exempláre 1´D2´ (2-8-4) radu 486.1. Priaznivá ťažná sila sa síce neprejavila v maximálnej povolenej rýchlosti 100 km/h a práve táto vlastnosť im prisúdila uplatnenie v doprave osobných vlakov a nie, ako sa pôvodne predpokladalo, v rýchlikovej. Okrem veľkých "malletiek" radu 636.0 mali najväčší rošt s plochou 5 m2. Technické údaje: výhrevná plocha kotla 253.2 m2, plocha prehrievača 105,6 m2, pretlak pary v kotle 16 kp/cm2, priemer kolies behúňov 1044 mm, priemer hnacích a spriahnutých kolies 1830 mm, počet a priemer valcov 3 x 550 mm, zdvih piestov 680 mm. Lokomotívy s hmotnosťou v službe 107,6 ton (adhéznou 63,9 ton) sa zväčša nachádzali v Prahe v lokomotívnom depe Praha-střed. Do prevádzky na trati bývalej Košicko-bohumínskej železnice zasiahli len nepatrne. Rad 486.1 bol modifikáciou radu 486.0 s opačným usporiadaním dvojkolies. Celkovo bola ich prevádzka úspešnejšia. V roku 1934 zahájili ich výrobu v Škodových závodoch a do roku 1937 niekoľko strojov postavila i ČKD. Tri lokomotívy ostali v Prahe a šesť ich jazdilo s rýchlikmi na Košicko-bohumínskej železnici s domovskou stanicou v Spišskej Novej Vsi. Po roku 1950 dostali mechanický prikladač a výfukovú dyšnu Kylchap a svojim farebným náterom sa ponášali na známe "mikáda". Povestnou sa stala averzia kuričov strojom 486.0, kedže obsluha kotla bola nesmierne namáhavá. Okrem nespornej impozantnosti stoja za pozornosť aj ich symetrické tvary.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.