U nás temer neznáma malá britská firma Marcos Engineering, ktorá v malých sériách vyrába klasické športové automobily, predstavila nedávno svoj nový
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
model TSO GT. Dizajn tohto kupé čerpá zo 45-ročnej histórie klasických vozidiel tejto značky, ktorá má na svojom konte aj športové úspechy. Známy a dnes už bývalý automobilový pretekár pretekár Jackie Stewart dosiahol svoje prvé víťazstvo (v roku 1959) na vozidle značky Marcos.
Podvozok nového Marcosa bol vyvinutý v spolupráci so špecializovanou firmou Prodrive, ktorá sa podieľala aj na príprave vozidiel, ktoré v minulosti získali šesť titulov majstra sveta v automobilových súťažiach. Na pohon nového kupé TSO GT slúži osvedčený vidlicový osemvalec zo sortimentu koncernu General Motors. Tento motor, zhotovený z hliníkových zliatin, má zdvihový objem 5,7 litra a slúži aj na pohon športového vozidla Chevrolet Corvette. Maximálny výkon tohto motora je 294 kW. Pretože kupé má hmotnosť menej než 1 100 kg, dosahuje s motorom spomenutého výkonu impozantné dynamické vlastnosti. Zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) mu trvá len niečo vyše štyroch sekúnd, rýchlosť 160 km/h dosiahne za približne deväť sekúnd. Odhadovaná maximálna rýchlosť vozidla je temer 300 km/h. prvou krajinou, v ktorej sa kupé Marcos TSO GT bude predávať, bude Austrália.
Názov firmy Marcos vznikol skombinovaním začiatkov mien zakladateľov firmy, ktorými boli Jem Marsh a Frank Costin. Zaujímavosťou prvého modelu Marcos GT, ktorý sa vyrábal v rokoch 1959 až 1962, bola samonosná karoséria, zhotovená z dreva a plastu. Na pohon vozidla slúžil litrový štvorvalec firmy Ford, ktorého maximálny výkon bol len 44 kW. Napriek tomuto nízkemu výkonu motora dosahoval Marcos GT maximálnu rýchlosť 175 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.