Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si kupé BMW 645Ci

Po skončení výroby kupé radu 8 (modely 840Ci a 850Ci) niekoľko rokov chýbalo v sortimente mníchovskej firmy BMW kupé vyššej triedy: Túto medzeru

zaplnilo kupé radu 6, ktoré prišlo na trh koncom roka 2003. Toto kupé je síce po technickej stránke prakticky zhodné s limuzínou radu 5, ale šéfovia bavorskej automobilky rozhodli, že toto kupé bude tvoriť samostatný rad 6. Ten, kto sa trochu vyzná v histórii značky BMW, si ale možno spomenie, že kupé s typovým označením 6 už automobilka BMW vyrábala, a to v rokoch 1976 až 1989.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kupé radu 6 je postavené na podvozku s rázvorom 278 cm (to je o 11 cm menej ako je rázvor limuzíny radu 5), pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson a priečnych ramenách, vzadu sa uplatnilo viacprvkové zavesenie kolies. K relatívne nízkej hmotnosti vozidla (podľa verzie od 1 490 kg do 1 815 kg) prispelo rozsiahle použitie ľahkých konštrukčných materiálov. Takmer celá predná časť kupé je, rovnako ako u limuzíny radu 5, zhotovená z hliníka, z ktorého sú zhotovené aj dvere. Predné blatníky sú z termoplastu, zadné veko je z kompozitného materiálu. Aj hlavné časti podvozka sú zhotovené z hliníka. Hmotnosť vozidla je na obe nápravy rozložená takmer v ideálnom pomere 50:50. Kupé radu 6 sa najprv dodávalo len s 4,4-litrovým vidlicovým osemvalcom, známym z modelov 745i a 545i. Tento motor so štyrmi ventilmi na valec je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov (Bi-VAnos) i systémom variabilného zdvihu ventilov (Valvetronic). Motor dosahuje najväčší výkon 245 kW pri 6 100 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 450 Nm pri 3 600 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky alebo šesťstupňovej automatickej prevodovky Steptronic s možnosťou ručného sekvenčného radenia. Spomenutým motorom vystrojené kupé má označenie 645Ci a z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h. Hodnoty normovanej spotreby sú, pochopiteľne, pomerne vysoké. Pri jazde v meste spotrebuje kupé 645Ci v priemere až 17,2 /100 km, mimo mesta však klesne spotreba na polovicu (8,6 l/100 km), celková priemerná spotreba je 11,7 l/100 km. Na jeseň minulého roka sa kupé radu 6 začalo dodávať aj s novým trojlitrovým radovým šesťvalcom, ktorého blok je zhotovený z horčíka. Tento ultramoderný motor je tiež vystrojený systémami Bi-Vanos a Valvetronic a jeho maximálny výkon je 190 kW pri 6 600 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 300 Nm. Trojlitrovým motorom vystrojené kupé 630Ci zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka ústretovosti tlačového oddelenia automobilky BMW sme si na trase z Mníchova do Ženevy mohli vyskúšať kupé 645Ci. Testované vozidlo malo okrem sériovej výbavy aj niektoré prvky príplatkovej výbavy. Do sériovej výbavy všetkých kupé rad 6 patria okrem iného vyhrievateľné predné sedadlá, snímač dažďa, pneumatiky s núdzovým dojazdom, automatická klimatizačná sústava, xenónové reflektory, tempomat a centrálny rotačný ovládač na ovládanie rôznych systémov. Do príplatkovej výbavy patril napríklad navigačný systém (ten "poznal" aj Košice), vyhrievateľný volant (ten sme ocenili pri nastúpení do auta pri "mínusových" teplotách), ultrazvuková parkovacia pomôcka vpredu i vzadu (tá je veľmi užitočná, pretože výhľad dozadu pri parkovacích manévroch je skutočne mizivý) a športové sedadlá s nastaviteľnou bedrovou opierkou. Priznám sa, že nastaviť si sedadlo s "nekonečnými" prestavovacími možnosťami tak, aby sa v ňom pohodlne sedelo, bolo skutočne umením. Vozidlo bolo vystrojené aj aktívnym tempomatom, ktorý automaticky pribrzdí auto, keď sa vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla zmenší pod bezpečnú hodnotu. Je to vskutku trochu nezvyklý pocit, keď auto takpovediac samo od seba pribrzdí. Šesťstupňová automatická prevodovka pracuje tak, že jej preraďovanie sa prakticky nedá postrehnúť. Ten, kto si chce zajazdiť športovejšie, môže používať manuálne radenie. Testované kupé bolo vystrojené aj súborom prvkov jazdnej dynamiky, do ktorého patrí systém aktívneho riadenia, systém Dynamic Drive a ráfiky z ľahkých zliatin. Systém aktívneho riadenia sa vyznačuje tým, že pomer medzi uhlom natočenia volantu a uhlom natočenia predných kolies sa mení v závislosti na rýchlosti jazdy. Pri malej rýchlosti sa kolesá natáčajú viac ako pri veľkej rýchlosti, čo uľahčuje parkovacie manévre. Systém Dynamic Drive zabraňuje bočnému nakláňaniu karosérie pri jazde v zákrutách, čo prispieva k pohodliu jazdy. Vtipnou drobnosťou je, že po vypnutí motora sa volant vysunie do najvyššej polohy, aby sa z vozidla lepšie vystupovalo. Kupé radu 6 je oficiálne deklarované ako vozidlo s usporiadaním sedadiel 2+2, čo znamená, že zadné sedadlá nie sú "plnohodnotné" a neposkytujú dosť pohodlia na dlhé cestovanie. Na testovanom vozidle sme našli aj dva nedostatky jeden objektívny a druhý takpovediac subjektívny. Tým objektívnym nedostatkom bolo to, že pravému stieraču sa akosi nechcelo poriadne stierať predné okno. No a ten "subjektívny nedostatok" vlastne ani nedostatkom nebol - to len palubný počítač nás trošku "desil" tým, že neustále ukazoval priemernú spotrebu nad 12 l/100 km (nakoniec bol náš priemer okolo 11,7 l/100 km).

SkryťVypnúť reklamu

Za volantom kupé BMW 645Ci sme strávili príjemných 1 400 kilometrov, celkom v súlade s firemným heslom, ktoré hlása, že bavoráky poskytujú "radosť z jazdy".

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  2. Čerpajte viac než len palivo – získajte výhody každý deň
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  7. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  8. Soňa Müllerová: Po päťdesiatke som začala byť sama sebou
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 9 022
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 8 541
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 7 390
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 5 757
  5. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo 5 182
  6. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 3 985
  7. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície 2 654
  8. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 1 925
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (8. - 14.8.1925)
  2. Ivan Mlynár: Očné gule mi vystúpili pred xicht – organizátor štátneho prevratu Mamuka Mamulašvili je v Bratislave.
  3. Martin Turčan: Dráždivá vôňa bolesti
  4. Ján Valchár: Vojna plná klamu - o druhej svetovej vojne z pohľadu krivých ruských zrkadiel
  5. Jaroslav Liptak: „GPT-5: Keď máš v mobile celý tím géniov“
  6. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  7. Martina Bittnerová: Revolúcia od sporáka: Rettigová bola viac než len kuchárka
  8. František Lefler: Elektro auto - áno alebo nie?
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 29 114
  2. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 26 303
  3. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 7 365
  4. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici 7 127
  5. Rado Surovka: Ficove supy už krúžia nad Slovenskom 5 674
  6. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 4 944
  7. Dorota Nvotová: Nebojím sa pána 4 905
  8. Martin Fronk: Maďarské talianske tajomstvo na brehu Dunaja 4 085
  1. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  2. Radko Mačuha: Organizátor majdanu bol na káve pred úradom vlády.
  3. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
  4. Marcel Rebro: Fico tvrdí, že v Kyjive nie je vojna. My práve začíname tábor pre ženy a deti padlých z Kyjiva.
  5. Pavel Macko: Nehoráznosť: Europoslanec Ondruš prirovnáva kancelára Merza k Hitlerovi
  6. Marcel Rebro: Už len 116 rokov do víťazstva: Putinova armáda sa plazí za svojim snom
  7. Pavel Macko: Vyrovnáva Ukrajina sily v hlbkových útokoch dronmi?
  8. Marcel Rebro: Ruskú vodku káže, francúzsky koňak pije: Fico a jeho malý geopolitický chaos
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu