záujem Španielov a "Alonso mániu" svojou prítomnosťou ešte zväčšil aj kráľ Juan Carlos. Pyrenejský poloostrov sa však radoval predčasne, pretože ich miláčik skončil "až" druhý a musel sa skloniť pred bravúrnym bezchybným výkonom Fína Kimi Raikkonena. "Aj napriek druhému miestu si pripadám ako víťaz," tváril sa však spokojne Alonso. "Auto bolo vynikajúce a pretože sme očakávali, že McLaren dnes bude rýchlejší, myslím si, že sme dosiahli dnešné maximum." Šéf tímu Renault, Flavio Briatore dopĺňa svojho pilota: "Nie je možné zvíťaziť vo všetkých pretekoch sezóny a sú aj dni, keď treba myslieť aj na šampionát." A mal pravdu. Renault získal v Barcelone ďalších dvanásť bodov a svoj náskok v Pohári konštruktérov zvýšil už na osemnásť. Napokon pred nami je ešte štrnásť pretekov a v konečnom bilancovaní práve tieto body môžu mať cenu zlata.
Barcelona uzatvárala prvú štvrtinu šampionátu a definitívne mala ukázať s akými kartami hrajú tímy v tejto náročnej (historicky najdlhšej) sezóne. Katalánsky okruh je naviac tímom mimoriadne známy, pretože patrí medzi najpoužívanejšie testovacie okruhy a piloti i inžinieri jeho parametre poznajú prakticky naspamäť. Vravieva sa dokonca že ten, kto uspeje na tejto trati, má auto pripravené uspieť na všetkých zvyšných okruhoch sezóny. Najlepšie v tejto skúške obstál tentoraz tím McLaren. "Strieborní" už v predsezónnych testoch ukázali svoju mimoriadnu rýchlosť, no okolnosti im doteraz nepriali. Po poruche v Imole sa však situácia otočila a Räikkonen jasne deklaroval, že s ním v boji o titul treba vážne počítať. Preteky v Barcelone vyhral nie každodenným spôsobom štart cieľ a predviedol výkon podobný tým, aké donedávna predvádzal Schumacher so svojim o triedu lepším monopostom. To nám naznačuje, že obdobie pôstu sa pravdepodobne skončilo a vo Wokingu sa znova bude hodovať. Nuž ale nemali by sme to zakríknuť. Úplne opačné problémy majú nateraz v tíme Ferrari. Výkon, ktorým Schumacher v Imole zavelil do protiútoku sa už nepodarilo zopakovať a aj keby Nemec preteky dokončil (dva defekty), tak by to bolo stačilo nanajvýš iba na tretie miesto. "Ostáva nám zmieriť sa so skutočnosťou, že v tejto fáze sú súperi rýchlejší ako my. Rozhodne sa však nedáme odradiť a nevzdáme sa. Do zostávajúcej časti sezóny nastúpime s maximálnym odhodlaním a vôľou, ktorými je náš tím v ostatných rokoch charakteristický," aj po prepade sa na piate miesto v Pohári konštruktérov držal "fazónu" šéf tímu Jean Todt. V Taliansku sa však takýto prepad neodpúšťa a po rokoch maškrtenia sa "Tifosi" i miestna tlač do "červených" poriadne obuli. Nuž ktovie, či práve toto po rokoch hýčkania tím z Maranella nepotrebuje najviac. Na margo jeho situácie však treba dodať, že tímy ako McLaren, Ferrari, Renault či Williams sú schopné veľmi efektívne a rýchlo reagovať na zmeny situácie a už po jednom či dvoch podujatiach môže byť rozloženie síl úplne iné. Nechajme sa teda prekvapiť ďalším zaujímavým vývojom sezóny a dúfajme, že po rokoch zaslúženej (to čestne priznajme) hegemónie tímu Ferrari prišiel rad konečne na iných. Napokon kto by mohol byť pravdepodobným nástupcom Schumachera na hojdajúcom sa tróne, tak to by ťažké uhádnuť byť nemalo.
Na záver ešte dodajme, že podujatie v Barcelone malo tentoraz predohru, či lepšie povedané dohru z Grand prix San Marina. Po pretekoch v Imole sa totiž ukázalo, že tím BAR Honda vymyslel systém, ako odľahčiť svoje vozidlo počas pretekov, čím získal oproti konkurencii nedovolenú výhodu. V zásade išlo o doplnkovú palivovú nádrž z ktorej sa podľa potreby odčerpalo, alebo načerpalo palivo. FIA sa k celej situácii postavila zásadne a nielenže odobrala tímu umiestnenia v predošlých pretekoch v Imole, ale zakázala mu aj štart v nasledujúcich dvoch závodoch (Barcelona, Monako). Veľké slová predstaviteľov tímu o nespravodlivosti tiež nakoniec spľasli a BAR svojim rozhodnutím že sa nebude odvolávať na civilný súd vlastne nepriamo priznal, že jeho systém až tak čestný zasa nebol. Týmto však žiaľ vniesol tieň aj na svoj vlaňajší pekný úspech a aký je skutočný potenciál tímu a aký vplyv malo jeho technické "čarovanie" na výsledky nám pravdepodobne naznačí až veľká cena Európy na Nürburgringu.
Výsledky 35.GP Španielska: 1. Räikkonen (FIN) mclaren 1:27:16,830 (209,844), 2. Alonso (ITA) renault + 27,652, 3. Trulli (ITA) toyota + 45,947, 4. R. Schumacher (GER) toyota + 46,719, 5. Fisichella (ITA) renault + 57,936, 6. Webber (AUS) williams + 1:08,542, 7. Montoya (COL) mclaren, 8. Coulthard (GBR) redbull, 9. Barrichello (BRA) ferrari, 10. Heidfeld (GER) williams, všetci 1 kolo, 11. Massa (BRA) sauber, 12. Monteiro (POR) jordan, 13. Karthikayen (IND) jordan, všetci 3 kolá.
(PP: Räikkonen Mclaren Mercedes 2:31,421 (1:14,819 + 1:16,602), NK: Fisichella Renault 1:15,641 (220,213) v 66 kole, Viedli: Räikkonen 1. - 66. kolo)
Priebežné poradie MS: 1. Alonso 44, 2. Trulli 26, 3. Räikkonen 17, 4. Fisichella a R. Schumacher po 14, 6. Webber 12, 7. M. Schumacher, Montoya a Coulthard po 10, 10. Barrichello 8, 11. Wurz 6, 12. Villeneuve 5, 13. de la Rosa 4 b., 14. Klien 3, 15. Massa 2, 16. Liuzzi 1.
Pohár konštruktérov: 1. Renault 58, 2. Toyota 40, 3. McLaren 37, 4. Williams 21, 5. Ferrari 18, 6. RedBull 14, 7. Sauber 7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.