Shelby Cobra GT500 a už z neho vyplýva, že na vývoji tejto verzie spolupracoval legendárny konštruktér Carroll Shelby. Ten sa preslávil športovými úpravami vozidiel Mustang už v 60.rokoch minulého storočia. Symbol GT500 je akousi spomienkou na Mustang s týmto označením, ktorý Shelby uviedol na trh v roku 1967 a ktorý bol poháňaný sedemlitrovým vidlicovým osemvalcom.. Istou zaujímavosťou je, že v prospektoch bol inzerovaný nižší výkon než aký bol skutočný výkon spomenutého motora (aby sa vraj poisťovacie spoločnosti "nebáli" toto vozidlo poistiť).
Nový Ford Shelby Cobra GT500 je postavený na podvozku sériového modelu Mustang 2005. Predné kolesá vozidla sú nezávisle zavesené na vzperách McPherson, vzadu je tuhá náprava, vedená na každej strane tromi závesmi. Na pohon vozidla slúži 5,4-litrový vidlicový osemvalec, vystrojený štyrmi ventilmi na valec a dvomi vačkovými hriadeľmi v každej hlave valcov. Blok motora je zhotovený z liatiny, hlavy valcov sú z hliníka. Motor je prepĺňaný skrutkovicovým kompresorom a jeho maximálny výkon je vyše 331 kW. Doteraz žiaden sériovo vyrábaný Mustang nemal motor takéhoto výkonu. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Vozidlo jazdí na 19-palcových kolesách a je vystrojené brzdami Brembo. Na zadnej časti vozidla je spojler, pripomínajúci pôvodný model GT500. Celý interiér vozidla je potiahnutý čiernou kožou. O dynamických vlastnostiach novej najvýkonnejšej verzie Mustanga nie sú zatiaľ k dispozícii žiadne informácie.
Športové kupé Ford Shelby Cobra GT500 sa na trhu objaví v roku 2006.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.