nepravdivé.
Reklamné kampane mobilných operátorov Orange Slovensko a EuroTel Bratislava na službu neobmedzeného internetu sú podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) v rozpore s Etickými zásadami reklamnej praxe platnými na území SR. Agentúru SITA o tom informovala výkonná riaditeľka RPR Zuzana Šangalová.
Sťažnosti osôb, ktoré považujú tvrdenie oboch firiem o neobmedzenom pripojení k internetu za nepravdivé, vyhodnotila AK RPR ako opodstatnené. Služby vysokorýchlostného internetu „bez dátových obmedzení oboch spoločností totiž majú dátové obmedzenia, keďže operátor Orange poskytuje službu „Orange Internet s dátovým obmedzením 2 GB a EuroTel službu „Eurotel Data Nonstop s obmedzením 1,5 GB. Ako sa ďalej uvádza v materiáli AK RPR, Orange sa podľa sťažovateľov bráni „Zásadou správneho využívania služieb. Zavádzajúca je podľa sťažovateľov taktiež informácia v reklame, ktorou operátor tvrdí, že internet môže mať konečne každý.
Podľa sťažovateľov sa firma Orange zamerala na krajské a okresné mestá, prevažne na západnom a južnom Slovensku a úplne ignoruje vidiek, sever a východ krajiny, kde je služba nedo-stupná. Spoločnosť Orange zatiaľ ne-chcela rozhodnutie AK RPR komentovať, pretože podľa jej hovorcu Petra Tótha zatiaľ nedostala oficiálne vyjadrenie AK RPR.V materiáli AK RPR sa ďalej uvádza, že mobilný operátor EuroTel porušil kódex RPR, keďže úmyselne uvádza nepravdivé informácie o svojej službe a spôsobuje tým dezinformovanosť zákazníka. Firma tak podľa sťažovateľov nepriamo poškodzuje aj iné firmy, ktoré skutočne poskytujú neobmedzené pripojenie k internetu. Spoločnosť EuroTel zatiaľ vyjadrenie AK RPR nekomentovala.
Autor: erik
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.