Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si kupé BMW 645Ci

Po skončení výroby kupé radu 8 (modely 840Ci a 850Ci) niekoľko rokov chýbalo v sortimente mníchovskej firmy BMW kupé vyššej triedy: Túto medzeru

zaplnilo kupé radu 6, ktoré prišlo na trh koncom roka 2003. Toto kupé je síce po technickej stránke prakticky zhodné s limuzínou radu 5, ale šéfovia bavorskej automobilky rozhodli, že toto kupé bude tvoriť samostatný rad 6. Ten, kto sa trochu vyzná v histórii značky BMW, si ale možno spomenie, že kupé s typovým označením 6 už automobilka BMW vyrábala, a to v rokoch 1976 až 1989.

Kupé radu 6 je postavené na podvozku s rázvorom 278 cm (to je o 11 cm menej ako je rázvor limuzíny radu 5), pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson a priečnych ramenách, vzadu sa uplatnilo viacprvkové zavesenie kolies. K relatívne nízkej hmotnosti vozidla (podľa verzie od 1 490 kg do 1 815 kg) prispelo rozsiahle použitie ľahkých konštrukčných materiálov. Takmer celá predná časť kupé je, rovnako ako u limuzíny radu 5, zhotovená z hliníka, z ktorého sú zhotovené aj dvere. Predné blatníky sú z termoplastu, zadné veko je z kompozitného materiálu. Aj hlavné časti podvozka sú zhotovené z hliníka. Hmotnosť vozidla je na obe nápravy rozložená takmer v ideálnom pomere 50:50. Kupé radu 6 sa najprv dodávalo len s 4,4-litrovým vidlicovým osemvalcom, známym z modelov 745i a 545i. Tento motor so štyrmi ventilmi na valec je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov (Bi-VAnos) i systémom variabilného zdvihu ventilov (Valvetronic). Motor dosahuje najväčší výkon 245 kW pri 6 100 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 450 Nm pri 3 600 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky alebo šesťstupňovej automatickej prevodovky Steptronic s možnosťou ručného sekvenčného radenia. Spomenutým motorom vystrojené kupé má označenie 645Ci a z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h. Hodnoty normovanej spotreby sú, pochopiteľne, pomerne vysoké. Pri jazde v meste spotrebuje kupé 645Ci v priemere až 17,2 /100 km, mimo mesta však klesne spotreba na polovicu (8,6 l/100 km), celková priemerná spotreba je 11,7 l/100 km. Na jeseň minulého roka sa kupé radu 6 začalo dodávať aj s novým trojlitrovým radovým šesťvalcom, ktorého blok je zhotovený z horčíka. Tento ultramoderný motor je tiež vystrojený systémami Bi-Vanos a Valvetronic a jeho maximálny výkon je 190 kW pri 6 600 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 300 Nm. Trojlitrovým motorom vystrojené kupé 630Ci zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h.

Vďaka ústretovosti tlačového oddelenia automobilky BMW sme si na trase z Mníchova do Ženevy mohli vyskúšať kupé 645Ci. Testované vozidlo malo okrem sériovej výbavy aj niektoré prvky príplatkovej výbavy. Do sériovej výbavy všetkých kupé rad 6 patria okrem iného vyhrievateľné predné sedadlá, snímač dažďa, pneumatiky s núdzovým dojazdom, automatická klimatizačná sústava, xenónové reflektory, tempomat a centrálny rotačný ovládač na ovládanie rôznych systémov. Do príplatkovej výbavy patril napríklad navigačný systém (ten "poznal" aj Košice), vyhrievateľný volant (ten sme ocenili pri nastúpení do auta pri "mínusových" teplotách), ultrazvuková parkovacia pomôcka vpredu i vzadu (tá je veľmi užitočná, pretože výhľad dozadu pri parkovacích manévroch je skutočne mizivý) a športové sedadlá s nastaviteľnou bedrovou opierkou. Priznám sa, že nastaviť si sedadlo s "nekonečnými" prestavovacími možnosťami tak, aby sa v ňom pohodlne sedelo, bolo skutočne umením. Vozidlo bolo vystrojené aj aktívnym tempomatom, ktorý automaticky pribrzdí auto, keď sa vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla zmenší pod bezpečnú hodnotu. Je to vskutku trochu nezvyklý pocit, keď auto takpovediac samo od seba pribrzdí. Šesťstupňová automatická prevodovka pracuje tak, že jej preraďovanie sa prakticky nedá postrehnúť. Ten, kto si chce zajazdiť športovejšie, môže používať manuálne radenie. Testované kupé bolo vystrojené aj súborom prvkov jazdnej dynamiky, do ktorého patrí systém aktívneho riadenia, systém Dynamic Drive a ráfiky z ľahkých zliatin. Systém aktívneho riadenia sa vyznačuje tým, že pomer medzi uhlom natočenia volantu a uhlom natočenia predných kolies sa mení v závislosti na rýchlosti jazdy. Pri malej rýchlosti sa kolesá natáčajú viac ako pri veľkej rýchlosti, čo uľahčuje parkovacie manévre. Systém Dynamic Drive zabraňuje bočnému nakláňaniu karosérie pri jazde v zákrutách, čo prispieva k pohodliu jazdy. Vtipnou drobnosťou je, že po vypnutí motora sa volant vysunie do najvyššej polohy, aby sa z vozidla lepšie vystupovalo. Kupé radu 6 je oficiálne deklarované ako vozidlo s usporiadaním sedadiel 2+2, čo znamená, že zadné sedadlá nie sú "plnohodnotné" a neposkytujú dosť pohodlia na dlhé cestovanie. Na testovanom vozidle sme našli aj dva nedostatky jeden objektívny a druhý takpovediac subjektívny. Tým objektívnym nedostatkom bolo to, že pravému stieraču sa akosi nechcelo poriadne stierať predné okno. No a ten "subjektívny nedostatok" vlastne ani nedostatkom nebol - to len palubný počítač nás trošku "desil" tým, že neustále ukazoval priemernú spotrebu nad 12 l/100 km (nakoniec bol náš priemer okolo 11,7 l/100 km).

Za volantom kupé BMW 645Ci sme strávili príjemných 1 400 kilometrov, celkom v súlade s firemným heslom, ktoré hlása, že bavoráky poskytujú "radosť z jazdy".

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 096
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 905
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 246
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 057
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 826
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 793
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 070
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 448
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 257
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 070
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 448
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 257
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu