sebe), a vyvinula pre nich motocykel triedy enduro, poháňaný práve takýmto motorom. Nové enduro má typové označenie HP2, pričom skratka HP znamená high performance, čiže vysoký výkon, číslica 2 udáva počet valcov motora. Motocykel s motorom boxe je veľmi vhodný do terénu, pretože má nízko ležiace ťažisko.
Enduro HP2 je postavené na báze typu R 1200 GS a vyznačuje sa ľahkým rámom z oceľových rúrok. Svetovou novinkou je vzduchový pružiaco-tlmiaci systém, použitý pre zadné koleso. Na motore bola vykonaná "odtučňovacia kúra", čo prispelo k zníženiu hmotnosti pod magickú hranicu 200 kg (natankovaný motocykel má hmotnosť 196,5 kg). Celková dĺžka motocykla je 2 350 mm, jeho šírka (aj so zrkadlami) je 880 mm. Sedacia časť sedadla je vo výške 920 mm nad vozovkou. Na pohon nového endura slúži dvojvalcový plochý motor zdvihového objemu 1 170 cm3, ktorý má štyri ventily na valec a ktorého maximálny výkon je 77 kW pri 7 000 ot/min. Najvyšší krútiaci moment 115 Nm dosahuje motor pri 5 500 ot/min. Prevodovka je šesťstupňová, zadné koleso je poháňané prostredníctvom kardanového hriadeľa. Vpredu je 21-palcové koleso, vzadu 17-palcové. Palivová nádrž má objem 13 litrov. Enduro je, samozrejme "použiteľné" aj na bežnej ceste, na ktorej dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. Priemerná spotreba pri rýchlosti 90 km/h je 4,1 l/100 km, pri rýchlosti 120 km/h je to 5,5 l/100 km.
Firma BMW síce predstavila svoje nové enduro HP2 práve pred začiatkom novej motocyklovej sezóny, ale na trh sa táto dlho očakávaná novinka dostane až na jeseň.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.