veteránov. Táto súťaž, ktorej oficiálny názov je Concorso D´Eleganza Villa d´Este, sa koná v areáli Grand Hotela Villa d´Este. Podujatie má dlhú tradíciu, pretože po prvý raz sa konalo už v roku 1929, ale odvtedy sa nekonala súťaž každý rok. V ostatných siedmich rokoch sa súťaž elegancie koná pod patronátom spoločnosti BMW. Na tohtoročnej súťaži elegancie sa zúčastnilo 54 historických vozidiel, všetky v pojazdnom stave (to je podmienkou účasti na súťaži). Špeciálna výstava bola venovaná talianskej dizajnérskej firme Pinifarina, ktorá v tomto roku oslavuje 75. výročie svojho založenia. Na súťaži elegancie Villa d´Este sa tradične udeľuje niekoľko cien. V tomto roku hlavnú cenu podujatia, Trofeo BMW Group, získala Alfa Romeo Canguro Coupé Bertone z roku 1964. Toto vozidlo vytvorila firma Bertone ako koncepčné vozidlo pre parížsky autosalón v roku 1964. Uvedený automobil získal aj cenu prítomných odborných motoristických novinárov. Cenu publika získal športový Ferrari 212 Export Spider Vignale z roku 1951.Cenu firmy Rolls-Royce za najelegantnejšiu karosériu na podvozku Rolls-Royce získal model Phantom I Picadilly Roadster z roku 1927. Už po štvrtý raz sa na tomto podujatí udeľovala aj dizajnérska cena za najlepšie moderné koncepčné vozidlo. V tomto roku sa v tejto kategórii predstavilo deväť koncepčných vozidiel, pričom dizajnérskou cenou bola ocenená štúdia Peugeot 907 z roku 2004. Sprievodným podujatím súťaže elegancie je v ostatných rokoch aj odborná diskusia automobilových dizajnérov. V tomto roku diskutovali dizajnéri o vplyve dizajnu z 50. rokov minulého storočia na tvarovanie dnešných automobilov.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.