Korzár

Je to "najtichšia" motocyklová prilba

Aj keď počasie zatiaľ motocyklistom nepraje, motocyklová sezóna sa blíži a firma BMW sa rozhodla ešte pred jej začiatkom uviesť na trh svoju

najnovšiu prilbu pre vodičov motocyklov a ich spolujazdcov. Ide už o piatu generáciu motocyklovej prilby BMW a preto má prilba označenie System 5. Podľa výrobcu ide o jednu z najbezpečnejších a "najtichších" motocyklových prílb na svete. Vonkajšia škrupina prilby je zhotovená zo sklolaminátu, uhlíkových kompozitov a kevlaru. Vnútorná výstelka je z materiálu Coolmax (výrobok firmy DuPont), ktorý má antibakteriálne vlastnosti a ktorý "dýcha". Výstelku možno vybrať a vyprať. Veľkou výhodou prilby je to, že jej predný ochranný štítok možno jednou rukou odklopiť (mechanizmus odklápania je patentovaný). Motocyklista teda nemusí prilbu snímať z hlavy ani keď chce s niekým rozprávať alebo sa napiť. Štítok je z materiálu, ktorý odoláva poškriabaniu a ktorý sa nerosí. Prilba je vystrojená ventilačným systémom Airflow, pričom vzduch prechádza cez špeciálnu sieťku a vytvára príjemný chladiaci efekt na tvári jazdca. Pri vývoji prilby System 5 venovali konštruktéri veľkú pozornosť jej aerodynamickým a akustickým vlastnostiam. Na optimalizovanie aerodynamických vlastností slúžili skúšky v aerodynamickom tuneli firmy BMW. Optimálny tvar prilby vedie k tomu, že pri rýchlosti 100 km/h je vnútri prilby hlučnosť len 86 dB(A), čo je o 8 až 10 dB(A) menej než u bežných prílb. Možno treba poznamenať, že stupnica hluku v decibeloch je logaritmická, čo znamená že každé zníženie hluku o 3 dB pociťuje človek subjektívne ako zníženie hlučnosti na polovicu. Prilba je navrhnutá tak, aby bola stabilná pri rôznych pohyboch hlavy jazdca. To v praxi znamená, že pri zmene polohy hlavy sa len málo zmenia aerodynamické sily, pôsobiace na prilbu, čo sa prejaví na nižšom namáhaní krčných svalov. Prilba má hmotnosť 1 690 gramov a dodáva sa v piatich farbách. Vnútri prilby môže byť inštalovaný bezdrôtový komunikačný systém WCS-1, ktorý má hmotnosť len 120 g a ktorý umožňuje bezproblémovú komunikáciu vodiča so spolujazdcom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 434
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 608
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 382
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 438
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 034
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 619
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu