Korzár logo Korzár

Predstavujeme Mercedes-Benz triedy B

Na marcovom autosalóne v Ženeve predstavila firma Mercedes-Benz v svetovej premiére svoj nový typový rad B, odvodený od koncepčného vozidla Compact

Sports Tourer, predstaveného na vlaňajšom parížskom autosalóne.Koncepcia Sports Tourer, konštrukčná predloha aj pre novú triedu B značky Mercedes-Benz, mala výstavnú premiéru minulý rok na autosalóne v Paríži. Nové "béčko" zodpovedá želaniam moderných ľudí, ktorí túžia po automobile s veľkorysou ponukou miesta, príkladným komfortom, dobrou funkčnosťou, fascinujúcim dizajnom a výrazným pôžitkom z jazdy. Nová trieda B využíva prednosti rozličných vozidlových koncepcií a zjednocuje ich do jedného celku. Ako Compact Sports Tourer je trieda B cestovný, rodinný i hobby automobil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prednosťou Compact Sports Tourera je aj využitie sendvičovej koncepcie podlahovej časti karosérie, ktorú Mercedes-Benz vyvinul a prvý raz použil pri stavbe Mercedesu A. Úsporným usporiadaním motora a prevodovky, čiastočne vpredu a čiastočne pod kabínou, nová trieda B napriek kompaktným vonkajším rozmerom v interiéri ponúka priestor typický pre väčšie sedany a kombi. Karoséria je dlhá 4 270 milimetrov a zodpovedá tak dimenziám triedy kompaktných automobilov. Priestrannosťou interiéru však nový typ Mercedesa predstihne aj mnohé podstatne väčšie vozidlá. Vďaka veľkému rázvoru náprav (2 778 mm) majú osoby sediace na zadných sedadlách mimoriadne veľa priestoru pre svoje nohy. Objem nákladného priestoru možno zo základnej hodnoty 544 litrov zväčšiť až na 2245 litrov (demontované zadné sedadlá a sedadlo spolujazdca vpredu). To zodpovedá objemu veľkých komfortných sedanov. Maximálna dĺžka prepravovaného nákladu môže byť až 2,95 m.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon mercedesov triedy B je k dispozícii šesť štvorvalcov s výkonovým spektrom od 70 kW do 142 kW. Špičkový model B 200 TURBO je poháňaný novým dvojlitrovým zážihovým štvorvalcom, ktorý vďaka turbodúchadlu a chladeniu nasávaného vzduchu poskytuje už od 1800 otáčok za minútu maximálny krútiaci moment 280 Nm a na tejto hodnote sa moment udržiava až do 4850 otáčok za minútu. Model B200 TURBO zrýchli z 0 na 100 km/h iba za 7,6 sekúnd, z 80 na 120 km/h so zaradeným piatym prevodovým stupňom zrýchli za 7,3 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Špičový dvojlitrový vznetový motor výkonu 103 kW sa so svojim krútiacim momentom 300 Nm vyznačuje pozoruhodnou živosťou. Týmto turbodieselovým motorom vystrojený model B 200 CDI zrýchli za 9,6 sekúnd z 0 na 100 km/h a za 10,0 sekúnd z 80 na 120 km/h (so zaradeným piatym prevodovým stupňom). Maximálna rýchlosť tohoto modelu je 200 km/h, pričom celková normovaná priemerná spotreba je len 5,6 litra na 100 kilometrov. Na želanie môžu byť vznetové motory vystrojené bezúdržbovým filtrom tuhých častíc.Modely B 200 TURBO, B 180 CDI a B 200 CDI sú sériovo vybavené šesťstupňovou ručne ovládanou prevodovkou. Pre všetky motorické varianty triedy B je na želanie k dispozícii aj novovyvinutá automatická prevodovka Autotronic.

SkryťVypnúť reklamu

Elektromechanický posilňovač riadenia má variabilný posilňovací účinok (v závislosti na rýchlosti jazdy). Zdokonalený elektronický stabilizačný program (ESPr) prvýkrát ponúka novú prídavnú funkciu, a to asistenčný systém riadenia STEER CONTROL. Tento systém v spolupráci s elektromechanickým posilňovačom riadenia pomáha vodičovi v kritických jazdných situáciách pri stabilizácii vozidla. Vozidlo je sériovo vystrojené aj tlmičmi s variabilnou tuhosťou, ktoré sa dynamicky prospôsobujú jazdnej situácii. Patentovaná sendvičová konštrukcia podlahy je jadrom bezpečnostnej koncepcie novej triedy B. Uložením motora a prevodovky do šikmej polohy čiastočne pred a čiastočne pod kabínu vznikla väčšia efektívna deformačná dĺžka. V prípade silného čelného nárazu sa hnací agregát neposunie smerom do kabíny, ale prekĺzne popod podlahu pod pedály. Dvojstupňové čelné bezpečnostné vankúše, napínače pásov vpredu a na vonkajších zadných miestach, adaptívne obmedzovače sily pásov, aktívne opierky hlavy, systém uchytenia detskej sedačky ISOFIX a hlavovo/hrudné bočné bezpečnostné vankúše završujú sériovo dodávaný systém ochrany členov posádky.

Do sériového výstroja nového "béčka" patrí aj klimatizačný systém, štvorramenný volant s multifunkčnými tlačidlami, lakťová opierka medzi prednými sedadlami, elektrické ovládanie okien a tepelnoizolačné sklo. Interiér je dekorovaný ušľachtilými ozdobnými prvkami z hliníka na stredovej konzole, na kryte podlahového tunela a vnútorných obkladoch dverí. Na želanie sa okrem iného dodáva automatická klimatizačná sústava THERMOTRONIC, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, kožené poťahy a systémy rádia a navigácie COMAND APS alebo Audio 50 APS. Do príplatkovej výbavy patria aj bi-xenónové reflektory s natáčaním do zákruty. Novovyvinuté panoramatické lamelové posuvné strešné okno, dodávané na želanie, ponúka posádke triedy B zážitok bezprostredného kontaktu s vonkajším prostredím a aj pri uzatvorenom stave prispieva k svetlej, príjemnej atmosfére interiéru nových mercedesov. Strešný otvor je pritom asi o dve tretiny väčší, ako býva u obvyklého strešného okna. Ako alternatíva k posuvnému strešnému oknu sa na želanie dodáva pevne namontované panoramatické okno so sivo tónovaným sklom s plochou 0,6 m2. Nový Mercedes-Benz B sa na európskom trhu, vrátane Slovenska, začne predávať v lete.

Autor: RM

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 814
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 925
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 257
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 364
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 765
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 046
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 660
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 505
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 748
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 319
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 73 786
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 669
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 278
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 855
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 732
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 538
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


89
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


32
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


164
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


98
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 748
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 319
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 73 786
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 669
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 278
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 855
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 732
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 538
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu