tento rok prezentovať svoje nápady pre rozvoj a skvalitnenie cestovného ruchu vo svojom okolí a regióne.
3. ročník celoslovenskej študentskej súťaže "Môj nápad pre región" sa začal dvomi regionálnymi semifinálovými kolami, ktoré sa konali v marci. V nich študenti prezentovali verejnosti a odbornej porote výsledky svojej polročnej práce na projekte a prinášajú nápady, ako by sa konkrétny región mohol v oblasti cestovného ruchu rozvíjať, či ako prispieť k jeho zviditeľneniu. Regionálne súťaže
Cieľom súťaží je podporiť a rozvinúť u mladých ľudí schopnosti a zručnosti potrebné pre mapovanie a prezentovanie konkrétneho regiónu so zámerom prilákať do neho turistov a predstaviť vlastné zrealizované nápady pre rozvoj miestneho cestovného ruchu. Súťaž svojim obsahom a formou podporuje tiež rozvoj komunikačných zručností študentov, čo je mimoriadnym prínosom pre ich ďalšie štúdium a hlavne uplatnenie sa na trhu práce.
Spolu šesť najlepších prezentácií z košického a banskobystrického semifinálového kola postúpi do celoslovenského finále dňa 10. mája v Košiciach. V košickom semifinálovom kole vybrala odborná porota Beatu Králikovú z Gymnázia Lorencova 46 v Krompachy, ktorá skončila ako prvá, ako druhá sa umiestnila Zuzana Bančanská z košickej ZŠ Postupimská 37 a tretie miesto obsadil Peter Papcún z OA Breziny 282, Prakovce.
Táto celoslovenská súťaž je súčasťou vzdelávacieho programu Podnikanie v cestovnom ruchu, ktorý na Slovensku ponúka vzdelávacia nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko Mládež pre budúcnosť. Je určený pre 8. a 9. ročníky základných a 1. 2. ročníky stredných škôl ako voliteľný či nepovinný školský predmet. Študenti a ich učitelia v programe využívajú moderné vzdelávacie metódy, učia sa komunikovať a orientovať vo svete cestovného ruchu. Študenti využívajú a spracovávajú rôzne informačné zdroje, čím sa podporuje rozvoj ich internetových zručností potrebných pre orientáciu vo svete moderných informačných technológií.
Vzdelávací program predstavuje oblasť cestovného ruchu ako zdroj možných pracovných príležitostí, zapája mladých ľudí do života regiónu, učí ich pozrieť sa na región očami návštevníka Slovenska a hľadať možnosti riešenia pre rozvoj podnikania v cestovnom ruchu v konkrétnej lokalite.V školskom roku 2004/05 sa program realizuje na 45 školách vo všetkých regiónoch Slovenska.
Autor: hud
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.