Korzár logo Korzár

Ferrari je späť! Prvý útok Alonso ešte odrazil

To, čo sme videli poslednú nedeľu v Imole, sa zapíše do histórie ako jeden z najkrajších súbojom medzi titanmi štyroch kolies. Dokonca by sme v tom

mohli nájsť aj patričnú symboliku, pretože nastupujúci Titan Fernando Alonso v priamom súboji porazil doterajšieho Titana Michaela Schumachera. Ani teraz to však nebolo také jednoduché, ako sa pri preštudovaní výsledkov môže zdať. V talianskej Imole sa očakával evidentný útok tímu Ferrari na stratené pozície. "Červení" tri týždne poctivo pracovali dňom aj nocou a výsledok sa aj dostavil. "Je skvelé pozorovať, ako Ferrari reaguje na ťažké situácie. Každý ostáva pokojný a koncentrovaný na podstatné veci a neobmedzuje svoju kreativitu. To, čo náš tím dokázal za posledné tri týždne je neuveriteľné," uznanlivo pritakával hlavou aj samotný Michael Schumacher. Už v tréningoch patrili červené monoposty opäť medzi najrýchlejšie, no to, čo predviedol Schumacher v pretekoch sa len tak ľahko nevidí. Na domáce preteky v Imole tím z neďalekého Maranella nastupoval pod tlakom, očakávaného víťazstva. Ak by totiž svoju konkurencie schopnosť nedokázal ani tu, tak by otáznym zostal aj celý zvyšok šampionátu. Napokon rýchlosť Schumacher predviedol už v Bahraine, no Imola mala byť podujatím pravdy. Po prvej kvalifikácii zaostával Nemec za Räikkonenom i Alonsom iba o tri desatiny sekundy a to už nie je tak veľa. V nedeľu sa však Schumacher v zákrute Rivazza (tá istá, kde v sobotu stratil cennú sekundu Fisichella) počas druhej kvalifikácie zviezol mimo trať a tri sekundy naviac znamenali prepad na štartovom rošte až do siedmeho radu! "V tejto zákrute je malý hrboľ a s plným autom sa tam musí brzdiť o čosi skôr. Ja som však hrboľ zachytil a vďaka váhe vozidla mi veľký tlak na brzdy zablokoval zadné koleso tak, že som to nedokázal eliminovať," vysvetľoval svoju chybu Schumacher.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pravdepodobne nabudený týmto debaklom sa potom majster sveta ukázal v plnej paráde a neuveriteľnou strhujúcou jazdou postupne stiahol asi 35 sekundový náskok na vedúceho Alonsa!!! "Jensona mi pomohli zdolať chlapci z Williamsu, ktorí v Acque Minerale zvýrili prach. Ten sa dostal na trať a Jenson sa na ňom pošmykol," približoval rozhodujúce momenty Michael Schumacher. Po druhej zastávke v depe sa potom v závere dostal aj do tesného závesu vedúceho Alonsa, no s týmto pilotom to bola už iná konfrontácia. "Mal som vytipovaných niekoľko miest na útok, no Fernando mi nedal šancu. Jazdil naozaj výborne," uznal Nemec na adresu svojho rivala. "Bol to jeden z najťažších súbojov, aké som kedy absolvoval," netajil sa na druhej strane víťazný Španiel. "Vedel som, že Michael je o sekundu rýchlejší ako ja a tak som nemal inú možnosť ako prechádzať zákrutami stredom. Snažil som sa nechať mu čo najmenej priestoru a nakoniec sa mi to aj podarilo. V dvoch, či troch zákrutách to bolo ozaj tesné, no robil som, čo sa dalo. V pomalých zákrutách som brzdil oveľa neskôr ako predtým a snažil sa šetriť pneumatiky a udržať si náskok. Od odstúpenia Kimi Räikkonena som nemyslel na nič iné, než na prvé miesto." Až v cieli sme sa potom dozvedeli, že motor Fernanda Alonsa mal problémy už v piatkových voľných tréningoch a Španiel nemohol jazdiť na maximum. To však rozhodne neznižuje výkon Michaela Schumachera. Ten sa ukázal v plnom lesku a vďaka pneumatikám Bridgestone bol schopný permanentne jazdiť o celú jeden a pol sekundu na kolo rýchlejšie časy ako ostatná konkurencia! "Pre Barcelonu máme pripravený ešte úplne nový aerodynamický balík a práve tam Michael začne znova svoju víťaznú sériu," dovolil si suverénne sa vystatovať svetu Schumacherov manažer Willi Weber. Faktom však zostane, že ak si uvedomíme, že Schumacher v Barcelone od roku 2001 nenašiel premožiteľa a jeho ferrari je opäť konkurencie schopné, tak je to veľmi reálne. Na druhej strane sa však bude v Barcelone domácemu publiku chcieť predviesť doterajší sezónny suverén Fernando Alonso. Prirátajúc si potom k tomu po úspechu lačný a mimoriadne rýchly mclaren Kimi Räikkonena, tak v Barcelone sa nám črtá ozaj veľmi dramatický súboj. Veď poruchovosťou sa trápiaci McLaren je minimálne tak rýchly ako Renault a nebyť problémového kľukového hriadeľa, tak by Kimi Räikkonen mohol výrazne zamiešať karty (ak už nechcem priamo povedať, že mohol zvíťaziť) už v Imole. A to sme ešte nevraveli o frustrovanom Fisichellovi, ktorý potrebuje úspech ako soľ, či rekonvalescentovi Montoyovi, ktorého v Imole veľmi seriózne zaskakoval Alex Wurz. Nuž vyzerá to tak, že nová sezóna bude divácky veľmi vďačná a v jej závere by sme sa mohli dokonca dočkať nejedného prekvapenia.

SkryťVypnúť reklamu

Teraz nás však čaká katalánsky okruh, kam sa cirkus F1 sťahuje už na ďalší týždeň. K veľkej cene San Marína si preto dodajme ešte stručne informáciu o tom, že po závode bol Nemec Ralf Schumacher potrestaný penalizáciou 25 sekúnd, pretože počas druhej PIT STOP nebezpečne ohrozil a obmedzil Nicka Heidfelda. Tím Williams podal protest, ktorý riaditeľstvo pretekov uznalo a Ralf sa prepadol z ôsmeho až na jedenáste miesto! Toyota podala prostest, ktorý sa bude riešiť v Paríži. Problém má aj tím BAR, ktorého vozidlo Jensona Buttona bolo po pretekoch niekoľkokrát prevážené a po vypustení všetkých náplní vraj jeho váha klesla pod limit 600 kilogramov. BAR protestuje a aj týmto prípadom sa bude zaoberať FIA osobitne. Zatiaľ je Button vedený ako tretí.

SkryťVypnúť reklamu

25.GP San Marina 2005 (62 kôl 305,609 km): 1. Alonso (Tal.) renault 1:27:41,921 (209,085), 2. M. Schumacher (Nem.) Ferrari + 0,215, 3. Button (Ang.) bar + 10,481, 4. Wurz (Rak.) mclaren + 27,554, 5. Sato (Jap.) bar + 34,783, 6. Villeneuve (Kan.) sauber + 1:04,442, 7. Trulli (Tal.) toyota + 1:10,841, 8. Heidfeld (Nem.) +1:11,282. (PP: Raikkonen Mclaren Mercedes 2:42,880 (1:19,886 + 1:22,994), NK: M. Schumacher Ferrari 1:21,858 (216,946) v 48 kole, Viedli: Raikkonen 1. - 8. k., Alonso 9. - 23. k., Button 24. k., Alonso 25. - 42. k., Button 43. - 46. k., MiSchumacher 47. - 49. k, Alonso 50. - 62. k.)

Priebežné poradie: 1. Alonso 36 bodov, 2. Trulli 18, 3. Fisichella a M. Schumacher po 10, 5. Ralf Schumacher a Coulthard 9, 7. Barrichello a Montoya po 8, 9. Raikkonen, Heidfeld a Webber 7, 12. Wurz 5, 13. de la Rosa a Sato po 4, 15. Klien 3, 16. Massa 2. Pohár konštruktérov: 1. Renault 46, 2. Toyota 27, 3. McLaren 24, 4. Ferrari 18, 5. Williams 14, 6. RedBull 12, 7. BAR 10, 8. Sauber 5.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 225
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 250
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 070
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 099
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 786
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 221
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 548
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu