najnovšiu prilbu pre vodičov motocyklov a ich spolujazdcov. Ide už o piatu generáciu motocyklovej prilby BMW a preto má prilba označenie System 5. Podľa výrobcu ide o jednu z najbezpečnejších a "najtichších" motocyklových prílb na svete. Vonkajšia škrupina prilby je zhotovená zo sklolaminátu, uhlíkových kompozitov a kevlaru. Vnútorná výstelka je z materiálu Coolmax (výrobok firmy DuPont), ktorý má antibakteriálne vlastnosti a ktorý "dýcha". Výstelku možno vybrať a vyprať. Veľkou výhodou prilby je to, že jej predný ochranný štítok možno jednou rukou odklopiť (mechanizmus odklápania je patentovaný). Motocyklista teda nemusí prilbu snímať z hlavy ani keď chce s niekým rozprávať alebo sa napiť. Štítok je z materiálu, ktorý odoláva poškriabaniu a ktorý sa nerosí. Prilba je vystrojená ventilačným systémom Airflow, pričom vzduch prechádza cez špeciálnu sieťku a vytvára príjemný chladiaci efekt na tvári jazdca. Pri vývoji prilby System 5 venovali konštruktéri veľkú pozornosť jej aerodynamickým a akustickým vlastnostiam. Na optimalizovanie aerodynamických vlastností slúžili skúšky v aerodynamickom tuneli firmy BMW. Optimálny tvar prilby vedie k tomu, že pri rýchlosti 100 km/h je vnútri prilby hlučnosť len 86 dB(A), čo je o 8 až 10 dB(A) menej než u bežných prílb. Možno treba poznamenať, že stupnica hluku v decibeloch je logaritmická, čo znamená že každé zníženie hluku o 3 dB pociťuje človek subjektívne ako zníženie hlučnosti na polovicu. Prilba je navrhnutá tak, aby bola stabilná pri rôznych pohyboch hlavy jazdca. To v praxi znamená, že pri zmene polohy hlavy sa len málo zmenia aerodynamické sily, pôsobiace na prilbu, čo sa prejaví na nižšom namáhaní krčných svalov. Prilba má hmotnosť 1 690 gramov a dodáva sa v piatich farbách. Vnútri prilby môže byť inštalovaný bezdrôtový komunikačný systém WCS-1, ktorý má hmotnosť len 120 g a ktorý umožňuje bezproblémovú komunikáciu vodiča so spolujazdcom.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.