ktorá návštevníkom autosalónu oznamovala, že Koenigsegg CCR dosiahol maximálnu rýchlosť 387,87 km/h a stal sa tak najrýchlejším sériovo vyrábaným vozidlom na svete. Túto rýchlosť dosiahlo kupé Koenigsegg, pilotované známym "prekonávačom" rekordov Lorisom Bicocchim, na talianskom rýchlostnom okruhu Nardo prototipo. Na tomto okruhu dosiahlo vozidlo vyššiu priemernú rýchlosť (na meranom úseku dĺžky 1 km), než bola doterajšia rekordná rýchlosť 386,7 km/h, dosiahnutá vozidlom McLaren F1 na priamom úseku skúšobnej dráhy Ehra, patriacej koncernu Volkswagen. Rekordné kupé Koenigsegg bolo v štandardnom vyhotovení, vo vozidle bol však inštalovaný hasiaci systém a bezpečnostná klietka. Rekordné kupé je výrobkom švédskej firmy Koenigsegg Automotive AB, ktorú v roku 1993 založil Christian von Koenigsegg. Dvojmiestne kupé CCR s odnímateľnou tuhou strieškou má karosériu zhotovenú z uhlíkových kompozitov a kevlaru. Predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych závesoch a sú vystrojené šesťpiestikovými ventilovanými kotúčovými brzdami. Na pohon vozidla slúži 4,7-litrový vidlicový osemvalec so štyrmi ventilmi na valec, zhotovený z hliníkových zliatin. Motor je vystrojený statickým zapaľovacím systémom a je prepĺňaný dvomi odstredivými kompresormi Rotrex. Maximálny výkon motora je 593 kW pri 6 900 ot/min, najvyšší krútiaci moment motora je 920 Nm. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a Christian von Koenigsegg je presvedčený, že jeho kupé CCR by na priamej trati mohlo dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 395 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.