vozidiel GT a WTCC (teda znovuzrodený šampionát cestovných vozidiel). Touto zmenou sa upravil aj model súťažného víkendu, ktorý sme v ostatných rokoch vnímali ako LG super racing weekend. Okrem GT sa teraz jazdí už iba WTCC, Maserati Trofeo Cup a európsky Alfa Romeo Challenge.
V šampionáte GT sa zišlo štartové pole zložené z vozidiel značiek Maserati, Ferrari, Saleen, Lister a Corvetta. Po vlaňajšom oťukávaní sa chce tento rok na titul zaútočiť Maserati, ktorého vozidlá sú nasadzované dvoma stajňami. Nebolo preto prekvapením, že Maserati diktovalo tempo prakticky počas celého podujatia. O víťazovi sa však rozhodovalo až v samotnom závere, ktorý posádka Bartels Scheider nezvládla a v priamom súboji podľahla portugalsko-švajčiarskej posádke Pedro Lamy a Gabriele Gardel na ferrari 550 Maranello. Štyri maserati však cieľom prefrčali hneď na ďalších miestach a v nadchádzajúcom podujatí v Magny Cours sa určite pokúsia o odvetu. Výsledky prvých pretekov sezóny FIA GT na Monze vyzerali teda nasledovne: 1. Lamy/Gardel (Ferrari 550 M) 2:40:30,881 h (87 kôl), 2. Bartels/Scheider (Maserati MC12 GT1) + 0,921, 3. Babini/Biagi (Maserati MC12 GT1) + 1,456.
Podujatie otvárajúce novú kapitolu histórie šampionátu cestovných vozidiel sa zasa niesol v súboji medzi značkami BMW a Alfa Romeo. Do čela majstrovstiev sveta sa po suverénnom výkone v prvých pretekoch, ktorý vyhral spôsobom štart cieľ a druhom mieste v druhom preteku, dostal Nemec Dirk Müller s vozidlom BMW 320i. Druhé preteky vyhral Angličan James Thompson na Alfe Romeo, ktorý využil Mullerove zaváhanie na štarte a udržal vedie až do cieľa. Dirk Müller sa postupne zo štvrtého miesta stihol prepracovať tesne za chrbát Thompsona, no na vydarený atak už čas nezostal. Okrem súboja týchto pilotov však stoja za povšimnutie aj výsledky legendárneho Alexa Zanardiho, ktorý v štartovom poli 32 vozidiel aj napriek svojmu hendikepu dokázal prvé podujatie dokončiť na desiatom mieste (keď v priamom súboji v závere predbehol Nemca Tertinga na Seate) a v druhom dokonca získal dva body za siedme miesto! Zanardiho nezlomná vôľa je obdivuhodná a môže byť príkladom nielen pre podobne zdravotne postihnutých, ale dokonca aj pre úplne zdravých ľudí. Držme mu preto palce aj my. V súvislosti so samotným šampionátom ešte dodajme, že sa jazdí desať podujatí, v rámci ktorých sú vždy dva krátke (šprinty) preteky. Boduje sa rovnakým systémom ako všetky svetové šampionáty FIA.
WTCC Monza 1. preteky: 1. Müller (BMW320i), 2. Tarquini (Alfa Romeo 156), 3. Farfus jr. (Alfa Romeo 156), 4. Priaulx (BMW 320i), 5. Garcia (BMW 320i). WTCC Monza 2. preteky: 1. Thompson (Alfa Romeo 156), 2. Dirk Muller (BMW320i), 3. Garcia (BMW 320i), 4. Jorg Muller (BMW 320i), 5. Priaulx (BMW 320i). Priebežné poradie MS cestovných vozidiel: 1. Dirk Müller 18 bodov, 2. Thompson 12, 3. Garcia 10, 4. Priaulx 9, 5. Tarquini 8, 6. Farfus jr. 6, 7. Jorg Muller 5, 8. Giovanardi 4 b., 9. Gene 3, 10. Zanardi 2, 11. Rydell 1. Značky : 1. BMW 29, 2. Alfa Romeo 28, 3. Seat 15, 4. Chevrolet 6.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.