Korzár logo Korzár
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Vyskúšali sme si kupé BMW 645Ci

Po skončení výroby kupé radu 8 (modely 840Ci a 850Ci) niekoľko rokov chýbalo v sortimente mníchovskej firmy BMW kupé vyššej triedy: Túto medzeru

zaplnilo kupé radu 6, ktoré prišlo na trh koncom roka 2003. Toto kupé je síce po technickej stránke prakticky zhodné s limuzínou radu 5, ale šéfovia bavorskej automobilky rozhodli, že toto kupé bude tvoriť samostatný rad 6. Ten, kto sa trochu vyzná v histórii značky BMW, si ale možno spomenie, že kupé s typovým označením 6 už automobilka BMW vyrábala, a to v rokoch 1976 až 1989.

Kupé radu 6 je postavené na podvozku s rázvorom 278 cm (to je o 11 cm menej ako je rázvor limuzíny radu 5), pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson a priečnych ramenách, vzadu sa uplatnilo viacprvkové zavesenie kolies. K relatívne nízkej hmotnosti vozidla (podľa verzie od 1 490 kg do 1 815 kg) prispelo rozsiahle použitie ľahkých konštrukčných materiálov. Takmer celá predná časť kupé je, rovnako ako u limuzíny radu 5, zhotovená z hliníka, z ktorého sú zhotovené aj dvere. Predné blatníky sú z termoplastu, zadné veko je z kompozitného materiálu. Aj hlavné časti podvozka sú zhotovené z hliníka. Hmotnosť vozidla je na obe nápravy rozložená takmer v ideálnom pomere 50:50. Kupé radu 6 sa najprv dodávalo len s 4,4-litrovým vidlicovým osemvalcom, známym z modelov 745i a 545i. Tento motor so štyrmi ventilmi na valec je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov (Bi-VAnos) i systémom variabilného zdvihu ventilov (Valvetronic). Motor dosahuje najväčší výkon 245 kW pri 6 100 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 450 Nm pri 3 600 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky alebo šesťstupňovej automatickej prevodovky Steptronic s možnosťou ručného sekvenčného radenia. Spomenutým motorom vystrojené kupé má označenie 645Ci a z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h. Hodnoty normovanej spotreby sú, pochopiteľne, pomerne vysoké. Pri jazde v meste spotrebuje kupé 645Ci v priemere až 17,2 /100 km, mimo mesta však klesne spotreba na polovicu (8,6 l/100 km), celková priemerná spotreba je 11,7 l/100 km. Na jeseň minulého roka sa kupé radu 6 začalo dodávať aj s novým trojlitrovým radovým šesťvalcom, ktorého blok je zhotovený z horčíka. Tento ultramoderný motor je tiež vystrojený systémami Bi-Vanos a Valvetronic a jeho maximálny výkon je 190 kW pri 6 600 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 300 Nm. Trojlitrovým motorom vystrojené kupé 630Ci zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h.

Vďaka ústretovosti tlačového oddelenia automobilky BMW sme si na trase z Mníchova do Ženevy mohli vyskúšať kupé 645Ci. Testované vozidlo malo okrem sériovej výbavy aj niektoré prvky príplatkovej výbavy. Do sériovej výbavy všetkých kupé rad 6 patria okrem iného vyhrievateľné predné sedadlá, snímač dažďa, pneumatiky s núdzovým dojazdom, automatická klimatizačná sústava, xenónové reflektory, tempomat a centrálny rotačný ovládač na ovládanie rôznych systémov. Do príplatkovej výbavy patril napríklad navigačný systém (ten "poznal" aj Košice), vyhrievateľný volant (ten sme ocenili pri nastúpení do auta pri "mínusových" teplotách), ultrazvuková parkovacia pomôcka vpredu i vzadu (tá je veľmi užitočná, pretože výhľad dozadu pri parkovacích manévroch je skutočne mizivý) a športové sedadlá s nastaviteľnou bedrovou opierkou. Priznám sa, že nastaviť si sedadlo s "nekonečnými" prestavovacími možnosťami tak, aby sa v ňom pohodlne sedelo, bolo skutočne umením. Vozidlo bolo vystrojené aj aktívnym tempomatom, ktorý automaticky pribrzdí auto, keď sa vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla zmenší pod bezpečnú hodnotu. Je to vskutku trochu nezvyklý pocit, keď auto takpovediac samo od seba pribrzdí. Šesťstupňová automatická prevodovka pracuje tak, že jej preraďovanie sa prakticky nedá postrehnúť. Ten, kto si chce zajazdiť športovejšie, môže používať manuálne radenie. Testované kupé bolo vystrojené aj súborom prvkov jazdnej dynamiky, do ktorého patrí systém aktívneho riadenia, systém Dynamic Drive a ráfiky z ľahkých zliatin. Systém aktívneho riadenia sa vyznačuje tým, že pomer medzi uhlom natočenia volantu a uhlom natočenia predných kolies sa mení v závislosti na rýchlosti jazdy. Pri malej rýchlosti sa kolesá natáčajú viac ako pri veľkej rýchlosti, čo uľahčuje parkovacie manévre. Systém Dynamic Drive zabraňuje bočnému nakláňaniu karosérie pri jazde v zákrutách, čo prispieva k pohodliu jazdy. Vtipnou drobnosťou je, že po vypnutí motora sa volant vysunie do najvyššej polohy, aby sa z vozidla lepšie vystupovalo. Kupé radu 6 je oficiálne deklarované ako vozidlo s usporiadaním sedadiel 2+2, čo znamená, že zadné sedadlá nie sú "plnohodnotné" a neposkytujú dosť pohodlia na dlhé cestovanie. Na testovanom vozidle sme našli aj dva nedostatky jeden objektívny a druhý takpovediac subjektívny. Tým objektívnym nedostatkom bolo to, že pravému stieraču sa akosi nechcelo poriadne stierať predné okno. No a ten "subjektívny nedostatok" vlastne ani nedostatkom nebol - to len palubný počítač nás trošku "desil" tým, že neustále ukazoval priemernú spotrebu nad 12 l/100 km (nakoniec bol náš priemer okolo 11,7 l/100 km).

Za volantom kupé BMW 645Ci sme strávili príjemných 1 400 kilometrov, celkom v súlade s firemným heslom, ktoré hlása, že bavoráky poskytujú "radosť z jazdy".

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 063
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 275
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 298
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 211
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 495
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 152
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 063

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  2. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  3. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Adriana Boysová: Svet plný farieb, bohýň, borcov a nápisov na stenách
  8. Michala Guľasová: Mark Roberts - Krvavá hmla - knižná recenzia
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 454
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 083
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 738
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 905
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 722
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  2. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  3. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Adriana Boysová: Svet plný farieb, bohýň, borcov a nápisov na stenách
  8. Michala Guľasová: Mark Roberts - Krvavá hmla - knižná recenzia
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 454
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 083
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 738
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 905
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 722
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu