Korzár logo Korzár
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Vyskúšali sme si Ford Focus

Firma Ford uviedla koncom minulého roka na trh druhú generáciu modelu Focus, ktorá nahrádza Focus prvej generácie, vyrábaný od roku 1998. Nový Focus

sa prednedávnom začal predávať aj na našom trhu. Pri vývoji nového modelu Focus si konštruktéri dali za cieľ zachovať resp. ešte zlepšiť tie pozitívne vlastnosti, ktorými sa vyznačoval už Focus prvej generácie, poskytnúť viac priestoru cestujúcim, zvýšiť kvalitu a zlepšiť akustický komfort. Jednou z predností Focusa prvej generácie bol jeho podvozok, ktorý podľa odborníkov temer ideálne skĺbil dobrú ovládateľnosť vozidla s jazdným komfortom. Všetko nasvedčuje tomu, že aj podvozok nového Focusa má vynikajúce vlastnosti a prispieva k vysokému stupňu aktívnej bezpečnosti. Focus druhej generácie je postavený na koncernovej podvozkovej plošine, ktoré sú aj základom modelov Focus C-Max, Mazda 3 a Volvo S40/V50. V porovnaní s Focusom prvej generácie je rázvor predĺžený o 25 mm, na 2 640 mm. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je viacprvková náprava. Predĺženie rázvoru i zväčšenie rozchodu (o 45 mm) sa prejavilo na zväčšení vnútorného priestoru. Karoséria nového Focusa sa od doterajšieho modelu odlišuje mäkšími líniami, novými prednými reflektormi, úzkymi zadnými svetlami, dopredu posunutým predným oknom a inou líniou strechy. Focus sa dodáva s trojdverovou a päťdverovou karosériou a ako kombi. Troj- a päťdverový Focus má dĺžku 4 342 mm, kombi je dlhé 4 472 mm. Šírka vozidla je 1 991 mm, výška je 1 497 mm (kombi 1 609 mm). Batožinový priestor má objem až 385 litrov, čo je najviac v kompaktnej triede. Sklopením operadiel zadných sedadiel aj ich sedákov možno objem batožinového priestoru zväčšiť až na trojnásobok.

Na pohon nového Focusa sú k dispozícii štyri zážihové a dva vznetové motory. Základným zážihovým motorom je 1,4-litrový motor, ktorého maximálny výkon je 59 kW. Týmto motorom poháňaný Focus zrýchli z 0 na 100 km/h za 14,1 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 164 km/h. Celková priemerná spotreba je 6,6 l/100 km. Ďalším motorom je 1,6-litrový motor, dodávaný v dvoch výkonových verziách slabšia má výkon 75 kW, výkonnejšia 85 kW. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu pohonných jednotiek je dvojlitrový motor s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave, ktorého maximálny výkon je 107 kW pri 6 000 ot/min. Focus, vystrojený týmto motorom, zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 206 km/h. priemerná spotreba pri jazde v meste je 9,8 l/100 km, mimo mesta je priemerná spotreba len 5,4 l/100 km, celková normovaná priemerná spotreba je 7,1 l/100 km. Dva turbodieselové motory pochádzajú zo sortimentu francúzskeho koncernu PSA. Motor zdvihového objemu 1,6 litra má najvyšší výkon 80 kW pri 4 000 ot/min a jeho maximálny krútiaci moment je 240 Nm (pri krátkodobom zvýšení plniaceho tlaku je to až 260 Nm). Tento úsporný motor poskytuje dynamické vlastnosti pri nízkej spotrebe. Maximálna rýchlosť Focusa, poháňaného týmto motorom, je 188 km/h, pričom normovaná priemerná spotreba pri jazde mimo mesta je len 4,4 l/100 km. Celková priemerná spotreba je 4,8 l/100 km. Dvojlitrový turbodieselový motor má maximálny výkon 100 kW pri 4 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 320 Nm (krátkodobo 340 Nm). Focus s týmto motorom zrýchli z nuly na stovku za 9,3 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 203 km/h. Hodnoty normovanej spotreby sú 7,4 l/100 km (mestský cyklus), 4,6 l/100 km (mimomestský cyklus) a 5,6 l/100 km (celkový priemer). Focus sa dodáva až v piatich výstrojných verziách, označených Ambiente, Trend, Sport, Ghia a Titanium. Do sériového výstroja všetkých modelov patria okrem iného dvojstupňové čelné airbagy, antiblokovací systém, centrálny zamykací systém, tónované sklá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky ovládané predné okná, delené operadlo zadných sedadiel (v pomere 60/40) a zásuvka 12 V v batožinovom priestore.

Na krátke testovacie jazdy sme mali k dispozícii dva modely Focusa, a to päťdverovú verziu s 1,4-litrovým motorom a kombi s 1,6-litrovým vznetovým motorom. Obidve vozidlá mali výbavu úrovne trend, do ktorej patrí aj klimatizačný systém, diaľkovo ovládaný centrálny zamykací systém, elektricky nastaviteľné a vyhrievateľné spätné zrkadlá a bočné i okenné airbagy. Svojou dobrou ovládateľnosťou a dobrým vyladením podvozka, ktorý primerane filtroval nerovnosti vozovky, potvrdil nový Focus dobrú povesť, ktorá sprevádzala už Focus prvej generácie. Ocenili sme aj to, že pri návrhu prístrojovej dosky sa výrobca nesnažil o originalitu za každú cenu, ale použil veľké, veľmi dobre čitateľné kruhové prístroje s bielym číslicami. 1,4-litrový motor je síce vhodný na príjemné "vozenie sa", ale športovejšie založeným vodičom budú nejaké tie kilowatty chýbať. Takpovediac "iná káva" je 1,6-litrový turbodieselový motor, ktorý vyhovie "lenivejšiemu" i temperamentnejšiemu vodičovi. Lenivejšiemu preto, lebo zaberá už od takých 1 200 ot/min, takže nemusíte tak často radiť, no a tým temperamentnejším preto, lebo pri optimálnom radení poskytuje skutočne výbornú dynamiku a pôžitok zo športovej jazdy. Drobné prekvapenie nám Focus prichystal, keď sme sa chceli pozrieť do motorového priestoru a hľadali sme na obvyklom mieste páčku odistenia prednej kapoty. Tú nie a nie nájsť, až sme si nakoniec spomenuli, že predná kapota Focusa sa otvára kľúčom, pričom zámok je prístupný po pootočení firemného znaku na prednej maske. Možno ešte spomenúť, že kombi disponuje batožinovým priestorom objemu 475 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 525 litrov. Všetko nasvedčuje tomu, že Focus druhej generácie je dôstojným nástupcom Focusa prvej generácie.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 807
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 6 626
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 450
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 626
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 012
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 830
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 744
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 304

Blogy SME

  1. Miriam Studeničová: Nepremeškajme jedinečný deň – 30. máj!
  2. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  3. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  4. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  5. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  6. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  7. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  8. Štefan Vidlár: Navrácený syn
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 10 471
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 684
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 705
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 167
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 782
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 658
  7. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 640
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 607
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Psychologička Mária Krýslová

Mária Krýslová tvrdí, že ideálny je nízkostresový rozvod.


26. máj
Ľuboš Bartečko

Amerika je úplne iný hokejový svet, rodičia majú peniaze na rozvoj, hovorí.


Nikola Baďová 8 h
McDonald's v Rusku končí.

McDonald nám nič dobré nepriniesol, hovoria Rusi a chystajú sa otvoriť jeho kópiu.


27. máj
Žena s ukrajinskou vlajkou sleduje z diaľky ruské jednotky zhromaždené v Chersone.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 22 h

Blogy SME

  1. Miriam Studeničová: Nepremeškajme jedinečný deň – 30. máj!
  2. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  3. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  4. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  5. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  6. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  7. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  8. Štefan Vidlár: Navrácený syn
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 10 471
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 684
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 705
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 167
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 782
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 658
  7. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 640
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 607
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu