otvorení závodu sa zúčastnil prezident spoločnosti Renault Louis Schweitzer a moskovský primátora Jurij Lužkov. Do výstavby závodu Avtoframos investovala firma Renault 230 miliónov eur, čo je najväčšia suma, akú doteraz v Rusku investoval európsky výrobca automobilov. Vlastníkom závodu Avtoframos je spoločne Renault (podiel 76 %) a moskovská mestská rada (24%). Počiatočná ročná výrobná kapacita závodu Avtoframos je 60 000 vozidiel, ale študujú sa možnosti zvýšiť túto kapacitu na 120 000 vozidiel ročne. Logan sa na rozdiel od Slovenska a niektorých iných krajín, v ktorých sa predáva pod značkou Dacia, bude v Rusku predávať (od konca leta) pod značkou Renault. Rusko je po Rumunsku druhou krasjinou, v ktorej sa Logan vyrába. Ešte v tomto roku by sa však mala začať výroba Loganu aj v Maroku a Kolumbii, v roku 2006 v Iráne a v roku 2007 v Indii. Renault vyvíja aktivity, ktorých cieľom by malo byť to, aby sa Logan už koncom roka predával v 30 krajinách strednej a východnej Európy, Afriky, Blízkeho východu a Latinskej Ameriky. Cieľom firmy Renault je predať v roku 2010 viac než jeden milión vozidiel Logan. Logan je považovaný za veľmi vhodné vozidlo pre ruský trh, na ktorom vozidlá s cenou do 8 000 eur majú podiel až 80 %. Firma Renault sa pomerne dobre usídľuje na ruskom trhu, na ktorom sa jej podarilo za ostatných päť rokov desaťnásobne zvýšiť počet predaných vozidiel. V minulom roku predala táto francúzska firma ruským motoristom 16 126 vozidiel, z toho temer polovicu tvoril Mégane. Ruský trh v sebe skrýva obrovský potenciál rastu, pretože v Rusku (s počtom obyvateľov 142 miliónov) pripadá na tisíc obyvateľov len 167 áut. V minulom roku sa v Rusku predalo 1 382 872 osobných a ľahkých úžitkových automobilov.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.