Ak sa však nemiestne vymýšľa na dobre preplatenom kresle, tak táto kvázi robota mnohým dvihne adrenalín. A ak svoju nadrobotou ešte helfnu jalovú prácu aj iným, len aby sa niečo dialo a peniažky sa plynule sypali, to je pre danovníkov už na mozgovú porážku.
Takto postihnutého občana-daňovníka a majiteľa novučičkého auta sme sa chystali navštíviť na jednotke intenzívnej starostlivosti v nemenovanom meste, v nemenovanej "Zajcovskej" nemocnici. Budova zvonka i zvnútra pôsobila ošumelým dojmom. Špina a zatuchnutý pach - čistiace a dezinfekčné prostriedky tu naposledy videli pred vyše desiatimi rokmi. Na oddelenie sme sa dostali bez problémov, nakoľko personál berie už výplatu niekde v eurách, librách, či v iných platidlách. "Nášho" pacienta sme našli nahého na holej posteli, lebo je to vraj z hygienického hľadiska zdravé a hlavne nič to nestojí. Kapačku do žíl mu privádzali použité hadičky z jeho starého autiska. O chvíľu pribehla pani manželka s dvoma kuframi, v ktorých bolo skoro všetko čo pacient potrebuje.
"Obehla som celú rodinu, susedov a známych, a tak sa mi podarilo skompletizovať celú nemocničnú výbavu, tuto pre môjho chudáčika manžela. O chvíľu priletí aj lekár z Rakúska, je to môj bratranec, ktorý predtým v tejto nemocnici pracoval. Ako vidíte, chudáčik manžel je v bezvedomí, nemôže hovoriť, ale všetkému, čo tu spolu hovoríme, rozumie. Takže pokojne mu klaďte otázky, ja vám ich s jeho súhlasom zodpoviem," povedala nám nemenovaná pani.
Čo spôsobilo vášmu manželovi takú vážnu ujmu na zdraví?
"Všetko sa to začalo rodinným rozhodnutím kúpiť si nové auto. Povedali sme si, už nijaký žigulák ani stará škodovečka, ale fungl nové auto od renomovanému dovozcu. Takže v jeden deň nastal deň D a my sme si nášho nového štvorkolesového miláčika doviezli domov. Celú noc sme sa na neho z okna zamilovane pozerali. Pohroma prišla na druhý deň. To už bol deň mínus D. Dozvedeli sme sa, že s ním musíme ísť na STK. A pritom vraj STK nebude nové auto kontrolovať, preverí len, či sedia výrobné čísla s údajmi v dokladoch. Som len žena, ale skúsená vodička, a tak mi nejde do hlavy, načo taká byrokracia, lebo pri prihlasovaní nášho autíčka to už urobila polícia. Môjho muža to celkom dorazilo, hlavne keď od neho pýtali ešte asi l60 korún za kontrolu už skontrolovaného, za nálepku o kontrole už kontrolovaného a za osvedčenie o kvázi technickej kontrole," povedala žena a hľadala v tvári muža súhlas s jej slovami.
Ďalšie naše kroky viedli priamo na ministerstvo dopravy. Chcweli sme niečo bližšie vedieť o novom zákone, podľa ktorého musia vodiči do siedmich dní po prihlásení absolvovať spomínanú "administratívnu" technickú kontrolu na STK, hoci majú úplne nové auto. Aby ani tí ostatní o nič neprišli, zákon nezabudol ani na nich. Podobnú tortúru musia absolvovať všetci majitelia áut s vekom do štyroch rokov, hoci doteraz na STK chodili až po štyroch rokoch. Iba tak mimochodom zdôraznime, že zákon do parlamentu predkladal minister dopravy Pavol Prokopovič,odvolávajúc sa na legislatívu Európskej únie. Žiaľ, ministra sme nezastihli, sekretárka bola lojálna a neprezradila kde sa nachádza, mobil mal prepnutý na záznam. Smolu mal jeho hovorca, ktorý bol prítomný a z charakteru svojej funkcie mu vyplýva povinnosť aspoň otvoriť ústa.
"Novým autám nebudú robiť klasickú kontrolu, veď aj načo, iba porovnajú údaje v dokladoch s údajmi zistenými na vozidle. Je to nový technikus terminus a platí v EÚ. My sme si ho prispôsobili na naše pomery. Viete, my tým kontrolujeme našich policajtov či správne odčítali výrobné čísla na aute s údajmi na doklade. Veď jeden nikdy nevie, ako to zvykne vravievať pán minister vnútra. Podľa nášho pána ministra dopravy by sme mali robiť podobné kontroly aj priamo u výrobcu i predajcu, lebo neveríme nikomu, iba našim ministrom a poslancom. Tento náš nový zákon rieši aj to, aby nálepky od STK, ktoré vodiči pri tejto čiste administratívnej kontrole dostanú, mali všetky, všetičke autá, nielen tie staršie ako štyri roky. Pošepnem vám, tie autá sú ako ženy, nejaký tej mejkap a ich vek neuhádnete, he,he...," vysvetľoval nevysvetliteľné podarečný hovorca.
Keď poslanci, tak poslanci, ktorí nech zhodnotia NIMI PRIJATÉ NEZMYSELNÉ ZÁKONY. Zašli sme do parlamentu.
Poslanec Smeru Ľubomír Vážny samozrejme s týmto zákonom nesúhlasí. "Európska komisia prikazuje mať zákon až od začiatku rok 2007, ale naša vláda chce byť vo všetkom prvá. Keď únia prikáže skočiť zo stometrovej veže, Dzurinda so svojou suitou budú prví. Podľa mňa by stačilo ak by zákon stanovil, že majiteľ nového auta dostane nálepku a osvedčenie od STK v predajni alebo na polícii. Vravím vám, opýtajte sa nášho šéfa, ten všade bol a všetko vie. Táto vláda len vykorisťuje chudáka občana, zdrala by z neho aj poslednú kožu, len aby vytĺkla z neho aj posledný groš. A ešte ho aj oblbuje. Feudáli jedni...".
Po chodbách sa potuloval Jirko Malchárek z ANO, (ne)známy to automobilový pretekár a motorista. Kade chodil, tade búchal hlavou do steny, až po nej zostali krvavé šrámy. "Dosť ma to nahnevalo, že sa do zákona dostal nezmysel a nahnevalo ma, že som za to hlasoval", povedal so slzami v očiach Malchárek a vrazil si do brady vlastné K.O. Chvíľu sme čakali, kým sa mu zrak znova vyjasní a až potom pripomenuli aj jeho dávnejší prešľap týkajúci sa zimných pneumatík. "Liberálny Bože, vyzerá to ako buzerácia vodičov. Chcem preto požiadať ministrov dopravy a vnútra, aby povinnosť ísť na STK pozastavili, kým poslanci zákon nezmenia. Prísahám, že už nikdy nebudem vymýšľať ani podporovať blbosti vydávané za prácu, radšej budem chodiť za babami a znepríjemňovaž život policajtom rýchlou jazdou. Vlastnou krvou podpíšem, že na najbližšom zasadnutí parlamentu vyjdem s iniciatívou, aby sme sa všetci poslanci kompletne podrobili psychiatrickému vyšetreniu," dušoval sa Malchárek.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.