Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si kupé BMW 645Ci

Po skončení výroby kupé radu 8 (modely 840Ci a 850Ci) niekoľko rokov chýbalo v sortimente mníchovskej firmy BMW kupé vyššej triedy: Túto medzeru

zaplnilo kupé radu 6, ktoré prišlo na trh koncom roka 2003. Toto kupé je síce po technickej stránke prakticky zhodné s limuzínou radu 5, ale šéfovia bavorskej automobilky rozhodli, že toto kupé bude tvoriť samostatný rad 6. Ten, kto sa trochu vyzná v histórii značky BMW, si ale možno spomenie, že kupé s typovým označením 6 už automobilka BMW vyrábala, a to v rokoch 1976 až 1989.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kupé radu 6 je postavené na podvozku s rázvorom 278 cm (to je o 11 cm menej ako je rázvor limuzíny radu 5), pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson a priečnych ramenách, vzadu sa uplatnilo viacprvkové zavesenie kolies. K relatívne nízkej hmotnosti vozidla (podľa verzie od 1 490 kg do 1 815 kg) prispelo rozsiahle použitie ľahkých konštrukčných materiálov. Takmer celá predná časť kupé je, rovnako ako u limuzíny radu 5, zhotovená z hliníka, z ktorého sú zhotovené aj dvere. Predné blatníky sú z termoplastu, zadné veko je z kompozitného materiálu. Aj hlavné časti podvozka sú zhotovené z hliníka. Hmotnosť vozidla je na obe nápravy rozložená takmer v ideálnom pomere 50:50. Kupé radu 6 sa najprv dodávalo len s 4,4-litrovým vidlicovým osemvalcom, známym z modelov 745i a 545i. Tento motor so štyrmi ventilmi na valec je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov (Bi-VAnos) i systémom variabilného zdvihu ventilov (Valvetronic). Motor dosahuje najväčší výkon 245 kW pri 6 100 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 450 Nm pri 3 600 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky alebo šesťstupňovej automatickej prevodovky Steptronic s možnosťou ručného sekvenčného radenia. Spomenutým motorom vystrojené kupé má označenie 645Ci a z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h. Hodnoty normovanej spotreby sú, pochopiteľne, pomerne vysoké. Pri jazde v meste spotrebuje kupé 645Ci v priemere až 17,2 /100 km, mimo mesta však klesne spotreba na polovicu (8,6 l/100 km), celková priemerná spotreba je 11,7 l/100 km. Na jeseň minulého roka sa kupé radu 6 začalo dodávať aj s novým trojlitrovým radovým šesťvalcom, ktorého blok je zhotovený z horčíka. Tento ultramoderný motor je tiež vystrojený systémami Bi-Vanos a Valvetronic a jeho maximálny výkon je 190 kW pri 6 600 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 300 Nm. Trojlitrovým motorom vystrojené kupé 630Ci zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka ústretovosti tlačového oddelenia automobilky BMW sme si na trase z Mníchova do Ženevy mohli vyskúšať kupé 645Ci. Testované vozidlo malo okrem sériovej výbavy aj niektoré prvky príplatkovej výbavy. Do sériovej výbavy všetkých kupé rad 6 patria okrem iného vyhrievateľné predné sedadlá, snímač dažďa, pneumatiky s núdzovým dojazdom, automatická klimatizačná sústava, xenónové reflektory, tempomat a centrálny rotačný ovládač na ovládanie rôznych systémov. Do príplatkovej výbavy patril napríklad navigačný systém (ten "poznal" aj Košice), vyhrievateľný volant (ten sme ocenili pri nastúpení do auta pri "mínusových" teplotách), ultrazvuková parkovacia pomôcka vpredu i vzadu (tá je veľmi užitočná, pretože výhľad dozadu pri parkovacích manévroch je skutočne mizivý) a športové sedadlá s nastaviteľnou bedrovou opierkou. Priznám sa, že nastaviť si sedadlo s "nekonečnými" prestavovacími možnosťami tak, aby sa v ňom pohodlne sedelo, bolo skutočne umením. Vozidlo bolo vystrojené aj aktívnym tempomatom, ktorý automaticky pribrzdí auto, keď sa vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla zmenší pod bezpečnú hodnotu. Je to vskutku trochu nezvyklý pocit, keď auto takpovediac samo od seba pribrzdí. Šesťstupňová automatická prevodovka pracuje tak, že jej preraďovanie sa prakticky nedá postrehnúť. Ten, kto si chce zajazdiť športovejšie, môže používať manuálne radenie. Testované kupé bolo vystrojené aj súborom prvkov jazdnej dynamiky, do ktorého patrí systém aktívneho riadenia, systém Dynamic Drive a ráfiky z ľahkých zliatin. Systém aktívneho riadenia sa vyznačuje tým, že pomer medzi uhlom natočenia volantu a uhlom natočenia predných kolies sa mení v závislosti na rýchlosti jazdy. Pri malej rýchlosti sa kolesá natáčajú viac ako pri veľkej rýchlosti, čo uľahčuje parkovacie manévre. Systém Dynamic Drive zabraňuje bočnému nakláňaniu karosérie pri jazde v zákrutách, čo prispieva k pohodliu jazdy. Vtipnou drobnosťou je, že po vypnutí motora sa volant vysunie do najvyššej polohy, aby sa z vozidla lepšie vystupovalo. Kupé radu 6 je oficiálne deklarované ako vozidlo s usporiadaním sedadiel 2+2, čo znamená, že zadné sedadlá nie sú "plnohodnotné" a neposkytujú dosť pohodlia na dlhé cestovanie. Na testovanom vozidle sme našli aj dva nedostatky jeden objektívny a druhý takpovediac subjektívny. Tým objektívnym nedostatkom bolo to, že pravému stieraču sa akosi nechcelo poriadne stierať predné okno. No a ten "subjektívny nedostatok" vlastne ani nedostatkom nebol - to len palubný počítač nás trošku "desil" tým, že neustále ukazoval priemernú spotrebu nad 12 l/100 km (nakoniec bol náš priemer okolo 11,7 l/100 km).

SkryťVypnúť reklamu

Za volantom kupé BMW 645Ci sme strávili príjemných 1 400 kilometrov, celkom v súlade s firemným heslom, ktoré hlása, že bavoráky poskytujú "radosť z jazdy".

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 222
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 240
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 062
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 079
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 777
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 197
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 575
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu