Korzár logo Korzár

Stoneová si zajazdí so športovým kupé Spyker

Svetoznámu herečku Sharon Stoneovú určite poznáte, ale názov Spyker vám možno nič nehovorí. Spyker je u nás prakticky neznáma holandská firma, ktorá

manufaktúrnym spôsobom vyrába luxusné športové vozidlá. Tejto firme sa nedávno podaril takpovediac husársky kúsok, ktorý jej pravdepodobne závidia mnohé renomované automobilky. Producenti nového filmu Basic Instinct 2: Risk Addiction (základný inštinkt 2: sklon k riskovaniu) si totiž zvolili športové kupé Spyker C8 Laviolette za vozidlo, ktoré bude v úvodnej sekvencii filmu riadiť práve zvodná Sharon. Nový film, ktorého režisérom je Michael Caton-Jones, sa začal v apríli nakrúcať v Londýne a v jeho okolí a do kín sa dostane v roku 2006.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Spyker C8 Laviolette je elegantné dvojsedadlové kupé, ktoré je zhotovené prevažne z hliníka a ktorého sklenená strecha pripomína kryt kabíny prúdového stíhacieho lietadla. Na pohon vozidla slúži vidlicový osemvalec, vyrábaný firmou Audi. Maximálny výkon motora je 294 kW. Kupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 300 km/h. Ráfiky kolies sú zhotovené z horčíka. Firma Spyker má v súčasnosti objednávky na 99 vozidiel, pričom cena jedného vozidla je minimálne 232 500 eur (bez dane). V marci tohto roka uzavrela firma Spyker dohodu s nemeckou firmou Karmann, podľa ktorej bude Karmann vyrábať podvozky a karosérie vozidiel Spyker.

Firma Spyker však nie je úplným nováčikom na automobilovom trhu, pretože ide len o oživenie dávno zaniknutej značky. Pôvodnú firmu Spyker založili bratia Jacobus a Hendrik-Jan Spijkerovci, ktorý v roku 1898 postavili v Amsterdame svoje prvé motorové vozidlo, poháňané motorom Benz. Neskôr bol názov firmy pozmenený na Spyker. V roku 1907 sa vozidlo Spyker 14/18HP zúčastnilo na pretekoch z Pekingu do Parížau a umiestnilo sa na druhom mieste. V období prvej svetovej vojny vyrábala firma Spyker stíhacie lietadlá a letecké motory vlastnej konštrukcie. Po vojne firma opäť vyrábala luxusné a výkonné autá, ale postupne sa jej prestalo dariť a v roku 1925 zanikla. K oživeniu značky došlo v roku 2000, keď bol na autosalóne v Birminghame predstavený prototyp nového otvoreného športového vozidla Spyker C8 Spyder. V roku 2001 bolo na autosalóne v Amsterdame predstavené kupé C8 Laviolette. V rokoch 2002 a 2003 sa firma Spyker zúčastnila s pretekárskym vozidlom C8 Double 12R známeho 24-hodinového preteku v Le Mans, pričom v roku 2003 získala desiate miesto v svojej triede. Spyker sa zúčastní aj tohtoročných 24-hodinových pretekov v Le Mans, ktoré sa budú konať 18. a 19. júna.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 47 310
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 950
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 480
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 434
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 093
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 866
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 759
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 422
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 403
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 480
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 422
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 805
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 097
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 748
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 068
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 403
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 480
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 422
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 805
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 097
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 748
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 068
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu