Imole, ktorá je svojim spôsobom domácim pretekom pre oslavovaný i zatracovaný tím Ferrari. A pretože "červení" v úvodných troch veľkých cenách neuspeli, ich rozhodujúci nástup do protiútoku sa očakáva práve tu. Či sa tak ale skutočne stane, tak to nám ukážu až samotné preteky. Zatiaľ vieme iba to, že Ferrari usilovne testoval celé tri týždne (najprv v Barcelone, potom v Mugelle i Fiorane a tento týždeň krúži Badoer neustále po trati v Monze). "Pre nás sa šampionát začína v Imole," prezentoval otrepané klišé Michael Schumacher, no zdá sa, že to myslel smrteľne vážne. Nespala však ani konkurencia, ktorá na čele s Alonsom a Fisichelom zasa odpovedá: "Nebojíme sa! Sme pripravení." Kto teda bude ťahať za ktorý koniec pretekov? Než nám však víkend zodpovie na túto otázku, tak my si pripomeňme, že trať v Imole vznikla začiatkom päťdesiatych rokov v rámci podpory národného Olympíjskeho výboru, ktorý dal vtedy v krajine vybudovať dvanásť pretekárskych tratí. Symbolické prvé kolo pri otvorení v roku 1952 absolvoval Giuseppe Farina na ferrari. Prvý závod monopostov F1 (nemajstrovský) sa tu jazdil 21.apríla 1963 a vyhral ho Jimmy Clark. Na ďalší nemajstrovský pretek F1 si potom museli miestní počkať až do roku 1979, aby ich ambície naplnilo zaradenie do kalendára F1 od sezóny 1980. Trať, ktorá dnes meria necelých päť kilometrov a jazdí sa na 62 kôl, prešla časom niekoľkými zásadnými úpravami, ktoré boli asi najvýraznejšie po tragickom víkende 1994, keď tu zahynuli Roland Ratzenberger a Ayrton Senna. V posledných troch rokoch tu nenašiel premožiteľa Michael Schumacher, no za ním dnes stojí príliš dlhý a silný rad konkurentov schopných ho konečne zosadiť. Alonsa a Fisichellu azda netraba menovať a k nim sa radí aj Raikkonen. A práve Kimi Raikkonen bude mať v Imole znova nového tímového kolegu, pretože Juan Pablo Montoya ešte stále nemá povolenie (po zranení pri tenise) na štart. Zaujímavé však je, že zaskakovať tentoraz bude Alexander Wurz a nie Pedro de la Rosa, ktorý korenil závod v Bahraine. McLaren je však dnes znovu výborné vozidlo, ktoré môže v rukách akéhokoľvek pilota F1 znova pomýšlať na víťazstvá. Nechajme sa teda prekvapiť. Štart je tradične o 14.00 CET.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.