pre východoeurópske, ázijské, juhoamerické i africké trhy. Logan teda bol a vlastne aj je určený predovšetkým pre tie regióny, v ktorých je kúpna sila obyvateľov stále podstatne nižšia ako v bohatých krajinách západnej Európy. Svojou nízkou cenou, ale aj dobrou kvalitou, vysokými úžitkovými i jazdnými vlastnosťami však Logan vzbudil záujem aj v západoeurópskych krajinách. Preto sa firma Renault ponúkať model Logan aj v ôsmich motoristicky vyspelých krajinách. Už 9. júna sa Logan začne predávať v "domácom" Francúzsku (i keď tam sa Logan nevyrába), v Španielsku sa jeho predaj začne 16. júna a v Nemecku o deň neskôr. V období od októbra tohto roka do januára 2006 sa Logan dostane na trh ďalších piatich západoeurópskych krajín. Ide o Belgicko, Švajčiarsko, Holandsko, Taliansko a Rakúsko. Vo všetkých ôsmich krajinách bude do sériového výstroja Logana patriť antiblokovací systém, dva čelné airbagy a opierky hlavy na všetkých sedadlách. Cena vozidla bude v rôznych krajinách rôzna, pričom rozdiely v cene budú spôsobené najmä rôznou daňou a rôznymi prepravnými nákladmi z výrobného závodu v Rumunsku. Napríklad vo Francúzsku bude cenové rozpätie začínať pri 7 500 eur. Vo všetkých krajinách Európskej únie poskytuje výrobca na Logan záruku na tri roky alebo na 100 000 najazdených kilometrov.
Stručne ešte možno uviesť, že Logan je postavený s využitím rôznych dielov existujúcich typov Renault a na jeho pohon slúži buď 1,4-litrový motor výkonu 55kW alebo 1,6-litrový motor výkonu 64 kW. Vozidlo je dlhé 425 cm, široké 173,5 cm a vysoké 152,5 cm. O tom, že Logan je koncipovaný ako typické rodinné auto, svedčí aj veľký batožinový priestor, ktorého objem je úctyhodných 510 litrov. Z marketingových dôvodov sa Logan predáva v niektorých krajinách (napríklad aj na Slovensku) pod značkou Dacia, v iných pod značkou Renault.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.