Korzár logo Korzár

Bahrajn očakáva protiúder "červených"!

"Ešte nikdy som so začiatkom sezóny nebol spokojnejší ako teraz," prehlasoval vlani po veľkej cene Bahrajnu nemecký superšampión Michael Schumacher.

Pochopiteľne, veď na konte mal z troch pretekov tri víťazstvá a v zálohe ešte rýchlejší nový model F2004. Tento rok sa však situácia diametrálne otočila a pilot tímu Ferrari prežíva jednoznačne najhorší začiatok sezóny vo formule jeden. Vozenie sa v strede štartového poľa a chudobné dva body z dvoch pretekov prebudili Nemca i jeho tím zo sladkého sna a okamžite po návrate z Malajzie sa "červení" hekticky pustili do prípravy nového modelu F2005. Jazdilo sa na dvoch okruhoch (Mugello a Fiorano), kde vedľa testovacích pilotov Badoera a Geneho tvrdo zapracoval aj samotný Schumacher. Dva dni pred odchodom do Perzského zálivu potom Maranello hrdo hlásilo: "Sme pripravení! V Bahrajne nastúpime s novým modelom." Celá pravda je však taká, že tím Ferrari má pripravené iba dve vozidlá F2005 a náhradným monopostom bude "stará" F2004-ka. "Pre nás je najdôležitejšie zistenie, že naše auto je dostatočne dobré na to, aby bolo nasadené už na najbližšom podujatí. Samozrejme, že jeho premiéra bude spojená s radosťou, ale aj s veľkým napätím," vyjadril sa Michael Schumacher po oznámení tímu o nasadení nového modelu a pokračoval: "Vo formule jeden už mám za sebou veľa rokov a tak už viem, že každá sezóna má svoje fázy. Tohtoročná sezóna je naviac dlhšia ako predchádzajúce a stať sa môže ešte čokokoľvek. Vo formule jeden sa situácia mení rýchlo a preto je potrebné pracovať naďalej rozumne a plne sa koncentrovať na ciele." Ciele Ferrari sú nám pochopiteľne jasné. Lenže ani konkurencia nezaháľala a v Bahrajne by sme sa preto mali stať svedkami ďalších zaujímavých pretekov. Napokon líder sezóny tím Renault testoval pred Bahrajnom (spolu s tímami BAR, Toyota a McLaren) na francúzskom okruhu v Le Castelled a ohlásil vývoj nových komponentov, ktoré by jeho monopost mali ešte zrýchliť. Trochu v tieni zostáva tím McLaren, no jeho potenciál je stále obrovský a ak sa mu v Bahrajne podaria bezproblémové preteky, tak by sme nemali byť prekvapený výborným výsledkom. Mimochodom práve v stajni "strieborných" sa diskutuje o možnosti štartu Španiela Pedra de la Rosu, pretože Juan Pablo Montoya si počas tenisového zápasu so svojim trénerom takmer zlomil rameno. "Juan Pablo sa pošmykol a spadol rovno na rameno. Zrejme si pritom naštiepil kosť. Poranenie je však malé. O jeho štarte v Bahrajne rozhodne až podrobné lekárske vyšetrenie," interpretovala situáciu hovorkyňa tímu, Ellen Kolby. Pre úplnosť si ešte dopovedzme, že okrem zmienených tímov pred nadchádzajúcim závodom testovali aj tímy Red Bull a Williams, ktoré našli útočište na španielskom katalánskom okruhu neďaleko Barcelony.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ale poďme si pripomenúť aj samotné fakty týkajúce sa závodu v Bahrajne. Vlaňajšiu premiéru máme určite všetci ešte v čerstvej pamäti. Nový okruh v malom, ale bohatom štáte rozprestierajúcom sa na necelej štyridsiatke ostrovov v Perzskom zálive vyrástol za šestnásť mesiacov. Spĺňa najnáročnejšie kritéria bezpečnosti a pohodlia a vedľa Sepangu a Shanghaja je v súčasnosti meradlom pre ostatné okruhy. Vlani na 5417 metrov dlhom okruhu suverénne dominoval tím Ferrari, ktorý konkurencii nadelil minimálne polminútový dištanc. Schumacherov ustanovujúci rekord kola z pretekov má hodnotu jednej minúty a 30,252 sekundy. Okruh má pätnásť zákrut (šesť vľavo a deväť vpravo), prevýšenie osemnásť metrov s maximálnym stúpaním 3,6 percenta (klesaním 5,6 percenta) a cieľovou rovinkou dlhou 1090 metrov. "V niektorých smeroch je podobný Melbourne," vraví vedúci pilot priebežnej kvalifikácie MS Fernando Alonso. "Veľa sa tu brzdí a vzápätí prudko zrýchľuje. Na rovinkách musíme jazdiť s nízkym prítlakom a tak v zákrutách bude auto nervózne. Dôležité sú prejazdy pomalými zákrutami číslo desať, trinásť a štrnásť, kde ak neudržíte ideálnu stopu, tak vás pred nájazdom na rovinku môžu predbehnúť. V Bahrajne potrebujeme dobrý mechanický grip a silný motor. Naviac ak nenájdeme stabilné vyváženie zadnej časti, tak môžeme rýchlo zničiť zadné pneumatiky." My ešte dodajme, že kľúčovú úlohu na tejto trati zohrávajú aj brzdy, ktoré pri rýchlom striedaní sa pomalých a rýchlych úsekov dostanú poriadne zabrať. Nuž a kto celú túto alchýmiu okolo nastavenia zvládne v Perzskom zálive najlepšie? To sa dozvieme už túto nedeľu.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 223
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 250
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 068
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 096
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 785
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 211
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 550
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu