Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si Toyotu Corolla Verso

Japonskej automobilke Toyota, ktorá je najväčším výrobcom automobilov v Japonsku, sa v ostatných rokoch darí veľmi dobre. A to až tak dobre, že v

minulom roku sa táto firma stala svetovou dvojkou vo výrobe automobilov a odsunula tak na tretiu priečku americký koncern Ford. Toyota sa razantne presadzuje aj na európskom trhu, na ktorom majú jej modely punc mimoriadne kvalitných a spoľahlivých vozidiel. Mnohé modely firmy Toyota sú navrhované už od počiatku tak, aby vyhovovali vkusu a požiadavkám európskych motoristov. Patrí medzi ne aj minivan Corolla Verso, postavený na báze mimoriadne úspešného modelu Corolla. Verso druhej generácie je päťmiestnym alebo až sedemmiestnym viacúčelovým vozidlom, ktoré sa orientuje na nový "druh" zákazníkov, na ľudí s aktívnym životným štýlom, ktorí požadujú variabilné, všestranne využiteľné, pohodlné a pritom elegantné auto. Dizajn exteriéru nového Versa vznikol po vyhodnotení niekoľkých návrhov, podaných rôznymi dizajnérskymi strediskami. Prijatý dizajn je dielom štúdia Toyota Europe Design Development (známeho pod skratkou ED2), sídliaceho v južnom Francúzsku. Hlavným dizajnérom bol 38-ročný talian Elvio D´Aprile, ktorý začal svoju kariéru v známom dizajnérskom štúdiu Pinifarina. Typickými prvkami dizajnu sú do jedného celku integrovaný predný nárazník a predná mriežka, výrazný výstupok kapoty, trojuholníkové zadné bočné okná a zadné svetlá v tvare obráteného L. V porovnaní s doterajším modelom je nová Corolla o 12 cm dlhšia a rázvor podvozku je väčší o 15 cm. Veľa pozornosti venovali konštruktéri ďalšiemu zvýšeniu kvality výroby, čo sa prejavilo aj na zmenšení medzier medzi jednotlivými časťami interiéru. Najinovatívnejším prvkom novej Corolly Verso je systém sklápacích sedadiel druhého a tretieho radu. Všetkých päť sedadiel druhého a tretieho radu možno zložiť tak, že vznikne úplne rovný ložný priestor dĺžky 1 537 mm a šírky 1 374 mm, pričom z vozidla netreba demontovať žiadne sedadlo. Na sklopenie sedadla treba vykonať len jednu operáciu. Sedadlá druhého radu sú pozdĺžne posuvné v rozsahu 240 mm a ich operadlá možno sklápať v rozsahu 30o. Sedadlá sa dajú usporiadať celkovo 32 rôznymi spôsobmi. Pracovisko vodiča bolo navrhnuté tak, aby si optimálnu polohu za volantom vedeli nastaviť osoby výšky od 151 cm do 199 cm. Obidve predné sedadlá možno výškovo nastavovať v rozsahu 52 mm. Vozidlo je sériovo vystrojené antiblokovacím systémom, stabilizačným systémom, protipreklzovým systémom a systémom podpory núdzového brzdenia. Do bezpečnostného výstroja patria čelné, bočné a (vo verzii Sol) okenné nafukovacie vankúše, novinkou je kolenný airbag pre vodiča. O bezpečnosti vozidla svedčí aj to, že pri bariérovom teste nezávislej organizácie Euro NCAP získalo Verso plný počet hviezdičiek (päť).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Toyota Corolla Verso je postavená na podvozku s rázvorom 2 750 mm a je dlhá 4 360 mm, široká 1 770 mm a vysoká 1 620 mm. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson a spodnými ramenami, vzadu je kľuková náprava s deformovateľným priečnikom. Ak vo vozidle cestuje sedem osôb, má batožinový priestor za zadnými sedadlami objem len 63 litrov (pri naložení po strechu 91 litrov). V päťsedadlovej verzii má batožinový priestor objem 397 litrov. Pri sklopených sedadlách druhého a tretieho radu možno do vozidla naložiť batožiny objemu 779 litrov, po strechu až 1 563 litrov. Na pohon vozidla sú k dispozícii dva zážihové a jeden vznetový motor. Zážihové štvorvalce majú celkovo 16 ventilov a sú vystrojené systémom variabilného časovania VVT-i. Slabší 1,6-litrový motor vyvíja maximálny výkon 81 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 150 Nm. Výkonnejší 1,8-litrový motor vyvíja maximálny výkon 95 kW pri 6 000 ot/min a jeho krútiaci moment vrcholí pri 170 Nm. Tento motor môže byť okrem štandardne montovanej päťstupňovej prevodovky kombinovaný aj s automatizovanou päťstupňovovu prevodovkou, umožňujúce ručné (sekvenčné) aj automatické radenie. Dvojlitrový turbodieselový motor má tiež štyri ventily na valec a jeho maximálny výkon je 85 kW pri 3 600 ot/min. Celková priemerná spotreba tohto motora je 6,2 l/100 km, pri jazde mimo mesta je priemerná spotreba len 5,3 l/100 km. Najvýkonnejším motorom poháňaná Corolla Verso zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h. Nová Corolla Verso sa pre európsky trh vyrába v závode firmy Toyota v tureckom Adapazari.

SkryťVypnúť reklamu

Corolla Verso sa dodáva v troch úrovniach výbavy, označených Terra Base, Terra a Sol. Základná verzia Terra Base sa dodáva len ako päťmiestna. Verzie Terra a Sol sú štandardne vystrojené aj stabilizačným systémom a systémom trakčnej kontroly. Do výbavy verzie Sol patrí aj automatický klimatizačný systém (ostatné dve verzie majú manuálnu klimatizačnú sústavu), okenné (hlavové) airbagy, elektricky ovládané zadné okná, tempomat, kožou potiahnutý volant a radiaca páka, snímač dažďa a elektrochromatické (samostmievacie) vnútorné spätné zrkadlo. Vyskúšali sme si Corollu Verso s výbavou Sol, poháňanú 1,8-litrovým motorom. Málokedy sa nám dostane "do ruky" vozidlo, ktoré by vytváralo taký vyvážený celok, akým Verso je. Silnými stránkami vozidla sú najmä podvozok s optimálne naladenou tuhosťou pruženia a motor, ktorému najlepšie prislúcha prívlastok "kultivovaný". Vďaka variabilnému časovaniu ventilov nemá motor takpovediac hluché miesta a poskytuje vozidlu dobré dynamické vlastnosti pri celkovej priemernej spotrebe len 6,5 l/100 km. Radenie prevodových stupňov pracuje veľmi precízne. Príjemné nás prekvapil veľmi dobrý výhľad dozadu, zatiaľ čo výhľad šikmo dopredu je trochu blokovaný mohutným predným stĺpikom. Pretože prístroje sú osvetlené príjemným svetlozeleným svetlom aj za dňa, za šera sme si po prvý raz ani neuvedomili, že nemáme rozsvietené stretávacie svetlá. Vyklopenie sedákov dvoch sedadiel tretieho radu vyžaduje trochu cviku, sklopenie sedadiel je veľmi jednoduché (na týchto sedadlách by sa, samozrejme, necestovalo na dlhé vzdialenosti veľmi pohodlne). Verso sa správa neutrálne a v zatáčkach je stabilné a dobre sleduje stopu. Corollu Verso možno považovať za vydarené všestranne využiteľné auto, ponúkajúce komfort, dobré jazdné vlastnosti a kvalitu.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 223
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 250
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 068
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 096
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 785
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 211
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 550
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu