divadle Laterna magika, tancovala napríklad v muzikáloch Edith Piaf - Vrabčiak z predmestia či Tančiareň.
Prečo ste odišli do Prahy?
"Prvým dôvodom boli finančné podmienky. Tanečníci u nás dodnes nie sú doceňovaní natoľko ako v zahraničí. Praha bola najschodnejšia aj preto, že som si tam mohla dorobiť vysokú školu."
Je tam viac príležitostí?
"Samozrejme. A hlavne v dobe, keď som z Bratislavy odišla, Čechy boli oveľa viac popredu. Hralo a hrá sa tam veľa muzikálov. Stačilo prísť na niekoľko kastingov a popri stálom angažmáne sme si mohli privyrábať. V Prahe tiež učím a v Bratislave je napríklad takých tanečných štúdií veľmi málo."
Takže v Čechách sa tanečníci bez problémov uživia?
"No, samozrejme, aj my sa musíme obracať. Ale nie je to asi v takej miere, ako na Slovensku. A je napríklad veľmi dôležité, aby si tanečník stanovil cenu. My už máme dané, že pod 4-tisíc za jedno vystúpenie nerobíme. Pod tú cenu nejdeme."
Aj v Čechách funguje takzvané rodinkárstvo? Že sa môže presadiť len ten, čo má známosti?
"Skôr to je tak, že musí byť známy, mať meno. Samozrejme, aj tu je niekoľko tanečníc alebo tanečníkov, ktorí sú obsadzovaní všade. Je to normálne. Ale je to prirodzené, že keď sú tí ľudia šikovní, radi si ich choreografi volajú na vystúpenia."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.