Korzár logo Korzár

Sté víťazstvo pre Renault priviezol zasa Alonso

Ak sme si vlani ťažkali na nudnú hegemóniu tímu Ferrari, tak tento rok sa pomaly dostávame do situácie, keď nám začne prekážať šnúra víťazstiev

ďalšieho tímu. Chápem aj názor, že ktokoľvek, len už nie Ferrari. Ten kto pozná históriu kráľovskej automobilovej disciplíny dôvernejšie však vie, že je celá pretkaná práve takýmito obdobiami nadvlády jedného tímu (značky). Niekedy to bolo výraznejšie, inokedy menej, ale vo formule jeden to nie je nič nezvyčajné. To, že francúzska značka Renault zaslúžene vyhrala tri podujatia nového ročníka je síce obdivuhodné a naznačuje posun výkonnosti (prebudenie sa ďalších tímov), no pritom sa všetko môže otočiť už v najbližších pretekoch v Imole. Zo všetkých odkazov na históriu (ktorými by som to mohol podložiť) som si práve spomenul na podobný prípad z roku 1979, keď skutočne výborný vstup do sezóny mal tím Ligier, no nakoniec sa z titulov majstra i vicemajstra radovali práve piloti tímu Ferrari a nešťastnému Jacquesovi Laffitovi ostala iba "zemiaková medaila". Pripomínam to hlavne preto, že hoci sa nám úvod sezóny v podaní značky Renault môže zdať neohroziteľný, tak v Bahrajne zablikalo hneď niekoľko varovných kontroliek, ktoré upozorňujú na rastúci (víťazný) potenciál konkurencie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

McLaren bol považovaný za favorita už počas predsezónnych testov, no jeho štart sa veľmi nevydaril a možno mu chýbalo aj povestné šťastie. Kimi Räikkonen sa však Bahrajne napriek štartu z deviatej pozície dokázal prepracovať na pódium a skúsený testman Pedro de la Rosa, ktorý v Bahrajne zaskakoval za Montoyu, bol vyslovene korením celého podujatia. Tento 34-ročný Španiel, vedomý si toho, že toto môže byť vôbec jeho posledná príležitosť štartu v Grand prix, jazdil doslova s vetrom opreteky (mimochodom fúkal ozaj nepríjemný a relatívne silný vietor, ktorý nanášal na trať piesok spôsobujúci pilotom nemalé problémy). De la Rosa dosiahol najrýchlejšie kolo pretekov a predviedol divákom nádhernú sériu predbiehacích manévrov, keď na jeho štíte zostali napríklad Sato, Barrichello, Webber, či Button. McLaren MP4-20 sa tak odprezentoval v mimoriadne náročných klimatických podmienkach (vzduch 42 stupňov, vozovka asi 54 stupňov a vlhkosť iba 12 percent!!!) na výbornú a v Európe môžeme očakávať definitívny nástup do protiútoku. Lenže presne rovnaký zámer má aj tím Ferrari, ktorý pod tlakom výsledkov z Melbourne a Sepangu nasadil urýchlene už v Bahrajne nový model F2005. Nové auto jednoznačne dokázalo svoju rýchlosť, keď Michael Schumacher počas celého víkendu patril medzi najrýchlejších pilotov. Nemec nielenže dosahoval TopSpeed, ale rýchlosť mu nechýbala ani na jednotlivých (technickejšie náročnejších) sektoroch trate. V samotných pretekoch dokonca začínal tlačiť na vedúceho Alonsa (rozdiel iba 0,3 sekundy) a ktovie, akoby vyzeral ďalší vývoj, ak by ferrari neskolila technická porucha. "Rozhodnutie nasadiť nové auto bolo správne," tvrdil napriek všetkému nemecký šampión. Čo iné však v danej situácii mohol vravieť? To, že "červení" nasadenie nového monopostu uponáhľali napokon potvrdzuje aj prípad Rubensa Barrichella, ktorý by si takýto víkend, aký zažil v Bahrajne určite rád odpustil. Už v piatok mu totiž počas voľných tréningov odišla prevodovka (na trati bol presne iba päť kôl) a v sobotu sa voľných tréningov vôbec nezúčastnil. Potom, ako mu náhradnú prevodovku urýchlene dopravili z Maranella, absolvoval pred štartom iba dve ostrá kolá v kvalifikácii a do pretekov nastupoval s nastavením setapu podľa Schumachera. To pri odlišnom jazdeckom štýle malo však za následok, že mu čoskoro odišli zadné pneumatiky a Brazílčan bol nakoniec "rád", že dokončil na deviatom mieste (so stratou celého kola na víťaza). Na prvý pohľad teda "červená" katastrofa, no signály sú viacej ako jasné. Nová F2005 je evidentne konkurencieschopná a Schumacher je zasa mimoriadne motivovaný. Na vyriešenie problémov so spoľahlivosťou majú teraz v tíme naviac čas tri týždne, ktoré nás delia od veľkej ceny San Marína (24. apríla). Mimochodom geograficky najbližším podujatím MS od centrály v Maranelle. Aj preto by sme sa vôbec nečudovali, ak práve Imola by videla víťazný comeback tímu Ferrari.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem Ferrari a McLarenu však trochu nenápadne Renaultu vyrástol aj ďalší nový súper. Automobilka Toyota, ktorá svoj majstrovský potenciál dokázala odprezentovať už v šampionáte majstrovstiev sveta značiek sa po troch rokoch hľadania dostala na úroveň tímov prvej kategórie aj vo formule jeden. Nový šéf tímu, nový technický riaditeľ i nové jazdecké zloženie prinieslo na veci iný pohľad a výsledok poctivej zimnej práce je tu. Jarno Trulli ani Ralf Schumacher znova nesklamali a ich druhé a štvrté miesto upevnilo tímu druhé miesto v Pohári konštruktérov! Ak si toto nasadenie Toyota dokáže udržať a neučičíkajú ju prvé úspechy, tak sa práve ona môže zapojiť do dramatického vývoja veľmi sľubne sa rozbiehajúcej sezóny 2005. Sezóny, keď sa o titul na konci môže preťahovať hneď niekoľko automobiliek naraz - Renault, Ferrari, Mercedes i Toyota.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky 2. GP Bahrajnu: 1. Alonso (Tal.) renault 1:29:18,531 (207,082), 2. Trulli (Tal.) toyota + 13,409, 3. Räikkonen (Fin.) mclaren + 32,063, 4. R. Schumacher (Nem.) toyota + 53,272, 5. De la Rosa (Špa.) mclaren + 1:04,988, 6. Webber (Rak.) williams + 1:14,701, 7. Massa (Bra.) sauber, 8. Coulthard (Ang.) redbull, 9. Barrichello (Bra.) Ferrari, všetci 1 kolo. (PP: Alonso Renault 3:01,902 (1:29,848 + 1:32,054), NK: De la Rosa McLaren Mercedes 1:31,447 (213,054) v 43 kole, Viedli: Alonso 1. - 20. k., Trulli 21. k., Alonso 22. - 41. k., Trulli 42. k., Alonso 43. -57. k.).

Priebežné poradie jazdcov: 1. Alonso 26 bodov, 2. Trulli 16, 3. Fisichella 10, 4. R. Schumacher a Coulthard 9, 6. Barrichello a Montoya po 8, 8. Raikkonen a Webber 7, 10. Heidfeld 6, 11. de la Rosa 4, 12. Klien 3, 13. M. Schumacher a Massa po 2. Pohár konštruktérov: 1. Renault 36 bodov, 2. Toyota 25, 3. McLaren 19, 4. Williams 13, 5. RedBull 12, 6. Ferrari 10, 7. Sauber 2.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 222
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 245
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 064
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 087
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 782
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 201
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 566
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu