pilotom zvyknúť si na riadenie výkonných monopostov podobných F1, no postupne zdegenerovala a od F1 sa diametrálne odlišovala. Nová GP2 je dieťaťom Bruna Michela, ktorá vlani v decembri dostala požehnanie FIA a teraz v programe víkendu F1 zaujíma miesto, ktoré sa uvoľnilo po F3000-ke. Jednotné monoposty vyrába značka Dallara, motor V8 s objemom štyroch litrov a výkonom asi 580 koní dodáva Renault a pneumatiky Bridgestone. Do sezóny vstúpilo dvanásť tímov s dvojicami pilotov, ktorí absolvujú dvanásť podujatí. Presnejšie povedané 24 pretekov, pretože každý súťažný víkend sa bude skladať z dvoch samostatných pretekov. Ten prvý (v sobotu po kvalifikácii F1) sa jazdí na 180 kilometrov a je bodovaný rovnakým systémom ako vo formule jeden. Na štart sa piloti radia podľa výsledkov piatkovej polhodinovej kvalifikácie. V nedeľu dopoludnia sú na programe druhé preteky na 80 kilometrov, kde boduje iba šesť pilotov počtom bodov 6-5-4-3-2-1. Naviac pilot dostáva dva body za najrýchlejšie kolo pretekov a víťazstvo v kvalifikácii. Do nedeľňajších sa štartuje podľa výsledkov sobotňajších pretekov, pričom prvých osem štartuje v opačnom poradí. Mediálnym lákadlom prvého ročníka sú hneď traja synovia bývalých majstrov sveta F1. Konkrétne Nelson Piquet junior, Mattias Lauda a Nico Rosberg. Kandidátmi na titul však sú Fín Heikko Kovalainen a Američan Scott Speed, za ktorým stojí "RedBull junior program". Historicky prvú kvalifikáciu zajazdil najlepšie Francúz Nicolas Lapierre z tímu Arden. V pretekoch sa potom po dramatickom striedaní vo vedení (Pantano, Carroll, Kovalainen) radoval Kovalainen, ktorý preťal cieľ o sedem sekúnd skôr ako druhý Lopéz. Rosberg skončil ôsmy a Lauda dvanásty so stratou jedného kola. Piquet junior skončil zásluhou technickej poruchy už po dvoch kolách. Devätnásť ročný Brazílčan mal však viacej šťastia v druhých pretekoch keď dosiahol na bod za šieste miesto. Lauda ani Rosberg nedokončili (problémy s brzdami). Mimochodom brzdy trápili všetkých a problémová bola aj tvrdá spojka, kvôli ktorej do oboch pretekov monoposty museli vyštartovať za Safety Carom. Úlohu favorita i v druhý deň potvrdil Kovalainen, ktorý sa z ôsmej pozície postupne prepracoval na tretiu so stratou iba sedem sekúnd. Zvíťazil Angličan Adam Carroll.
Výsledky sobota: 1. Kovalainen, 2. Lopez, 3. Speed, 4. Bruni, 5. Carroll, 6. Jani, 7. Premat, 8. Rosberg. Nedeľa:Carroll, 2.Premat, 3. Kovalainen. 4. Bruni, 5. Pla 6. Piquet. Priebežné poradie: 1. Kovalainen 14 bodov, 2. Carroll 10, 3. Lopez a Bruni po 8, 5. Premat 7, 8. Speed 6, 9. Lapierre 4, 10. Jani 3, 11. Viso a Pla po 2, 12. Piquet a Rosberg po 1. Nasledujúce preteky sú súčasťou Veľkej ceny Španielska v Barcelone 7.-8.mája 2005.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.