nadchádzajúca súťaž na Novom Zélande nesie hrdo číslo štyri (mimochodom je to 35. ročník tejto rely). Na južnú pologuľu, kde práve začína jeseň sa posádky a ich tímy vraj celkom tešia. Je to totiž prvé tohtoročné podujatia jazdiace sa výlučne na šotoline, pričom tá novozélandská je jemná, bez veľkých kameňov a výmoľov na trati. Aj to u jazdcov akoby zvyšovalo pocit bezpečnosti a zvyšuje náchylnosť k pritlačeniu plynového pedálu. Jemná šotolina je však veľmi zradná a bezhlavá jazda môže veľmi rýchlo skončiť predčasne. Iná situácia nastáva keď trať zvlhne prehánkami. Priľnavosť sa (podľa pretekárov) predsa len o čosi zväčší. Rozoberať podmienky na trati, keď sme vzdialení od Nového Zélandu celú pologuľu by však bolo priveľmi trúfalé a tak si aspoň vyrátajme základne fakty, ktoré sú pre nás dostupnejšie. Podobne ako po ostatné roky, aj teraz sa centrálou podujatia stal Auckland. Začína sa zajtra (v piatok), keď je na 245 kilometrovom úseku pripravených osem rýchlostných skúšok (130 km). V sobotu sa jazdí rovnaký počet eresiek, no vrcholom 415 kilometrového dňa bude dvojica superšpeciálu v areály auklandského výstaviska. Spolu však druhý deň predstavuje 140 ostrých kilometrov. Nedeľa je preto na prvý pohľad so svojimi štyrmi rýchlostnými skúškami jednoduchšia, no skutočne iba na prvý pohľad. Počas záverečného dňa totiž čaká na posádky dvakrát náročný úsek Whaanga Coast a to všetko bez možnosti servisu. Favoritom, ktorý by toto náročné divadlo mal tentoraz zvládnuť najlepšie je vedúci pilot priebežného poradia, Nór Petter Solberg na novom subaru. Rozhodne mu však na päty budú šliapať aj Marcus Grönholm a Markko Martin s peugeotom, Sebastien Loeb s Francoisom Duvalom na citroenoch a zabúdať by sme namali ani na Ford, ktorý budú "tlačiť" Toni Gardemeister a Roman Kresta. Čech sa v úvodných podujatiach ukázal v dobrom svetle a opäť dostal dôveru jazdca nasadeného do zbierania továrenských bodov. Ako sa s tým popasuje on, no aj ostatní, to by sme sa mali dozvedieť už túto nedeľu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.