označuje výrazom Singleframe (jeden rám). Trojka sa tak stala ďalším modelom s novou tvárou v sortimente Audi. Motív prednej masky sa opakuje aj v dizajne strednej časti nových volantov s tromi alebo štyrmi ramenami. Okrem tejto optickej zmeny boli na rade A3 vykonané aj niektoré ďalšie úpravy, týkajúce sa najmä ďalšieho zvýšenia kvality interiéru a ponuky príslušenstva. Medzi technické novinky patrí zlepšený stabilizačný systém (ESP), ktorý je doplnený prídavnou funkciou. Tá pomáha vodičovi zvládnuť kritické situácie, a to priamym zásahom do riadenia. V prípade, že vodič v kritickej situácii reaguje správne a správnym smerom pootáča volantom, systém zníži odpor v riadení. Naopak, ak vodič reaguje nevhodne a otáča volantom v nesprávnom smere, pocíti zvýšený odpor v riadení. Novinkou je aj funkcia "hill hold" ("podržanie na kopci"), ktorá zabráni cúvnutiu vozidla pri rozjazde do kopca. Nezmenený zostáva sortiment motorov. Na pohon Audi A3 sú k dispozícii štvorvalcové a šesťvalcové motory (zážihové i vznetové), ktoré pokrývajú výkonové spektrum od 75 kW do 184 kW. Unikátom medzi pohonnými jednotkami je turbodúchadlom prepĺňaný zážihový motor FSI s priamym vstrekovaním benzínu je to jediný motor tohto typu na svete.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.