viac ako po iné roky sa však tento rok sústreďuje pozornosť na stále populárnejšiu nemeckú sériu cestovných vozidiel (DTM). Prečo? V tejto sezóne sa totiž na jej okruhoch stretne hneď niekoľko významných osobností automobilovej histórie a určite najväčšiu pozornosť v tejto súvislosti púta fínsky exmajster sveta Mika Häkkinen. Ten sa totiž po trojročnej prestávke nechal uhovoriť automobilkou Mercedes a do roku 2005 vstupoval s podpísanou zmluvou na sériu DTM. V nedávnych testoch v Mugello (30 km severne od Florenzie) jeho časy síce príliš neoslnili, no treba ich vnímať v kontexte predsezónnej prípravy. "Testy v Mugelle boli pre mňa vzrušujúce. Je to fantastický okruh s rýchlymi šikanami a pomalými zákrutami, kde potrebujete dobrú trakciu pre rýchly výjazd zo zákruty. Práve takto bolo nastavené aj moje nové auto a ja mám preto z týchto testov veľmi dobrý dojem," vraví Mika Häkkinen. To, že vozidlo DTM nie je ako monopost F1 pochopil však Mika veľmi rýchlo. "Znova sa musím veľa učiť o pneumatikách. Je veľmi ťažké nájsť správny moment pre maximálny výkon vozidla, zvlášť ak chcem zajazdiť najrýchlejšie kolo." V učení mu pomáha skúsený tím AMG, ktorý si Häkkinen zatiaľ nevie vynachváliť. "Som šťastný, že môžem pracovať s týmito chlapcami. V tíme panuje skvelá atmosféra, všetci sú absolútni profesionáli a naviac sú správne motivovaní. Aj preto pracujú tak tvrdo." Tento rozhovor prebehol po prvých oficiálnych testoch série v Mugello (druhý marcový týždeň), no už od tohto utorka až do piatku sa tímy Mercedes, Audi a Opel stretli na druhých oficiálnych testoch v belgickom Spa-Francorchamps. Spoločnosť by im mala robiť aj nová značka v sérii, ktorou je anglická MG. Meteorológovia však predpovedali vysoké percento prehánok a to môže významne narušiť testovacie práce tímov. Úvodné preteky sezóny sú na programe pritom už sedemnásteho apríla v Hockenheime. Ešte predtým však všetkých aktérov čaká verejné otvorenie sezóny za prítomnosti kamier nemeckej televízie ARD, ktoré sa bude konať piateho apríla v Hamburgu. V pripravovanej diváckej show sa predstavia všetky tímy a uvedú svoje esá vrátane Miku Häkkinena, Toma Kristensena, Mattiasa Ekstroma, Heinza Haralda Frentzena, Jeana Alesihi či Bernda Schneidera. Oproti vlaňajšiu však nebude v štartovom poli zastúpená Česká republika, pretože Jarek Janiš nezískal miesto v továrenskom tíme Mercedesu (ako si to predstavoval jeho manažér Antonín Charouz) a bude štartovať v japonskej sérii Formuly Nippon. Na druhej strane dobrou správou je, že po odvolaní závodu v Moskve sa do kalendára vrátili preteky na Masarykovom okruhu v Brne (5. júna) a slovenskí fanúšikovia budú môcť túto zaujímavú sériu vidieť za relatívne nízke náklady na vlastné oči tiež. Okrem Brna sú potom v kalendári série, ktorá štartuje sedemnásteho apríla a končí 23. októbra na Hockenheime na programe aj závody na nemeckých okruhoch Lausiztring, Oschersleben a Norisring, ktoré dopĺňa belgický okruh Spa, holanský Zandvoort a tiež nováčikovia z francúzskeho Avignonu a tureckého Istanbulu. Nuž a my, ako sme si to už pred nedávnom sľúbili, sa pokúsime z týchto podujatí priniesť pre vás tiež zaujímavé informácie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.