vôbec nepatrí do starého železa. Fínsky pretekár najprv v sobotnejšej kvalifikácii zajazdil iba o sedem tisícin pomalší čas ako najrýchlejší úradujúci šampión Ekstrom a v samotných nedeľňajších pretekoch potom korenil celý závod. "Pri druhom štarte som získal tretie miesto a prvé pódium a preto som veľmi spokojný. Už sa teším na nasledujúce preteky v belgickom Spa, na ktoré mám ozaj krásne spomienky," vyznal sa novinárom po úspešnom víkende navrátivší sa šampión. Na mladom okruhu neďaleko Drážďan sa na Fína prišlo pozrieť až 78 tisíc platiacich divákov, ktorí peniaze za vstupné určite neľutovali. V pretekoch od samotného úvodu diktoval tempo Angličan Gary Paffett, ktorý sa už vlani objavil na kandidátke do formuly jeden a ktorý zajazdil najrýchlejšie ostré kolo aj v sobotňajšom SuperPole. Už v prvej zákrute sa však za neho zavesil Mika Häkkinen, ktorý ako jediný dokázal držať Angličanovo tempo. Po rolovaní Paffetta na prvú PIT STOP si dokonca na dve kolá opäť vychutnal pocit lídra štartového poľa, no prvá zastávka v depe ho pripravila o cenné sekundy, pretože mal problém s hydraulickým zdvihákom a pred neho sa dostali Kristensen aj mladý Kaffer. Nuž a tak zatiaľ, čo neohrozený Paffett vpredu kontroloval čelo závodu, tak Häkkinen sa divácky príťažlivou jazdou zasa musel prebíjať na svoje pozície. Niekoľko kôl pred koncom sa už dotiahol na dostrel aj na druhého Kristensena, no ten je dostatočne skúsený, aby sa nenechal o pozíciu pripraviť v poslednej fáze pretekov. Häkkinen si tak okrem tretieho miesta a dobrého pocitu pripísal aspoň najrýchlejšie kolo závodu. Zaujímavé však je, že po dvoch pretekoch v úvode sezóny jasne diktuje tempo značka Mercedes, ktorá si pripísala druhé víťazstvo. Vlaňajší šampión AUDI s novým modelom Audi A4 DTM zatiaľ iba chytá dych, keď jeho najlepší pilot skončil "iba" druhý a majster Ekstrom po kolízii s Greenom v deviatom kole vyfasoval penalizáciu a s veľkou stratou ustál aspoň štvrté miesto. "Už som sa naučil, že v DTM treba bojovať do posledného kola," priznal rekordér v počte víťazstiev v 24 Le Mans, Tom Kristensen, ktorý sa tak stal najúspešnejším pilotom tímu Audi v závode. "Zásluhou výbornej stratégie a vydarených dvoch zastávok v depe som nakoniec odrazil aj nápor Miku Häkkinena a môžeme sa radovať z cenného umiestnenia a bodov." Tretie podujatie populárnej nemeckej série cestovných vozidiel sa už tento víkend presťahovalo z Nemecka na neďaleký známy okruh v belgickom Spa-Francorchamps, kde sa znova očakáva potvrdenie pozícií od mercedesov a pravdepodobné víťazstvo Häkkinena. Nás tiež bude zaujímať, či Audi tento nástup dokáže zachytiť, alebo sa ocitne v hlbokej defenzíve?
Výsledky Lausitzring (48 kôl): 1. Paffett (Mercedes) 1:03:21,071, 2. Kristensen (Audi) + 4,472, 3. Hakkinen (Mercedes) + 6,075, 4. Ekstrom (Audi) + 34,856, 5. Kaffer (Audi) + 35,284, 6. Stippler (Mercedes) + 42,299, 7. Alesi (Mercedes) + 45,719, 8. Mucke (Mercedes) + 51,612. Priebežné poradie: 1. Paffett 18 bodov, 2. Alesi 12, 3. Ekstrom 9, 4. Kristensen 8, 5. Hakkinen 7 6. Schneider 6, 7. Abt 5, 8. Kaffer 4, 9. Green, Mucke a Stippler po 3. Značky : 1. Mercedes 49, 2. Audi 29.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.