aj súčasťou maďarského šampionátu. Aj vďaka tomu sa po dlhých siedmich rokoch naplnila štartová listina slovenského podujatia nielen kvantitou, ale aj kvalitou. Na štart sa postavilo takmer 140 posádok, ktorých prevažnú väčšinu však tvorili maďarskí jazdci. Tí k nám prišli nielen na kvalitnej technike - 11 automobilov v prevedení WRC, ale široké zastúpenie mali aj ostatné triedy či samotná kategória hobbíkov. Pred začiatkom súťaže nebolo verejným tajomstvom, že slovenské posádky to v tejto konkurencii nebudú mať ľahké a nedokážu sa presadiť. Opak bol pravdou. Od začiatku sa dvojica mladých slovenských pretekárov, do ktorých sa vkladajú najväčšie nádeje nášho automobilového športu nesklamala a držala krok s konkurenciou a neraz dokázala zdolať aj jazdcov s výkonnejšími automobilmi.
Metropolu východu a jej okolie zaplavili nielen maďarský pretekári, ale aj diváci. V piatok popoludní zažili Košice zaťažkávaciu skúšku, keď väčšina fanúšikov domácich i zahraničných sa snažila dostať na mestský okruh na Aničke i rýchlostnú skúšku Bankov. Cesty boli doslova preplnené a nebyť toho, že domáci priaznivci poznali skratky tak by nestihli dôjsť na svoje vyhliadnuté miesta vedľa trate načas. Diváci doslova zaplnili zaujímavé miesta a vari najviac ich bolo na horizontoch na ereske Ľubovec. Organizátori pripravili pre posádky technicky zaujímavú trať, ktorá v prvý deň merali 213 km, z toho sedem rýchlostných skúšok malo celkovú dĺžku 61 km. Od začiatku bojovali o prvé priečky maďarskí jazdci s weércečkami a prvú desiatku uzatvárala dvojica slovenských jazdcov s produkčnými autami skupiny N. S nástrahami trate sa nevysporiadalo viacero posádok, iné mali zase technické problémy. Odolnosť zvodidiel a pevnosť disku na svojom Forde Focus WRC skúšal na druhej ereske Herczig pri zjazde z Bankova. Posádka najskôr zostala dole rezignovane stáť, keď videla čo sa stalo, no potom sa predsa len rozhodla koleso vymeniť. Auto nadvihnúť pomohli diváci a po asi piatich minútach pokračovali ďalej.
S maďarskou špičkou sa držal Jozef Béreš jr. na Subaru Impreza a Tibor Cserhalmi na Mitsuhishi Lancer EVO VIII. Obaja mali problémy s technikou, ale napriek tomu sa dokázali presadiť a postupne sa posúvali v absolútnom poradí smerom hore. Medzi produkčnými automobilmi doslova ušli míľovými krokmi od svojich súperov a tak ako na predchádzajúcich súťažiach aj teraz bojovali medzi sebou. Na trati si nič nedarovali, jednu rýchlostnú skúšku vyhral Béreš jr., potom zase Cserhalmi. V Pohári Slovenska sa na prvom mieste usadil Cserhalmi, ktorý si svoje postavenie udržal až do konca súťaže.
Rovnako zaujímavý bol aj druhý deň, ktorý meral 316 km. a šesť rýchlostných skúšok 72 km. Slovenské posádky si udržiavali popredné priečky vo svojich triedach. V A 5 netajil najvyššie ambície Haluška, čo aj potvrdil, no druhým miestom v Pohári bol doslova prekvapený. "Košice boli náročné tak ako stále. Nám skôr vyhovoval rýchlostnými skúškami druhý deň a začali sme sa viac presadzovať. S víťazstvom v triede A 5 som počítal, avšak že skončíme v Pohári Slovenska na druhom mieste to veru nie. Samozrejme, že nás to potešilo," vyznal sa skúsený P. Haluška. Ako sme už spomínali produkčným autám diktovali tempo Béreš jr. - Cserhalmi a tento súboj sa nakoniec skončil tesným víťazstvom Béreša jr. Za touto dvojicou sa umiestnil Peter Gavlák, ktorého technické problémy odsunuli v pohári až na tretie miesto. "S výsledku ani nie som sklamaný. Na posledných troch rýchlostných skúškach sme mali technické problémy. Tretinu eresky Slanen a posledné dve sme jazdili na dvojke až po rampu. Spolujazdec ma zdravotné problémy, zápal oko a sme radi, že sme spoločnými silami dobojovali. Teší nás, že sme sa dokázali v tvrdej konkurencii presadiť," priznal P. Gavlák. V triede N3 nedali našim pretekárom šancu na úspech maďarskí jazdci, ktorým patrili prvé tri priečky.
Veľmi dobre išiel v N dvojkách Miroslav Marton, avšak defekty na dvoch rýchlostných skúškach po sebe ho odsunuli z prvého miesta až na piate. "Sme z toho veľmi sklamaní, ale taký je tento šport. O výsledku niekedy rozhodujú maličkosti," poznamenal na konečné piate mieste v triede spolujazdec Maroš Sucháč. Zmiešaná posádky Kapušanský - Szenderákova vyhrala triedu N1. Posádky, ktoré absolvovali celú trať svorne tvrdili, že súťaž bola náročná a jazdiť v tak širokom štartovnom poli bolo veľmi príjemné. Na druhej strane však treba povedať, že aj keď súťaž na prvý pohľad vyzerala veľmi dobre, vyskytli sa i nedostatky, ktoré musia organizátori v budúcnosti odstrániť, aby sa predišlo najhoršiemu.
Výsledky 31. Rally Košice: 1. Tamás Túri - István Kerék (Maď./Škoda Octavia WRC) 1:16:58,3 h, 2. Csaba Spitzmüller - Miklós Kazár (Maď./Toyota Corolla WRC) +42,7, 3. (Skupina N 1. miesto) Jozef Béreš ml. - Petr Starý (SR, ČR/ Subaru Impreza Sti) + 2:48,5, 4. Ferenc Kiss - László Penderik (Maď./Hyundai Accent WRC) +3:02,4, 5. (Skupina N 2. miesto) Tibor Cserhalmi - Martin Krajňák (SR/Mitsubishi Lancer EVO VIII) +3:15,1, 6. Balász Benik - Attila Vinoczai (Ford Focus WRC) +3:22,2, 7. Kristián Hideg - Zsolt Szenner (Maď./Mitsubishi Lancer EVO VI) +4:36,3. 8. Grzegorz Grzyb - Prmezek Mazur (Poľ./Suzuku Ignis 1600) +5:46,6, 9. Norbert Herczig - Imré Tóth (Maď./ Rod Focus WRC) +5:49,3, 10. (Skupina N 3. miesto) Kristián Botka - Peter Mihalik (Maď./Mitsubishi Lancer EVO VI) +6:17,2.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.