výborne vedúci pilot priebežného hodnotenia Fín Heikki Kovalainen, ktorý získal svoje prvé pole position v tomto roku a druhé pre tím Arden International. V 180 kilometrových pretekoch, ktoré sa jazdili na 44 kôl sa mu však už tak dobre nedarilo. Po štarte si síce udržal vedúce postavenie, no iba do zastávky v boxoch, kde mal problémy s ľavým predným kolesom. Nakoniec sa musel Fín, ktorý zajazdil aj najrýchlejšie kolo pretekov (v poslednom kole), uspokojiť s piatym miestom. A práve zásluhou tohto najrýchlejšieho kola si pripísal cenné dva body, ktoré ho udržali v čele priebežného hodnotenia pred Brunim. Mimochodom Gianmaria Bruni, ktorý vlani nijako neoslnil v tíme Minardi F1, sa tentoraz snaží celkom úspešne o nápravu reputácie a aj v Monte Carle ťažil zo svojich skúseností. V závere nebezpečne dorážal na s pneumatikami sa trápiaceho Adama Carrolla a na páske zaostával iba o necelú sekundu. "Mali sme na dosah víťazstvo, no veľa času sme stratili počas zastávky v depe," analyzoval Bruni. "Po návrate na trať som zaostával o päť sekúnd a nepomohlo ani to, že som v závere vytvoril na Adama veľký tlak. Čakal som, že urobí chybu, ale nestalo sa. Šťastie som mal, keď Negrao vytočil hodiny. Adam sa prehnal okolo a zrazu bolo predomnou točiace sa auto. Našťastie to dobre dopadlo. Som druhý v priebežnom hodnotení a tak sa do zvyšku sezóny dívam optimisticky." Nuž a ako svoj životný úspech vnímal víťazný Adam Carroll? "Som skutočne šťastný! Až do zastávky v boxoch v osemnástom kole som jazdil na treťom mieste. Vrátil som sa na trať ako štvrtý a snažil som sa jazdiť, ako sa najlepšie dalo. Bruni zastavil v depe neskôr a vrátil sa na trať až za mňa. V závere vytvoril ozaj nepríjemný tlak a v jednom momente som "pobozkal" zvodidlá pri plaveckom bazéne, no nakoniec som to ustál. Mám skutočne veľkú radosť a už sa neviem dočkať pretekov na Nürburgringu." Spokojný v cieli bol aj tretí Nico Rosberg, pre ktorého to bol v tomto roku najlepší výsledok. "Štart sa mi celkom vydaril, no dostal som sa do hustej premávky a tak sme sa rozhodli pre skoršiu zastávku v boxoch. Tá sa podarila bezchybne a rýchlo som sa mohol vrátiť na trať. Potom som jazdil pokojne a vyčkával na príležitosť zatlačiť. Keď som sa dotiahol na Scotta, tak bol pomalší a zdržiaval ma, no nebolo ľahké ho predbehnúť. Keď sa potom po PIT STOP vrátil na trať až za mňa, tak som nechcel veriť vlastným očiam, keď som uvidel na tabuli svoje meno na treťom mieste. Je to moje prvé pódium a som ozaj šťastný," vyznal sa Nico, ktorý už má skúsenosť aj z testovania monopostu BMW Williams F1. To či dostane ďalšiu príležitosť a bude môcť vykročiť v šľapajach svojho otca Keke Rosberga, si však musí zaslúžiť. Svoje pozície môže zlepšiť už tento víkend na jemu dobre známom domácom okruhu na Nürburgringu. Okrem mladého Rosberga sa však v Monaku konečne blysol aj mladý Lauda, ktorý skončil šiesty a zbieral cenné body pred očami prominentov a spokojného otca. Treba však povedať, že jeho šieste miesto mu spadlo do lona po Piquetových problémoch s prevodovkov v závere pretekov. Ale také sú už preteky. Mimochodom, pre dlhoročných fanúšikov F1 musí byť celkom zvláštne vidieť na trati akou je Monte Carlo opäť na trati spoločne mená Piquet, Lauda a Rosberg. Na súboje ich otcov (aj v Monaku) si určite ešte mnohí spomenú.
Výsledky Monte Carlo (44 kôl 180,36 km): 1. Carrol (SuperNova) 1:04:41,326, 2. Bruni (Coloni) + 0,657, 3. Rosberg (ART) + 1,101, 4. Speed (iSport), 5. Kovalainen (Arden), 6. Lauda (Coloni), 7. Artam (iSport), 8. Hernandez (Campos). Priebežné poradie po piatich pretekoch: 1. Kovalainen 28 bodov, 2. Bruni 26, 3. Speed 25, 4. Carroll 23, 5. Lopez 16, 6. Rosberg 12, 7. Jani a Piquet 10, 9. Premat 7, 10. Lapierre 4, 11. Lauda 3, 12. Viso, Sharp, Artam a Pla po 2, 16. Negrao a Hernandez po 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.