Korzár logo Korzár
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Audi Q7 sa bude vyrábať v Bratislave

Mimoriadne ostrý konkurenčný boj vedie automobilky k "vymýšľaniu" takých vozidiel, ktoré nemožno zaradiť do klasických kategórií, ale ktoré v sebe

spájajú vlastnosti rôznych tried a tak vytvárajú akýchsi krížencov (v zahraničí sa táto nová trieda označuje názvom crossover). Najnovším príkladom takýchto krížencov sú už predstavený Mercedes-Benz triedy R a pripravované Audi Q7. Obidve tieto vozidlá predstavujú mimoriadne pohodlné cestovné limuzíny s dynamicky pôsobiacou karosériou, ktorá svojím tvarom nie je ani klasickým "kombíkom" ani vanom, ale leží niekde medzi týmito typmi karosérie. Aj erko aj kvé-sedmička sú síce vystrojené pohonom všetkých kolies, ale nie sú primárne určené na jazdu v teréne. Dnes sa budeme venovať chystanému Audi Q7, i keď sú o ňom zatiaľ známe len neoficiálne informácie, Mercedesu triedy R sa budeme podrobnejšie venovať niekedy nabudúce.

Nové Audi Q7 bude mať oficiálnu svetovú premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Novinári, ktorí sa koncom februára zúčastnili v Ingolstadte na oslavách 25. výročia predstavenia prvého modelu Audi s pohonom všetkých štyroch kolies (quattro), mali síce možnosť nový model Q7 vidieť takpovediac na vlastné oči, ale organizátori osláv im ho ukázali len na pár sekúnd, takže málokto si ho stihol vyfotografovať. Firma Audi vydala doteraz len jednu oficiálnu fotografiu tohto nového modelu. Audi Q7 je postavené na podvozku s mimoriadne veľkým rázvorom (2 985 mm) a jeho dĺžka je 5 002 mm, šírka 1 980 mm a výška až 1 720 mm. Napriek svojim veľkým rozmerom nepôsobí vozidlo príliš mohutným dojmom. "Intenzívne sme pracovali na tom, aby sme našli správne proporcie," povedal na margo tvaru karosérie šéfdizajnér firmy Audi Walter de Silva. V luxusne zariadenom interiéri vozidla sú tri rady sedadiel, pričom dve sedadlá zadného radu sú určené najmä pre deti. Vo vozidle môže teda cestovať až sedem osôb. Podobne ako v modeli VW Touran možno aj vo vozidle Q7 všetkých päť sedadiel druhého a tretieho radu zložiť do podlahy, čím objem batožinového priestoru narastie na 1 650 litrov. V päťmiestnom usporiadaní má batožinový priestor objem okolo 600 litrov. Vozidlo je vystrojené vzduchovým pružiacim systémom, ktorý je vyladený športovo. Nové Audi však nie je vystrojené rôznymi pomôckami na jazdu v teréne (uzávierky diferenciálu či redukčná prevodovka), čím sa podarilo udržať hmotnosť na prijateľnej úrovni. Audi Q7 je síce väčšie ako VW Touareg, ale jeho hmotnosť (2,2 tony) je vraj približne o 50 kg menšia ako je hmotnosť Touarega s porovnateľným motorom. Pri uvádzaní na trh v apríli roka 2006 budú pre Audi Q7 dispozícii dva motory. Prvým z nich je 4,2-litrový vidlicový osemvalec FSI (motor s priamym vstrekovaním benzínu do valcov), ktorého maximálny výkon je 246 kW a ktorého maximálny krútiaci moment sa odhaduje na 430 Nm. Druhou pohonnou jednotkou je 4,2-litrový turbodieselový motor, ktorého maximálny výkon sa odhaduje na približne 232 kW. Od modelového roku 2007 sa vozidlo bude ponúkať s dvomi ďalšími motormi. Prvým z nich je trojlitrový turbodieselový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 165 kW a najvyšší krútiaci moment je 500 Nm. Druhým je 3,6-litrový vidlicový šesťvalec FSI, ktorého maximálny výkon sa odhaduje na 206 kW a maximálny krútiaci moment na 360 Nm. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky. V budúcnosti by špičkovou pohonnou jednotkou modelu Q7 mal byť turbodieselový vidlicový desaťvalec, slúžiaci na pohon Touarega. Zatiaľ nie je definitívne rozhodnuté, či Audi bude ponúkať model Q7 aj s hybridným pohonom (kombinácia spaľovacieho motora a elektromotora). V budúcnosti by mal model Q7 dostať menšieho brata s označením Q5. Na pohon tohto vozidla bude spočiatku slúžiť trojlitrový turbodieselový motor a 3,6-litrový motor FSI, neskôr by sa ponuka pohonných jednotiek mala rozšíriť aj o štvorvalcové zážihové i vznetové motory. Firma Audi predpokladá, že viac ako polovica produkcie modelu Q7 sa predá na americkom trhu.

Bežný našinec určite nebude mať prostriedky na kúpu nového Audi Q7, pretože toto vozidlo bude (na nemeckom trhu) stáť minimálne 50 000 eur. Možno nás ale trochu môže hriať aspoň to, že "máme" na výrobu tohto luxusného cestovného vozidla, ktoré sa bude vyrábať v závode spoločnosti Volkswagen v Bratislave.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 317
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 489
  3. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 6 254
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 523
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 474
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 366
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 027
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 375

Blogy SME

  1. Ján Franz: Letisko Željava
  2. Café Európa: Budúcnosť jadrovej energie v Európe
  3. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  4. Lórant Kulík: Foto-video: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  5. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  6. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  7. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 750
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 167
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 394
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 963
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 884
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 493
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 914
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 587
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Zásadný problém tejto koalície je spôsob, akým vznikala.


22 h
Soňa Jánošová

Hrdosť nie je zanedbateľná vec.


16. máj
Ilustračné foto.

Poisťovne prerábajú klientom zmluvy, podľa nich nezodpovedajú realite.


16. máj
Švédska šéfka diplomacie Ann Lindeová

Z Azovstaľu evakuovali viac ako 200 vojakov.


a 6 ďalší 14 h

Blogy SME

  1. Ján Franz: Letisko Željava
  2. Café Európa: Budúcnosť jadrovej energie v Európe
  3. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  4. Lórant Kulík: Foto-video: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  5. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  6. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  7. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 750
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 167
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 394
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 963
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 884
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 493
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 914
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 587
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu