Korzár logo Korzár

Exkluzívne testovacie kupé Maybach Exelero

Nemecká firma Fulda (dnes súčasť koncernu Goodyear) vyrába pneumatiky už 99 rokov. Temer počas celej svojej existencie používala a používa táto firma

na promočné účely a propagáciu svojich produktov špeciálne vozidlá, luxusné autobusy, pretekárske autá a iné unikátne vozidlá. Pri štúdiu firemných archívov kvôli prípravám osláv stého výročia založenia firmy boli objavené zabudnuté podklady o špeciálnom vozidle s aerodynamickou karosériou, ktoré pre firmu Fulda v roku 1939 zhotovila firma Maybach. Toto vozidlo, určené na testovanie pneumatík, bolo poháňané šesťvalcovým motorom výkonu 103 kW a dosahovalo maximálnu rýchlosť vyše 200 km/h. Aerodynamický Maybach, postavený na báze sériového modelu SW 38, sa však v priebehu druhej svetovej vojny stratil a dodnes niet po ňom žiadnej stopy. Objavenie podkladov o tomto vozidle viedlo firmu Fulda k nápadu opäť skonštruovať v spolupráci s obnovenou firmou Maybach exkluzívne testovacie a propagačné vozidlo. Firma Maybach súhlasila a tak vznikol spoločný projekt, na ktorom sa podieľali aj dvaja profesori a štyria poslucháči odbornej vysokej školy v Pforzheime. Pretože nové vozidlo malo slúžiť na testovanie a propagáciu extrémnych nízkoprofilových pneumatík 315/25 ZR 23 Exelero, určených pre rýchlosti až nad 350 km/h, dostalo nové unikátne kupé názov Maybach Exelero. Dizajn elegantného kupé tvorí symbiózu historických a moderných tvarových línií a prvkov a je dielom študenta Fredrika Burchhardta. Súčinteľ aerodynamického odporu karosérie je len 0,28. Základom kupé je luxusná limuzína Maybach 57. V porovnaní s ňou má však kupé mimoriadne dlhú prednú kapotu, takže priečka, oddeľujúca motorový priestor od interiéru musela byť posunutá o 40 cm dozadu. Kupé je postavené na podvozku s rázvorom 3 390 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú pozdĺžne a priečne ramená. Dĺžka vozidla je 5 890 mm, jeho šírka je 2 140 mm (obidva rozmery sú o 16 cm väčšie ako u základnej limuzíny). Kupé je vysoké len 1 390 mm. Nosný rám je zhotovený z oceľovýchrúrok, vonkajšie panely sú z uhlíkových kompozitov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V interiéri sú dve kožou potiahnuté sedadlá, vystrojené štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Na pohon vozidla slúži vidlicový dvanásťvalcový motor, prevzatý z limuzíny Maybach. Zdvihový objem motora bol však zväčšený z 5,6 litra na 5,9 litra a bol optimalizovaný režim činnosti oboch turbodúchadiel. Výsledkom týchto úprav je motor, ktorý na skúšobnej stolici dosiahol maximálny výkon 515 kW pr 5 000 ot/min. Krútiaci moment motora vrcholí hodnotu 1 020 Nm pri 2 500 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom päťstupňovej automatickej prevodovky. Vozidlo má hmotnosť 2 660 kg a jeho palivová nádrž má objem 110 litrov. Exelero bolo na objednávku firmy DaimlerChrysler zhotovené v prototypových dielňach talianskej spoločnosti Stola. Luxusné testovacie kupé Maybach Exelero zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a na vysokorýchlostnom skúšobnom okruhu Nardo v Taliansku mu namerali maximálnu rýchlosť 351,45 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 223
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 250
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 068
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 096
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 785
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 211
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 550
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu