Korzár logo Korzár
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

Exkluzívne testovacie kupé Maybach Exelero

Nemecká firma Fulda (dnes súčasť koncernu Goodyear) vyrába pneumatiky už 99 rokov. Temer počas celej svojej existencie používala a používa táto firma

na promočné účely a propagáciu svojich produktov špeciálne vozidlá, luxusné autobusy, pretekárske autá a iné unikátne vozidlá. Pri štúdiu firemných archívov kvôli prípravám osláv stého výročia založenia firmy boli objavené zabudnuté podklady o špeciálnom vozidle s aerodynamickou karosériou, ktoré pre firmu Fulda v roku 1939 zhotovila firma Maybach. Toto vozidlo, určené na testovanie pneumatík, bolo poháňané šesťvalcovým motorom výkonu 103 kW a dosahovalo maximálnu rýchlosť vyše 200 km/h. Aerodynamický Maybach, postavený na báze sériového modelu SW 38, sa však v priebehu druhej svetovej vojny stratil a dodnes niet po ňom žiadnej stopy. Objavenie podkladov o tomto vozidle viedlo firmu Fulda k nápadu opäť skonštruovať v spolupráci s obnovenou firmou Maybach exkluzívne testovacie a propagačné vozidlo. Firma Maybach súhlasila a tak vznikol spoločný projekt, na ktorom sa podieľali aj dvaja profesori a štyria poslucháči odbornej vysokej školy v Pforzheime. Pretože nové vozidlo malo slúžiť na testovanie a propagáciu extrémnych nízkoprofilových pneumatík 315/25 ZR 23 Exelero, určených pre rýchlosti až nad 350 km/h, dostalo nové unikátne kupé názov Maybach Exelero. Dizajn elegantného kupé tvorí symbiózu historických a moderných tvarových línií a prvkov a je dielom študenta Fredrika Burchhardta. Súčinteľ aerodynamického odporu karosérie je len 0,28. Základom kupé je luxusná limuzína Maybach 57. V porovnaní s ňou má však kupé mimoriadne dlhú prednú kapotu, takže priečka, oddeľujúca motorový priestor od interiéru musela byť posunutá o 40 cm dozadu. Kupé je postavené na podvozku s rázvorom 3 390 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú pozdĺžne a priečne ramená. Dĺžka vozidla je 5 890 mm, jeho šírka je 2 140 mm (obidva rozmery sú o 16 cm väčšie ako u základnej limuzíny). Kupé je vysoké len 1 390 mm. Nosný rám je zhotovený z oceľovýchrúrok, vonkajšie panely sú z uhlíkových kompozitov.

V interiéri sú dve kožou potiahnuté sedadlá, vystrojené štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Na pohon vozidla slúži vidlicový dvanásťvalcový motor, prevzatý z limuzíny Maybach. Zdvihový objem motora bol však zväčšený z 5,6 litra na 5,9 litra a bol optimalizovaný režim činnosti oboch turbodúchadiel. Výsledkom týchto úprav je motor, ktorý na skúšobnej stolici dosiahol maximálny výkon 515 kW pr 5 000 ot/min. Krútiaci moment motora vrcholí hodnotu 1 020 Nm pri 2 500 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom päťstupňovej automatickej prevodovky. Vozidlo má hmotnosť 2 660 kg a jeho palivová nádrž má objem 110 litrov. Exelero bolo na objednávku firmy DaimlerChrysler zhotovené v prototypových dielňach talianskej spoločnosti Stola. Luxusné testovacie kupé Maybach Exelero zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a na vysokorýchlostnom skúšobnom okruhu Nardo v Taliansku mu namerali maximálnu rýchlosť 351,45 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 048
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 7 559
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 552
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 678
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 016
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 885
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 323
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305

Blogy SME

  1. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  2. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  4. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  5. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  6. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 097
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 768
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 371
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 216
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 828
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 711
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 620
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 187
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  2. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  4. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  5. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  6. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 097
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 768
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 371
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 216
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 828
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 711
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 620
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 187
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu