čo študent potrebuje a peniažky sa len tak rozkotúľajú. V takejto situácii môže študent siahnuť po karte, ktorá mu zaručí nárok na poskytnutie zliav nielen doma, ale aj v zahraničí. Reč je o študentskom preukaze ISIC a mládežníckych kartách EURO
Odkiaľ karty pochádzajú?
Študentský preukaz ISIC a mládežnícke karty EURO
Čo si pripraviť na vybavenie?
Na preukaz ISIC samozrejme patrí fotka formátu 3x3,5. Dôležité je mať potvrdenie o návšteve školy nie staršie ako 30 dní. Vysokoškolskí študenti sa môžu preukázať kópiou indexu so záznamom nie starším ako 30 dní. No a poslednou vecou, ktorú potrebujete, je občiansky preukaz. Ak si chcete zadovážiť kartu EURO
Aké zľavy získavate?
S preukazom ISIC získavate nárok na 1200 zliav pri cestovaní, 2800 zliav na vstupnom do vybraných kultúrnych a historických zariadení, 2700 zliav na vstupnom na vybrané zábavné a športové atrakcie, 2400 zliav pri ubytovaní v hoteloch, kempoch a ubytovniach, 21 000 zliav pri nákupoch, stravovaní a vzdelávaní, a to nielen doma ale aj v zahraničí. V Košiciach môžete napríklad získať 50-30 % zľavu na vstupnom do niektorých zariadení alebo 5-30 % zľavu pri nákupe vo vybraných obchodoch. Karty EURO
Ako spoznám, kde mi môže byť zľava poskytnutá?
CKM SYTS má s partnermi, teda poskytovateľmi zliav uzatvorenú zmluvu, v ktorej sa zaväzuje každý partner poskytovať zľavu za dohodnutých podmienok. Takéto subjekty sú označené identifikačnou nálepkou s vizuálom karty a uvedené v informačnom sprievodcovi jednotlivých kariet. Počet poskytovateľov stále rastie a najaktuálnejší zoznam poskytovateľov zliav nájdete na www.ckm.sk.
Čo ak mi bol nárok na zľavu odoprený?
S takýmto problémom sa stretla aj jedna z užívateliek karty ITIC, ktorá je obdobou študentských karát, len je určená pre učiteľov. Pani Anne Mikulášovej bolo odmietnuté poskytnutie zľavy v istom moviekomplexe v južnej časti Londýna. Paradoxom je, že dcérinu kartu ISIC akceptovali. Vysvetlenia sa nedočkala a nad neposkytnutím zľavy mávla rukou. Môžete reagovať ako pani Anna, ale môžete sa obrátiť na CKM SYTS. Ak vám nebola poskytnutá zľava na Slovensku, môžete vyhotoviť žiadosť, ktorá musí obsahovať základné info o mieste, čase a odôvodnenie neposkytnutia zľavy. K sťažnosti treba priložiť kópiu účtu. Ak sa dokáže jej oprávnenosť, je požadované od partnera vrátenie sumy, o ktorú bol sťažovateľ ukrátený resp. býva poskytnutý náhradný produkt v adekvátnej alebo vyššej sume. Ak sa jedná o sťažnosť zo zahraničia, v prípade, že je v nej dostatok informácií, odovzdajú ju sesterskej organizácii v príslušnej krajine. Ako nám potvrdil pán Jedlička, riaditeľ CKM SYTS, prípady neposkytnutí zliav sú na Slovensku ojedinelé.
Autor: Martina ŠTECHOVÁ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.