Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si Volkswagen Passat

Za hlavnú novinku, ktorú koncern Volkswagen predstavil na tohtoročnom ženevskom autosalóne, možno považovať Passat šiestej generácie (aj keď niektoré

pramene hovoria, že ide len o piatu generáciu tohto modelového radu). Passat predstavuje pre koncern Volkswagen veľmi významný typový rad, pretože od roku 1973 sa vyrobilo vyše 13 miliónov vozidiel s týmto označením. Hlavnými kritériami pri vývoji Passata najnovšej generácie boli zväčšenie vnútorného priestoru a bohatší výstroj. K honosnejšiemu vzhľadu vozidla prispieva chrómovaná predná maska nového tvaru, ktorá bola po prvý raz uplatnená na štúdiách Golf GTI a Concept R. Passat opäť narástol, takže jeho dĺžka je teraz 477 cm (to je nárast o 62 mm), šírka je 182 cm (+ 74 mm) a výška je 147 cm (+ 10 mm). Rázvor podvozku je 271 cm. Zväčšenie vonkajších rozmerov sa prejavilo na citeľnom zväčšení vnútornej šírky a priestoru pre nohy cestujúcich. Objem batožinového priestoru narástol o plných 90 litrov, a to na 565 litrov. Statická torzná tuhosť karosérie je o 57 % vyššia ako bola u doterajšieho modelu a je vraj najvyššia v tejto triede vozidiel. Predné kolesá sú zavesené na závesoch McPherson, ktoré sú zhotovené prevažne z hliníka, čím sa hmotnosti ušetrilo približne 13,3 kg. Zadné kolesá sú zavesené na novovyvinutých štvorprvkových závesoch. Všetky modely Passat sú vystrojené 16-palcovými kotúčovými brzdami (vpredu ventilované) s tzv. "stieracou" funkciou, čo znamená, že brzdové doštičky sa v pravidelných intervaloch prisúvajú ku kotúčom, aby z nich zotreli prípadnú vodu. Nový Passat je prvým vozidlom svojej triedy, vystrojeným elektronicky riadenou parkovacou brzdou, ktorú vodič ovláda tlačidlom. Brzda má niekoľko prídavných funkcií. Jednou z nich je automatické uvoľnenie brzdy pri pohýňaní sa do kopca, čo zabráni nechcenému cúvnutiu vozidla. Vozidlo je sériovo vystrojené stabilizačným systémom, pričom tento systém je u všetkých vozidiel, vystrojených ťažným zariadením, doplnený o funkciu Trailer Stabilisation. Ide o systém stabilizácie prívesu, ktorý utlmí prípadné rozkývanie prívesu a zabráni tak možnej havárii. Pre nový Passat bol vyvinutý úplne nový identifikačný systém, ktorý pracuje bez tradičného kľúča. Vodič zasunie identifikačný transpondér (je to vlastne kombinácia vysielača a prijímača) do príslušného zárezu na prístrojovej doske a potom môže jeho ďalším zatlačením uviesť motor do činnosti. Vozidlo je vystrojené elektromechanickým posilňovačom riadenia. Novinkou je, že motor je vo vozidle opäť uložený naprieč (v doterajšej generácii bol uložený pozdĺžne, ale predtým tiež naprieč). Po prvý raz sú pre Passat k dispozícii zážihové motory FSI s homogénnym priamym vstrekovaním. Sortiment motorov sa bude postupne rozširovať, pričom najvýkonnejšou pohonnou jednotkou bude 3,2-litrový vidlicový šesťvalcom výkonu 184 kW, ktorý bude k dispozícii od konca tohto roka.Vznetové verzie sa na želanie budú dodávaťs časticovým filtrom. Niektoré motory sa budú dať kombinovať so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá má dve spojky. Podrobnejšie údaje o dynamických vlastnostiach a o spotrebe sú zatiaľ známe len pre verzie s tou štvoricou motorov, ktorá je k dispozícii hneď od uvedenia vozidla na trh. Ide o dva motory FSI (teda s priamym vtsrekovaním benzínu) a dve turbodieselové jednotky. Passat, vystrojený 1,6-litrovým štvorventilovým motorom FSI, ktorého maximálny výkon je 85 kW, zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 200 km/h. Celková priemerná normovaná spotreba tohto modelu je 7,5 l/100 km/h, pričom spotreba v meste je 10 l/100 km, priemer mimo mesta je 6,1 l/100 km. Dvojlitrovým motorom FSI výkonu 110 kW vystrojený Passat zrýchli na stovku za 9,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 213 km/h. Tento model, vystrojený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, spotrebuje v meste v priemere 11,3 l/100 km, mimo mesta 6,4 l/100 km, celkový priemer je 8,2 l/100 km. Dva turbodieselové motory poskytujú Pssatu veľmi dobré dynamické vlastnosti pri veľmi priaznivej spotrebe. S 1,9-litrovým motorom výkonu 77 kW zrýchli Passat z 0 na 100 km/h za 12,1

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nový Passat sa bude dodávať v štyroch výstrojných verziách, označených Trendline, Comfortline, Sportline a Highline. Už základná verzia Trendline má bohatý výstroj, do ktorého patria aj predné, bočné a hlavové airbagy, poloautomatická klimatizačná sústava, stabilizačný systém ESP, elektronicky ovládaná parkovacia brzda, elektromechanický posilňovač riadenia, centrálny zamykací systém s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané predné bočné okná, výškovo nastaviteľný volant a ďalšie prvky. Do výstroja verzie Comfortline patrí už aj tempomat a elektricky prestaviteľné sedadlo vodiča. Športová vezia Sportline má o 15 mm znížený podvozok a jazdí na 16-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny. Táto verzia má kožou potiahnutý trojramenný volant. Do príplatkového vybavenia patria aj xenónové reflektory s natáčaním do zákruty, odnímateľné ťažné zariadenie a audiosystém Dynaudio s výkonom 600 W. Obchodní cestujúci ocenia zásuvku na 230 V, na ktorú možno pripojiť napríklad laptop. Neskôr sa Passat bude dodávať aj s pohonom všetkých štyroch kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Mali sme možnosť vyskúšať si Passat, poháňaný 1,9-litrovým turbodieselovým motorom. Rýchlo sme si zvykli na nový spôsob štartovania motora zatlačením "kľúča" do príslušného zárezu i na používanie ručnej brzdy, ktorá sa tiež ovláda tlačidlom. Interiér vozidla je skutočne mimoriadne priestranný, dostatok miesta majú vpredu i vzadu sediaci cestujúci. Predný stĺpik vozidla má veľký sklon a preto musia vyššie osoby pri nastupovaní na predné sedadlá dávať väčší pozor na svoju hlavu. Pretože vozidlo má vzadu dlhý previs a pri cúvaní nie je zadnú časť vidieť, považujeme za rozumné priplatiť si za parkovacie snímače. Za vtipný prvok považujeme to, že v hornej časti odkladacej skrinky je zasunutý návod na obsluhu vozidla. Ďalším príjemným prvkom je automatické otváranie veka batožinového priestoru, a to stlačením tlačidla na diaľkovom ovládači. Passat sa veľmi dobre ovláda a má neutrálne jazdné vlastnosti. Brzdy reagujú citlivo a sú veľmi účinné. Turbodieselový motor zdvihového objemu 1,9 litra poskytuje Passatu dobré dynamické vlastnosti pri mimoriadne nízkej spotrebe. Nový Volkswagen Passat opäť posunul kritériá štandardu strednej triedy na vyššiu úroveň.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 406
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 9 824
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 853
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 256
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 391
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 066
  1. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  4. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  5. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  6. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  7. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  8. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 659
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 23 619
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 386
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 205
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 898
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 272
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  4. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  5. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  6. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  7. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  8. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 659
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 23 619
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 386
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 205
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 898
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 272
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu