mclarenom v nedeľu názorne demonštroval. Na absolútne odlišnej trati, než pred dvoma týždňami takmer rovnakým spôsobom znova deklasoval svojich súperov a nebyť toho, že Michael Schumacher sa chcel predviesť aspoň najrýchlejším kolo, tak by si fínsky pilot pripísal na svoje konto víkendový "Grand Slam", ktorý sa v súčasnom svete F1 často nevidí (v posledných piatich rokoch iba tri v podaní M. Schumachera). McLaren, respektíve jeho motor Mercedes je teda konečne vyliečený z detských chorôb a s trochou trúfalosti sa preto odvážim povedať, že v Kimi Räikkonenovi môžeme tušiť nového šampióna. Nepredbiehajme však a radšej sa obzrime za priebehom práve skončenej GP Monaka.
V Monte Carle sa na trati opäť stretlo iba osemnásť vozidiel a fámy o losovaní tretieho monopostu z dvoch najsilnejších tímov sa ukázali ako mylné. Tím BAR však v paddocku nechýbal a Jenson Button sa okrem povinnostiam voči VIP venoval aj britským divákom, keď spolukomentoval preteky pre ITV kanál. Zákulisie v malom kniežatstve však už zvyčajne býva veľmi atraktívne a preplnené nielen celebritami, ale aj rôznymi udalosťami. Tentoraz bola témou číslo jeden kvalifikácia, ktorá sa po piatkovom sedení šéfov tímov a Bernie Ecclestona (ktorého chce mimochodom prezident FIA Max Mosley znova posadiť do kresla viceprezidenta FIA) mení už od nadchádzajúceho víkendu GP Európy na Nürburgringu. Ukázalo sa, že posun druhej časti kvalifikačných jázd na nedeľňajšie dopoludnie bolo nešťastným riešením a s odôvodnením, že proti protestujú hlavne televízne spoločnosti sa táto časť zrušila a vracia sa k systému jednej kvalifikačnej jazdy, ktorá sa bude konať v sobotu od 13.00 h miestneho času a do ktorej vozidlá vyštartujú na jedno ostré kolo s pneumatikami a množstvom paliva, s ktorým odštartujú v nedeľu. Už teraz sa však povráva, že to je znova iba dočasné riešenie a rozpačitá (či bezradná?) FIA čaká na tú správnu myšlienku, ktorú by mohla definitívne aplikovať od nadchádzajúcej sezóny.
To, že na úzkej monackej trati, kde sa takmer vôbec nedá predbiehať je kvalifikácia mimoriadne dôležitá a znamená vlastne polovicu úspechu, azda ani netreba pripomínať. Tragédiou pre Ralfa Schumachera preto bolo, že ešte skôr než do kvalifikácie vôbec vyštartoval, vyfasoval tridsaťsekundovú penalizáciu, pretože mechanici nedopatrením na jeho monopost namontovali jednu pneumatiku bez kontrolnej značky FIA. Pochopiteľne to znamenalo štart z posledného radu. Aby mu však nebolo smutno, tak podobný osud postihol aj Juana Pabla Montoyu, ktorý sa do posledného radu dostal dodatočne odobraním kvalifikačného času po tom, čo v sobotňajšom voľnom tréningu spôsobil (v stúpaní pred Kasínom) hromadnú haváriu (pozn.: vraj veľmi spomalil a ohrozil pilotov idúcich za ním, ktorí už nemali čas reagovať). Montoya sa však cítil ukrivdený a za vinníka považuje Coultharda, ktorý sa včas neuhol prichádzajúcemu Villeneuvovi. Táto kolízia bola však iba jedným z diskutabilných momentov na posledných pretekoch v Monaku. Medzitým kvalifikáciu rekordným časom vyhral Räikkonen a ostro sledovaný M. Schumacher stačil iba na jedenáste, respektíve ôsme miesto.
Úvod pretekov Fín potom dokonale využil vo svoj prospech a okamžite si vybudoval náskok pred ledva stačiacim Alonsom. Neskôr sa však ukázalo, že Španiel držal svoje tempo iba za cenu zvýšeného opotrebovania pneumatík, čo ho v závere stálo cennú pozíciu na stupni víťazov. Nudnú prvú tretinu, keď sa poradie vôbec nemenilo, rozohrial svojou chybou v zákrute Mirabeu Christian Albers, ktorý v 24. kole zablokoval trať pred "vláčikom" prichádzajúcich vozidiel na čele s Coulthardom a M. Schumacherom. Škót musel prudko brzdiť, no nič netušiaci Nemec už nemal dostatok času a vrazil zozadu do Davidovho monopostu. Ferrari tak stratilo predné krídlo a naviac zablokovalo na približne polminútu celú vozovku. Na trať muselo bezpečnostné vozidlo a polovica pilotov sa rozhodla vybrať do depa na dotankovanie. Schumacher medzitým klesol na trináste miesto a za vedúcim Räikkonenom zaostával už celé kolo. A práve ten sa na chvíľu ocitol v neistote, pretože nevedel, či absolvovať PIT STOP, alebo nie. Pokyn z vysielačky bol napokon jasný: "Zostaň na trati!" Kimi poslúchol a do plánovanej zastávky na dotankovanie v 42. kole si stihol vybudovať znova taký náskok, že nestratil vedenie! Nuž a zatiaľ čo Räikkonen (napokon aj jeho kolega Montoya, ktorý štartoval z posledného radu) predvádzali, čoho všetkého je vyliečený mclaren schopný, tak renaulty sa začali trápiť a kvôli problémom s pneumatikami prepadať v štartovom poli. Rozruch v závere potom priniesol Michael Schumacher, ktorý sa po sérii výborných kôl dotiahol na bodované miesta a v tom poslednom zaútočil starým známym "schumacherovským" spôsobom najprv na Barrichella a na cieľovej páske aj na brata Ralfa. Obaja atakovaní boli jeho počínaním pobúrení a pred médiami sa Ralf dokonca vyjadril, že jeho brat je šialenec! Nemali by sme však zabudnúť ani na výborný výkon, ktorý podali obaja piloti tímu Williams. Heidfeld i Webber dosiahli svoje životné výsledky, keď Austrálčan sa vôbec prvýkrát dostal na pódium a Nemec si zaknihoval prvé druhé miesto a k úplnej kolekcii mu chýba už iba víťazstvo. A práve na víťazstvo má zálusk už v nasledujúcej veľkej cene Európy, ktorá sa jazdí tento víkend na nemeckom Nürburgringu. Samozrejme, že kandidátov na triumf v týchto pretekoch je oveľa viacej, pretože Nemecko má zastúpenie nielen v poli pretekárov, ale aj značiek (dodávateľov motorov) a všetci z nich sa bude chcieť pred domácim publikom prezentovať čo najlepšie. Pre nás je to pochopiteľne iba dobrá správa, pretože je to prísľubom napínavých pretekov.
Výsledky 52. GP Monaka: 1. Räikkonen (FIN) mclaren 1:45:15,556 (148,501), 2. Heidfeld (GER) williams + 13,877, 3. Webber (AUS) williams + 18,484, 4. Alonso (ITA) renault + 36,487, 5. Montoya (COL) mclaren + 36,647, 6. R. Schumacher (GER) toyota + 37,177, 7. M. Schumacher (GER) ferrari + 37,223, 8. Barrichello (BRA) Ferrari + 37,570, 9. Massa (BRA) sauber, 10. Trulli (ITA) toyota, 11. Villeneuve (CAN) sauber, 12. Fisichella (ITA) Renault, všetci 1 kolo, 13. Monteiro (POR) jordan 3 kolá, 14. Albers (NED) minardi 5 kôl. (PP: Räikkonen Mclaren Mercedes 2:30,323 (1:13,644 + 1:16,679), NK: .M. Schumacher Ferrari 1:15,842 (158,540) v 40. kole, Viedli: Räikkonen 1. - 78. kolo). Priebežné poradie MS jazdcov: 1. Alonso 49 bodov, 2. Räikkonen 27, 3. Trulli 26, 4. Webber 18, 5. Heidfeld a R. Schumacher po 17, 7. Fisichella a Montoya po 14, 9. M. Schumacher 12, 10. Barrichello 9, 11. Wurz 6, 12. Villeneuve 5, 13. de la Rosa 4, 14. Klien 3, 15. Massa 2, 16. Liuzzi 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 63 bodov, 2. McLaren 51, 3. Toyota 43, 4. Williams 35, 5. Ferrari 21, 6. RedBull 14, 7. Sauber 7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.