pretože "Deutsche Tourenwagen Masters" novú sezónu otváralo práve uplynulý víkend, tak náš sľub začneme plniť už dnes. Ale poďme pekne po poriadku. História DTM sa datuje od roku 1984, v polovici deväťdesiatych rokov majstrovstvá prežívali krízu a renesanciu zažili v roku 2000. Štartuje sa s modelmi, ktorých základom musia byť bežné cestovné vozidlá s minimálnou ročnou produkciou desať tisíc kusov. Pochopiteľne, že na trať vyrážajú vozidlá prakticky úplne prepracované a s výkonom asi 500 koňských síl. Zo základných modelov zostávajú iba brzdy, prevodovka, elektronika, apd. Motor je štvorlitrový vidlicový osemválec, ktorý svojim zvukom pripomína motor formuly jeden. Základným pravidlom je, že tím dostane na dve vozidlá tri motory na celú sezónu. V prípade, že sa použije ďalší motor prichádzajú na rad tvrdé postihy. Sezónu tvorí približne desať závodov (tento rok jedenásť), ktoré sa jazdia na 160 km, respektíve 60-70 minút. Bodovanie je od roku 2002 rovnaké ako vo formule jeden. Príkladom pre F1 by však mohol byť kvalifikačný model, kde sa po prvej kvalifikácii desať najrýchlejší posúva do takzvanej SuperPole. Až tu sa potom jezdí systémom jedného ostrého kola, ako ho poznáme z F1. Oproti minulému roku sa pravidlá doplnili o hendikep 10 kilogramov pre víťazné vozidlá v nasledujúcom závode (uvidíme, či to bude mať rovnaký efekt ako v závodoch FIA GT).
Pretože organizátori týchto majstrovstiev si veľmi dobre uvedomujú význam mediálnej prezentácie série, lákajú do svojich majstrovstiev veľké mená, ktoré zaplňajú nielen tribúny, ale aj pokladnice. Priam kardinálnym úlovkom je nateraz fínsky exmajster sveta F1, Mika Hakkinen, ktorý už pri premiére na Hockenheime zvýšil návštevnosť na 116 tisíc a k televíznym obrazovkám iba v Nemecku pritiahol 2,5 milióna divákov. Ale treba priznať, že Mika nebol sám. Vedľa neho štartujú totiž v DTM aj Jean Alesi, Heinz Harald Frentzen, Alan McNish, Tom Kristensen, Bernd Schneider, Mattias Ekstrom, či Rinaldo Capello. Jednoducho čo meno, to pojem. Dvadsať pilotov si medzi seba podelilo však iba šesť tímov, ktoré používajú dokonca vozidlá iba troch značiek (anglická MG sa napriek ohlásenému nástupu úvodných pretekov nezúčastnila). Presnejšie Mercedes, Audi a Opel.
Prvé preteky sezóny sa znova niesli v znamení značky Mercedes, ktorá na Hockenheime poslednýkrát prehrala 24.apríla 2002! Po kvalifikácii (SuperPole získal úradujúci šampión Ekstrom na Audi DTM A4) sa ešte zdalo, že bude všetko inak, no nakoniec Mercedes svoju dominanciu potvrdil okupáciou všetkých troch miest na pódiu víťazov, keď pilotom Audi dochádzal dych príliš skoro. Po štarte sa do čela dostal Angličan Gary Paffett pred Ekstromom a Fasslerom. Kvôli kolízii hneď v úvode, kde sa zrazili Kristensen, Capello a Aiello však muselo na trať Safetu Car, ktoré zostalo až do siedmeho kola. Po reštarte si Paffett udržal vedenie, no už vo ôsmom kole zašla celá vedúca trojica na PIT STOP a novým lídrom sa stal Jean Alesi. Tankovať a meniť gumy bol aj Hakkinen, no zaplatil nováčikovskú daň, keď za prekročenie rýchlosti v depe dostal penalizáciu a prepadol sa v štartovom poli až na chvost. Vedúci Alesi roloval do depa až v šestnástom kole a zdalo sa, že pre doťahujúcu sa trojicu Paffett, Ekstrom a Fassler nastal vhodný čas na útok. Zdanie však klamalo, pretože všetci postupne tiež zamierili do depa (ale na rozdiel od Alesiho už druhýkrát) a od 18.kola Francúz zasa viedol. Vedenie potom nestratil (tú chvíľu, keď sa objavil na čele Abt nemožno brať vážne) ani po druhej zastávke v depe a úspešne si prišiel pre svoje štvrté víťazstvo v sérii DTM (od roku 2002). Pekný súboj o druhé miesto zvádzali Paffett a Ekstrom, ktorým však miestami prekážali pomalší piloti. Ekstrom vdaka pretáčavosti a slabšej akcelerácii nakoniec pozície neustál a v závere klesol až na piate miesto. Za Alesim sa tak na podium postavili aj jeho tímoví kolegovia Paffett a Schneider. Lepší vstup do sezóny si "strieborní" želať jednoducho ani nemohli. Diváckym drobnohľadom sledovaný Mika Hakkinen sa dlho trápil vzadu (aj zásluhou penalizácie), no nakoniec sa natoľko zrýchlil, že mu to stačilo na ôsme miesto a premiérový bod. Trúfam si však povedať, že ak by sa jazdilo o niekoľko kôl viacej, tak by sa Mika prepracoval ešte vyššie. Napokon o správnosti môjho trúfalého úsudku nás Hakkinen môže presvedčiť už prvého mája na okruhu neďaleko Drážďan Lausitzringu.
DTM Hockenheim (37 kôl): 1. Alesi (Mercedes) 1:04:48,245, 2. Paffett (Mercedes) + 5,643, 3. Schneider (Mercedes) + 6,420, 4. Abt (Audi) + 8,955, 5. Ekstrom (Audi) + 12,937, 6. Green (Mercedes) + 16,421, 7. Mucke (Mercedes) + 20,565, 8. Hakkinen (Mercedes) + 22,065. Priebežné poradie:1. Alesi 10 bodov, 2. Paffet 8, 3. Schneider 6, 4. Abt 5, 5. Ekstrom 4, 6. Green 3, 7. Mucke 2, 8. Hakkinen 1. Značky: 1. Mercedes 30, 2. Audi 9.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.