Už pred touto premiérou uvoľnil výrobca pre médiá prvé oficiálne fotografie nového Leona i základné technické údaje o ňom. Leon už síce bol vystavený na ženevskom autosalóne, ale ešte len ako prototyp, od ktorého sa však sériová verzia odlišuje len veľmi málo. Nový Leon je po modeloch Altea a Toledo tretím modelom novej generácie vozidiel SEAT. Štylistickým vzorom nového modelu bol koncepčný automobil Salsa z roku 2000. Elegantná karoséria vozidla transponuje športový vzhľad kupé do tvarov päťdverovej karosérie so šikmou zadnou časťou. Výrazné reflektory a charakteristické línie kapoty i tvar prednej mriežky umožňujú okamžite identifikovať toto vozidlo ako SEAT. K "efektu kupé" prispieva aj to, že kľučky zadných dverí sú ukryté v ráme dverí. Ďalším znakom nového Seatu je to, že v pokojovej polohe sú stierače vo zvislej polohe pri predných stĺpikoch (ale nie sú v nich ukryté, ako je to v modeli Altea).
Nový Leon je trochu väčší ako predchádzajúci model. Dĺžka narástla o 132 mm na 4 315 mm, šírka o 26 mm na 1 768 mm. K zväčšeniu vnútorného priestoru prispelo aj predĺženie rázvoru o 65 mm, na 2 578 mm. Batožinový priestor má objem 341 litrov. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu sú štvorprvkové závesy. Vozidlo je vystrojené elektromechanickým posilňovačom riadenia a kotúčovými brzdami na všetkých kolesách (vpredu ventilované). Leon je sériovo vystrojený šiestimi nafukovacími vankúšmi (dva čelné, dva bočné a dva okenné). Do bezpečnostného výstroja patrí aj antiblokovací systém, protipreklzový systém a stabilizačný systém EPS najnovšej generácie. Krajné zadné sedadlá sú vystrojené úchytmi Isofix pre detské sedačky. Pri uvádzaní na trh budú pre Leon k dispozícii štyri pohonné jednotky, z nich dve vznetové. Dvojicu zážihových motorov tvoria 1,.6-litrový motor výkonu 75 kW a dvojlitrový motor FSI výkonu 110 kW. Slabší 1,9-litrový turbodieselový motor má výkon 77 kW, výkonnejší dvojlitrový motor vyvíja 103 kW. Všetky motory splňujú emisnú normu EU4. Sortiment prevodoviek tvorí päťstupňová a šesťstupňová manuálna prevodovka, automatická prevodovka Tiptronic a prevodovka s priamym radením DSG. Nový Leon sa bude vyrábať výhradne v závode firmy SEAT v španielskom meste Martorell
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.